آغاز پروژه حیات شبانه تهران در باغ موزه دفاع مقدس

شب مردگی در تهران

شب مردگی در تهران

به گزارش تاكسی مدرن پروژه حیات شبانه تهران با استقرار ون كافه ها در محوطه باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس كلید خورد.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، شب گذشته نخستین فستیوال ون كافه های تهران در قالب طرح حیات شبانه پایتخت در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس در اراضی عباس آباد كار خویش را آغاز كرد و جعفری – مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس – در مراسم افتتاحیه با بیان این كه بحث نشاط اجتماعی و توجه به فعالیت های اجتماعی بسیار مهم می باشد، اظهار داشت: مدت هاست كه بحث نشاط اجتماعی در دستور كار شهرداری تهران و موزه دفاع مقدس قرار گرفته است و با عنایت به توسعه ظرفیت های موزه توانستیم جذب توریست را افزایش دهیم به گونه ای كه در نیمه دوم سال1396 میزان حضور گردشگران خارجی در موزه دفاع مقدس 80 درصد رشد داشت و حضور گردشگران داخلی هم حدود 40 درصد رشد داشته است.



وی با بیان این كه مردم در ساعات روز امكان استفاده از مراكز فرهنگی همچون موزه ها را كمتر دارند، اظهار داشت: از آنجایی كه فعالیت های شبانه در تهران كم است، مهمانان خارجی برای تفریح در شب تهران دچار مشكل هستند بنابراین لازم است فعالیت های فرهنگی در شب گسترش یافته و ساماندهی شوند.



جعفری با بیان این كه از 10 تیرماه امسال برای نخستین بار در كشور بخش شبانه موزه دفاع مقدس راه اندازی گردید، اظهار داشت: از ساعت پنج عصر تا ساعت 22 آماده پذیرش مهمانان در شیفت شب هستیم و زمینه ای فراهم گردید تا مردم با خانواده هایشان از این فضا استفاده كنند.



مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان این كه طی رایزنی های انجام شده با مسئولان ستاد گردشگری مقرر شد كه ون كافه ها تا ساعت 2 صبح در محدوده موزه مستقر شوند تا مردم بتوانند علاوه بر استفاده از ظرفیت موزه، از ون كافه ها هم استفاده كنند، اظهار نمود: امیدواریم بتوانیم از این الگو كمك گرفته و مدل متناسبی با شرایط امروز جامعه فراهم نماییم.



به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، در ادامه سیف – رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران – با بیان این كه چندی قبل رییس كمیته گردشگری شورای شهر دستور دادند كه طرحی برای احیای شب های تهران داشته باشیم، اظهار داشت: گرفتاری های روزمره مردم اجازه نمی دهد كه آنها در طول روز از نقاط دیدنی شهر بازدید كنند و این در شرایطی است كه تهران ظرفیت های بازدید شبانه زیادی دارد.



وی با بیان این كه طی هماهنگی های انجام شده با مدیر عامل موزه دفاع مقدس به دنبال افزایش ساعت موزه ها، نسبت به استقرار ون كافه ها اقدام كردیم، اظهار نمود: دوستانی كه تحت عنوان ون كافه فعالیت می نمایند حامی نداشته و تابحال به صورت پراكنده مستقر می شدند و حتی ماموران سد معبر و غیره با آنها برخورد فیزیكی بد می كرد، اما حالا شهرداری نقش تسهیل گری ایفا می كند و بدون پرداخت هزینه نسبت به ساماندهی آنها در نقاط اصلی گردشگری اقدام می كند.




به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، خلیل آبادی رئیس كمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران هم در این مراسم با اشاره به اینكه احیاء حیات شبانه جزء ایده های جدید مدیریت شهری در این دوره است كه آن را پیگیری می نماییم، اظهار داشت: زندگی شبانه در تهران را باید به رسمیت شناخت و كمك نماییم تا تهران در شب قشنگ تر باشد و مدیریت شهری هم در این زمینه تمام تلاش خویش را انجام می دهد. چون كه شهرهای بزرگی همچون تهران تعطیل بردار نیستند و می توانیم از همه ظرفیت های آنها استفاده نماییم.
وی با اشاره به اینكه یكی از اهداف اصلی این طرح تولید نشاط اجتماعی است، اظهار داشت: مردم كجا می توانند بروند، وقتی كه خدمات عمومی پارك ها ساعت معینی دارد و در یك ساعت مقرر حتی چراغ های پارك خاموش و درهای سرویس بهداشتی بسته می گردد. و این در حالیست كه شب تهران پتانسیل های زیادی دارد و می توانیم از آن استفاده نماییم.
وی با اشاره به اینكه ما موظف هستیم برای مردم، شهر را آماده و در شب فعال نماییم، اظهار داشت: در شب اقتصادهای خرد همچون ون كافه ها می توانند فعالیت نموده و معضل شب مردگی تهران را در بعضی مناطق حل كنند.
در ادامه حجت نظری عضو شورای شهر هم با اشاره به اینكه تهران دچار شب مردگی شده و این در حالیست كه شب های تهران ظرفیت های بسیار خوبی دارند، اظهار داشت: البته باید قدری فضا را باز كرد تا مردم بتوانند فضاها را احیاء كنند.
وی با اشاره به اینكه باید به همه سبك های زندگی احترام گذاشت، اظهار داشت: حق نداریم جای شهروندان تصمیم بگیریم.


 

1397/05/14
13:13:01
5.0 / 5
4489
تگهای خبر: ساماندهی , شهردار , شهرداری , باغ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن