6775 پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری ها در هفته دولت راه اندازی شد

6775 پروژه عمرانی و خدماتی دهیاری ها در هفته دولت راه اندازی شد

تاكسی مدرن: معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور از افتتاح شش هزار و 755 پروژه عمرانی و خدماتی توسط دهیاری ها در هفته دولت سال جاری با صرف اعتباری بالغ بر 6475 میلیارد ریال (بیش از 647 میلیارد تومان) در مناطق روستائی كشور اطلاع داد.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، سعیدرضا جندقیان با بیان خبر فوق به صدور مجوز تاسیس بیش از 37 هزار دهیاری در روستاهای كشور تا ابتدای شهریور97 اشاره نمود و اظهار داشت: به باعث قانون شوراها و اساسنامه، تشكیلات و سازمان دهیاری ها مصوب سال 1380 هیات وزیران، نهاد دهیاری وظیفه اجرای طرح های عمرانی و خدماتی را در روستاهای كشور بر عهده دارد كه با صرف اعتبارات ملی، استانی و محلی انجام می گردد.
وی ادامه داد: پروژه های دهیاری ها به لحاظ نوع، شامل بهسازی معابر، بهداشت محیط و مدیریت پسماند، ایمنی و آتش نشانی، ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا، احداث ساختمان دهیاری، اماكن ورزشی و فرهنگی، بوستان روستایی و فضای سبز می باشد كه در هفته دولت امسال 6755 پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید و به صورت میانگین برای هر پروژه حدود 955 میلیون ریال هزینه شده است.
جندقیان در تشریح وضعیت پروژه های دهیاری ها كه در هفته دولت سال جاری افتتاح شد، اظهار داشت: بیشترین تعداد پروژه ها مربوط به بهسازی معابر روستائی با 4774 پروژه، معادل 70 درصد كل پروژه هاست كه این پروژه ها طیف وسیعی از پروژه های خرد مقیاس، مانند اجرای طرح هادی، احداث پل، آسفالت معابر، روشنایی معابر و... را در بر می گیرد.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور با اشاره به اینكه دهیاران موظف به فراهم نمودن زمینه های لازم برای بهبود وضعیت زیست محیطی روستا و ساماندهی پارك ها و فضاهای سبز هستند، اظهار داشت: در هفته دولت امسال 489 پروژه در این قالب به بهره برداری رسید.
جندقیان در ادامه با اشاره به اینكه دهیاری بعنوان مركز مدیریت بحران روستا معرفی شده و وظایفی را در این راستا بر عهده دارد، اظهار داشت: در هفته دولت امسال 353 پروژه در زمینه ایمنی و آتش نشانی در روستاهای كشور راه اندازی شد.
وی ادامه داد: همینطور 316 پروژه مربوط به احداث ساختمانها و تاسیسات در رابطه با فعالیت های مختلف اداری شامل ساختمان دهیاری و دفتر شورای اسلامی روس تا و... هم در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
ایشان در ادامه از افتتاح 185پروژه با مبحث تولید فضاهای فرهنگی و ورزشی در روستاها به منظور توجه به ارتقاء سلامت روحی و جسمی روستائیان توسط دهیاری ها اطلاع داد.
جندقیان با اشاره به اینكه دهیاری ها وظیفه ساماندهی آرامستان و گلزار شهدا در روستاها را برعهده دارند، اظهار داشت: به منظور تولید شرایط بهداشتی در زمینه دفن اموات و جلوگیری از بروز آلودگی های ناشی از آن و همینطور به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، 162 پروژه در هفته دولت در این زمینه ها توسط دهیاری ها به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به اینكه دهیاری ها ملزم به ارتقاء سطح بهداشت و جمع آوری، حمل و دفع زباله های روستا می باشند، اظهار داشت: در هفته دولت سال جاری 148 پروژه در این قالب افتتاح و به بهره برداری رسید.
جندقیان همینطور اظهار داشت: در جهت تولید اشتغال و درآمد پایدار در روستاها در هفته دولت سال جاری 67 پروژه با مبحث تولید طرح های درآمدزا و تولید زیرساخت های گردشگری توسط دهیاری ها در روستاها راه اندازی شد.
وی افزود: علاوه بر پروژه های فوق 281 پروژه دیگر هم طی هفته دولت در روستاها در سایر موضوعات نظیر احداث كانالهای آب رسانی، استخرهای كشاورزی و سایر پروژه های مرتبط توسط دهیاری ها راه اندازی شد.
طبق گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور در خاتمه ضمن تقدیر از خدمات دهیاران پركار و اعضای شوراهای اسلامی روستایی دوره پنجم، ابراز امیدواری نمود كه با همت این تلاشگران عرصه توسعه روستایی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش روستاها و عرضه خدمات مناسب به روستائیان عزیز باشیم.



1397/06/05
13:52:05
5.0 / 5
4929
تگهای خبر: بهسازی , تولید , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن