پیمانكاران عمرانی موظف به آگاهسازی رانندگان از عملیات های عمرانی هستند

پیمانكاران عمرانی موظف به آگاهسازی رانندگان از عملیات های عمرانی هستند

تاكسی مدرن: رییس مركز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بر لزوم اقدام پیمانكاران عمرانی بر آگاهسازی رانندگان از عملیات های عمرانی در راه ها و حاشیه راه ها تصریح كرد.


سرهنگ علی شریفی در گفت وگو با ایسنا، دراین باره اظهار داشت: یكی از دلایل تصادفاتی كه منجر به مجروحیت شدید و بعضاً فوت می شود، عدم ایمن سازی محل عملیات های عمرانی در سطح راه هاست كه متأسفانه در هفته جاری شاهد نمونه ای از این دسته تصادفات هم بودیم كه در جریان آن راننده خودروی سواری به دلیل اینكه دیر متوجه توقف دستگاه عمرانی تراش آسفالت شده بود و نتوانست در زمان مناسب عكس العمل لازم را نشان دهد و به شدت با این وسیله برخورد كرده و جان خویش را از دست داد.
شریفی با اشاره به وظایف پیمانكاران عمرانی اظهاركرد: نكته ای كه پیمانكاران هیچگاه نباید فراموش كنند و لازم به توجه ویژه است، ایمن سازی، آشكارسازی و آگاه سازی رانندگان، راكبان موتورسیكلت و عابران پیاده از انجام پروژه عمرانی است و آنان موظفند این مورد را در اولویت خود قرار داده و با نصب علائم اخطار دهنده مانند تابلوها، چراغ های چشمك زن، تجهیزات ایمنی و... كاربران ترافیكی را پیش از رسیدن به محل عملیات اجرایی آگاه سازند.
وی ادامه داد: این اقدام سبب می گردد كه رانندگان از وضعیت غیرعادی كه در آن محل بوجود آمده پیش از رسیدن آگاه شده و این فرصت را داشته باشند كه در زمان مناسب عكس العمل لازم را از خود نشان دهند.
به قول رییس مركز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، ماده 211 و 212 آیین نامه راهنمایی و رانندگی هم صراحتاً به این مورد اشاره نموده است.



1397/03/25
12:27:17
5.0 / 5
4512
تگهای خبر: عمرانی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن