میراث فرهنگی در جریان وضعیت دبیرستان فیروز بهرام بود

میراث فرهنگی در جریان وضعیت دبیرستان فیروز بهرام بود

تاكسی مدرن: به دنبال انتشار خبر «ستون های دبیرستان فیروزبهرام جا به جا شد!»، رییس انجمن زرتشتیان تهران نسبت به بعضی از موارد مطرح شده در این گزارش، توضیح هایی ارائه كرد.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، در این توضیح آمده است: «دبیرستان فیروز بهرام با قدمتی نزدیك به یك صد سال در تاریخ دو دی ماه ۱۳۱۱ گشایش یافته است و از قدیمی ترین و شناخته شده ترین مدرسه های شهر تهران است كه بر پایه نیك اندیشی و با همت بلند زرتشتیان ایران و هند و بر روی زمینی متعلق به انجمن زرتشتیان تهران بنا شده و محلی برای آموزش چند نسل از فرزندان ایران فارغ از هر دین و آیین بوده و هست و خواهد بود.
اهمیت دبیرستان، نوع معماری و قدمت آن از دید مسؤولان سازمان میراث فرهنگی دور نمانده است و این دبیرستان در تاریخ ۲۶ آبان ۱۳۷۸ با شماره ۲۴۹۴ در لیست آثار ملی قرار گرفته است. از آن تاریخ و حتی قبل از آن انجمن زرتشتیان تهران با احترام به قوانین و مقررات موجود در زمینه نگهداری و مرمت بناهای تاریخی و ثبت شده ملی همواره هر نوع تعمیرات ساختمانی و معماری این بنا را بر اساس این مقررات و در هماهنگی كامل با مسئولین و كارشناسان سازمان میراث فرهنگی استان تهران انجام داده است.
در تابستان امسال هم پیمانكار جهت بازسازی بخشی از نمای جنوب دبیرستان از جانب اداره كل میراث فرهنگی استان تهران در نامه ی شماره ۹۷۲.۱۲۶.۵۶۸۹ مورخ 97/05/02 به انجمن زرتشتیان تهران ارائه شد كه بعد از بررسی های لازم انجمن زرتشتیان تهران بعنوان مالك با انجام این بازسازی ها بر اساس شرح جزئیات مرقوم در پیشنهاد موافق كرده و به دنبال آن تمامی مراحل بازسازی از جانب سازمان میراث فرهنگی استان تهران و زیر نظر انجمن زرتشتیان تهران انجام پذیرفت.
از این رو مطلب عنوان شده در گزارش ایسنا در خصوص بی اطلاعی مسئولان و كارشناسان اداره كل میراث فرهنگی استان تهران نادرست است. به صورت خاص، جای شگفتی است كه در متن خبر از قول مدیركل محترم میراث فرهنگی استان تهران عنوان شده است كه ایشان از این قضیه اطلاعی نداشته اند. چراكه نامه فوق الذكر (كه تصویر در اختیار مسؤولان ایسنا قرار داده شده است) به امضای ایشان است.
توضیحات فوق ضمن رفع شبهه به وجود آمده در این مورد گواهی است بر اینكه انجمن زرتشتیان تهران بعنوان مالك بعضی از بناهای فرهنگی و تاریخی تهران با ثبت در لیست آثار ملی همواره خویش را ملزم به حفظ این آثار دانسته و البته به این وظیفه و دارایی مباهات می كند. همچنان كه در این راه هیچگاه از قوانین و نظرات كارشناسان حوزه پرارزش میراث فرهنگی كشور تخطی ننموده و بی شك در آینده هم تخطی نخواهد كرد.»
همینطور مجری خط ۴ مترو در مورد ابهامات مربوط به دبیرستان فیروزبهرام، انجام هرگونه عملیات عمرانی در دبیرستان فیروز بهرام را رد كرد. «مهندس داریوش فخری با اشاره به انجام بازدید میدانی روز سه شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۷ از دبیرستان فیروز بهرام، انجام عملیات عمرانی در این مركز آموزشی توسط شركت مترو را رد و اضافه كرد مسئولان دبیرستان در حال انجام تعمیراتی در محوطه این مدرسه هستند كه هیچ ارتباطی با توسعه خط ۴ مترو ندارد.
وی با بیان آنكه طرح نصب هواكش خط ۴ مترو در محوطه دبیرستان فیروز بهرام كه مربوط به حدود یك دهه پیش است، در حد امكان سنجی بوده و چنین طرحی هیچگاه تصویب و اجرا نشد، اضافه كرد: این طرح در همان زمان با عنایت به قدمت میراثی دبیرستان فیروز بهرام مورد بازبینی قرار گرفت و تجهیزات مربوطه در محل دیگری استقرار یافت.»



1397/07/01
23:26:37
5.0 / 5
5114
تگهای خبر: سازمان , شركت , عمرانی , مترو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن