پورسیدآقایی با اعلام مراجعه ۸۰ هزارخودرو با عمركمتر از۴ سال به مراكزمعاینه فنی:

۵۵ درصد خودروهای نو از معاینه فنی رد شدند

۵۵ درصد خودروهای نو از معاینه فنی رد شدند

تاكسی مدرن: معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران ضمن مثبت خواندن عملكرد وزارت نفت در توزیع سوخت گازوئیل یورو۴ اظهار نمود: برای صنعت هم الزامات متعددی بوجود آمده اما شرایط خودروهای داخلی قابل قبول نیست به طوریكه امسال از میان ۸۰ هزار خودروی نو زیر چهار سال كه برای دریافت معاینه فنی مراجعه نموده بودند ۵۵ درصد آنها رد شدند.



به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، محسن پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در جلسه كارگروه ملی آلودگی هوا كه با مبحث سوخت در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف همچون وزارت نفت برگزار گردید اظهار نمود: اگر بخواهیم واقع بینانه به شرایط كشور نگاه نماییم هیچ كس نمی تواند در این شرایط قول ۱۰۰ درصدی بدهد ازاین رو می خواهم از عملكرد وزارت نفت در توزیع سوخت گازوئیل یورو۴ دفاع كنم چون شرایط كشور به شكلی نیست كه ادعا نماییم همه مسائل به صورت كامل با پیش بینی ها تطابق دارد.

وی تصریح كرد: نكته حائز اهمیت آن است كه رویكردها و جهت گیری ها درست باشد. در شرایط حاضر خوشبختانه همه دستگاه ها همچون وزارت نفت توزیع نفت گاز استاندارد را ضروری می دانند و وزارت نفت پذیرفته كه جدا از منافع سازمانی حتی در صورت تحمیل هزینه های بیشتر توزیع نفت گاز استاندارد را انجام دهد و منافع سلامتی مردم را در اولویت قرار دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اشاره به اینكه در وزارت نفت جهت گیری خوبی در توزیع سوخت صورت گرفته است، اظهار داشت: مجموعا وضعیت سوخت بهتر شده و اگر وزارت نفت همین جهت گیری ها را ادامه دهد؛ در این حوزه پیشرفت های خوبی حاصل خواهد شد.

پورسیدآقایی با اشاره به مقایسه عملكرد وزارت نفت و وزارت صنعت خاطرنشان كرد: در صنعت هم استانداردهای متعددی اجبار شده اما واقعا پیشرفت چندانی در صنعت حاصل نشده است. وضعیت معاینه فنی این ادعا را ثابت می كند. امسال معاینه فنی برتر را به صورت داوطلبانه در تهران اجرا كردیم؛ اینكه خودروهای با عمر كمتر از چهار سال به معاینه فنی مراجعه نموده و مبادرت به دریافت برگه معاینه فنی برتر كنند.

وی اظهار نمود: در معاینه فنی برتر در دور ۲۵۰۰ موتور، گازهای تعیین شده توسط سازمان محیط زیست مورد اندازه گیری و سنجش قرار می گیرند. از آنجائیكه با دریافت برگه معاینه فنی برتر تخفیفی در طرح ترافیك شامل حال خودروها می گردد خیلی از خودروهای نو با عمر زیر چهار سال كه نیازی به دریافت برگه معاینه فنی ندارند؛ به صورت داوطلبانه برای دریافت برگه معاینه فنی برتر رجوع كردند. از حدود ۸۰ هزار رجوع خودروهای نو زیر چهار سال، نزدیك به ۵۵ درصد آنها رد شدند و موفق به دریافت برگه معاینه فنی برتر نشدند.

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران اظهار نمود: كاملا برای ما واضح است كه خودروهای داخلی در چه شرایطی قرار دارند. ازاین رو در قیاس با صنعت، وزارت نفت كارهای خوبی انجام داده است. درخواست من آن است كه وزارت نفت مسیری را كه طی كرده با قدرت ادامه دهد.

پورسید آقایی همینطور از وزارت نفت خواست با عنایت به تولید گازوئیل یورو۵ در یكی از پالایشگاه ها، بخشی از این تولیدات را به تهران حداقل برای اتوبوسرانی شهر تهران اختصاص دهد.

تاثیر مثبت شناور سازی ساعات اداری در كاهش ترافیك

معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران در مبحث تغییر ساعات كاری ادارات اظهار نمود: در مورد بحث شناور سازی ساعات ادارت مطالعات خوبی صورت گرفته است. سال قبل هم دولت اجازه داد كه ساعت كاری در مهرماه به جای ۸ از ۹ شروع شود كه اثر خوبی روی كاهش ترافیك داشت. امسال هم دنبال تغییر ساعات شروع كار بودیم و دولت نهایتا پیشنهاد سال قبل را ابلاغ نمود.

وی افزود: اصل مبحث شناورسازی ساعت كاری مبحث خوبی است و روی ترافیك شهر اثر مثبتی خواهد گذاشت، البته امكان دارد به این طرح این ایراد گرفته شود كه سبب بلاتكلیفی ارباب رجوع و بی نظمی در ساعات حضور كاركنان بوجود می آورد. پیشنهاد من این است كه شروع ساعت كاری در تهران ۷ تا ۹ شناور باشد اما بین كاركنان و مدیران مافوق در این زمینه هماهنگی تولید شود كه خللی در كار صورت نگیرد و نظم ادارات بر هم نریزد.




1397/07/05
18:44:10
5.0 / 5
4647
تگهای خبر: آلودگی , استاندارد , ترافیك , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن