استاندار تهران اعلام كرد
ادامه اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه های مسكونی و اداری در سال ۹۷
تاكسی مدرن: استاندار تهران اظهار داشت: برای اجرای طرح معاینه فنی موتورخانه ها دربخش خصوصی منتظر آیین نامه هستیم و شهرداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت می توانند در این بخش كمك كنند.
به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، محمدحسین مقیمی در جلسه كارگروه كاهش آلودگی هوای استان تهران با اشاره به طرحهایی كه در جهت كاهش آلودگی از جانب استانداری تهران پیگیری می گردد اظهار داشت: طرح معاینه فنی موتورخانههای ادارات و منازل مسكونی برای سال۹۷هم تأمین اعتبار و برای دستگاههای دولتی طبق ماده ۱۷ قانون بهینه سازی مصرف انرژی اجرا میشود.
وی در مورد اجرای طرح معاینه فنی موتورخانههای بخش های خصوصی عنوان كرد: برای اجرای این طرح در بخش خصوصی منتظر آیین نامه هستیم و شهرداری و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت میتوانند در این بخش كمك كنند.
به گفته استاندار تهران؛ رعایت قوانین صرفه جویی انرژی برای مشتركان، معافیت از پرداخت خسارت و برای مشتركانی كه طبق قوانین رعایت نكنند جریمه به دنبال دارد.
مقیمی، در انتها بر نیاز به كار مطالعاتی سازمان بهینه سازی برای شناسایی سیستم هایی كه انرژی كمتر مصرف می كنند و استقبال از سرمایه گذار برای بهسازی سیستمها اشاره نمود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود درمورد نوسازی اتوبوسها و كامیونهای استان تهران اظهار داشت: تردد اتوبوسها و مینی بوسهای فرسوده كه جابجایی مسافران را به عهده دارد و تردد شبانه كامیونهای فرسوده حامل مصالح بیشترین سهم آلایندگی هوای تهران را دارند.
وی با اشاره به طرح دولت در نوسازی ۲۰۲ هزار ناوگان اتوبوس و كامیون طی سه سال در كشور اظهار داشت: در این طرح با مسئولیت وزارت صنعت معدن و تجارت ۵۰ درصد هزینه كامیون و اتوبوسها از جانب دولت از محل صندوق توسعه، ۲۰ درصد از جانب صاحبان خودروهای سنگین و ۳۰ درصد با استفاده از تسهیلات بانكی پرداخت می گردد و با استفاده از این فرصت نباید از برخورداری این سهم در تهران عقب بمانیم.
مقمیی با تاكید براینكه كامیونهای آلاینده در تهران نباید اجازه رفت و آمد داشته باشند اضافه كرد: برای این مورد نیاز به شناسایی كامیون ها با استفاده از یك سامانه است.
استاندار تهران با اشاره به سهم اعلام شده نوسازی اتوبوسها و كامیونها در تهران خاطرنشان كرد: خیلی از اتوبوسهای سرویس حمل و نقل كارمندان و كاركنان شركتهای خودروسازی فرسودهاند و در تقسیم سهمیه نوسازی ناوگان استان تهران باید جمعیت استان مورد توجه باشد.
وی با اشاره به اینكه هنوز شاهد تردد كامیونهایی با سن ۵۰ سال در تهران هستیم عنوان كرد: علت اصلی آلودگی هوا در تهران كامیونهای فرسوده حامل مصالح، مینی بوسها و موتورسیكلتهاست و خودروهای شخصی سهم زیادی در تولید ذرات معلق كمتر از ۲.۵ میكرون ندارند.
مقیمی اظهار داشت: گازوئیل مصرفی خودروهای سنگین در تهران مطابق استاندارد یورو ۴ است و اولویت ما درطرح نوسازی، ساماندهی ۳۵۰۰ اتوبوس در تهران و همه كامیونهای فرسوده است.
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب