رئیس شورای استان تهران:

توسعه استان تهران با رفع تبعیض میسر می گردد

توسعه استان تهران با رفع تبعیض میسر می گردد

تاكسی مدرن: رئیس شورای استان تهران اظهار داشت: رفع مسائلی مانند مشكلات حمل و نقل، حریم، جلب مشاركت مردم برای رفع محرومیت ها و اشتغال در استان تهران با اعتمادسازی نزد مردم میسر است.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، الهام فخاری در نخستین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان تهران اضافه كرد: اولین همایش شورایی توسعه پایداری استان تهران را در شرایطی آغاز می نماییم كه بیش از همیشه برای همكاری ها، هماهنگی ها و تدابیر مشترك برای بازآفرینی و توسعه همه جانبه پایدار امیدوار هستیم.
وی اضافه كرد: استان تهران از نظر خیلی از شاخص های توسعه پایدار استانی نابرخوردار و با سرانه های پایین ارزیابی می گردد. در حالیكه انتظار عمومی برای دستیابی به فرصت ها و سرمایه ها از پایتخت بیش از شهرها و از استان تهران بیش از استان های دیگر است.
فخاری با اشاره به تجربه كشورهای دیگر (كشورهای منطقه و اسلامی)، تصریح كرد: توسعه پایدار در یك طرح واره كل نگر و با استفاده از مدل همكاری سیستمی بین دستگاه ها و نهادها امكان پذیر است و همكاری سیستمی برای از بین بردن كمبودها و تحقق توسعه پایدار با استفاده از سیاستگذاری، برنامه ریزی و اقدام مجمع نمایندگان استان، استانداری (عالی ترین سطح دولت در سطح استان) و شوراهای شهر و روستا تدارك دیده شود.
رئیس شورای استان تهران بیان داشت: باید هم افزایی و سیاستگذاری هماهنگ میان شوراها و شهرداری های استان تهران وجود داشته باشد؛ به صورتی كه برنامه توسعه ای عادلانه و تبعیض زدا در مقیاس استان تدوین شود و نهاد قانون گذار و نظام اجرایی كشور پشتیبان این حركت باشد. در این صورت امیدهای تازه و پیشرفت و بهبودهای نویی رخ خواهد داد. توسعه استان تهران با رفع تبعیض میسر می گردد.
فخاری با اشاره به این كه امروزه استان تهران نیازمند حل مسائلی مانند حمل و نقل، حریم، جلب مشاركت مردم برای رفع محرومیت ها و اشتغال است، اظهار داشت: رفع این مسائل میسر نیست مگر با اعتمادسازی نزد مردم. بهترین نهاد آن طبق قانون اساسی و فرمایشات بزرگان، شوراها و مجلس شورای اسلامی هستند. شوراها می توانند صدای بخش هایی از استان كه رنج های تبعیض و محرومیت را بازگو می كنند و به صورت عادی در هیاهوی پایتخت به دشواری شنیده می شوند را رساتر و موثرتر برسانند.
وی اضافه كرد: امروز را فرصتی تلقی می نماییم كه مقدمات پیگیری ۱۲ محور سیاستی را برای توسعه متوازن استان بیش از پیش فراهم نماییم. مواردی همچون مدارس، اشتغال روستایی، الگوی مدیریت بهینه آب، ساماندهی كارگران روزمزد، بهبود سلامت اجتماعی و روش نوآوری اجتماعی برای توسعه روستاها را در دستور كار قرار دهیم و مواردی همچون جلب سرمایه های خصوصی و سرمایه گذاران خارجی را با هماهنگی و هم اندیشی یكدیگر پیش بریم.



1396/12/10
17:13:25
5.0 / 5
4553
تگهای خبر: حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن