ضرورت صیانت از حریم شهر تهران در دوره بعدی مدیریت شهری

ضرورت صیانت از حریم شهر تهران در دوره بعدی مدیریت شهری

به گزارش تاکسی مدرن رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت صیانت از حریم شهر تهران اظهار داشت: در دوره آینده شورای شهر حتما باید از حریم شهر تهران صیانت نماییم.


به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، افشین حبیب زاده در دیدار با جامعه کارگری شهرتهران که جمعه شب با حضور علیرضا محجوب و در فضای باز دفتر مرکزی خانه کارگر برگزار شد، با اعلان اینکه در شورای شهر در تمام اقدامات با تعامل و همکاری انجام می شود، اظهار داشت: همه همکاران در تحقق مطالبات جامعه کارگری با ما همکاری داشتند. در شورا همه چیز با رای و تعامل به دست می آید و به نتیجه می رسد. در زمینه بودجه و تنها در یکی از موارد یعنی همترازی شرکت شهربان و حریم بان و معبربان نیاز داشتیم بودجه حدود ۱۰۰ میلیارد تومانی را به تصویب برسانیم که این کار را با کمک دیگر اعضا انجام دادیم و توانستیم ۱۰۰ میلیارد تومان را به بودجه اضافه نماییم.
وی به جذب بی رویه کارکنان شهرداری در دو سال پایانی دوره قبلی مدیریت شهری اشاره نمود و اظهار داشت: به سبب این که در دوره گذشته تعداد کثیری یعنی حدود ۱۵ هزار نفر از پرسنل در یکی دو سال آخر وارد شده بودند. همین موضوع سبب شده که تا هفت و هشت سال بعد امکان این که افرادی وارد مجموعه شوند وجود نداشته باشد. اما با این تفاسیر اعتقاد ما این بود که شهربان، حریم بان و معبربان باید حتما جزو پرسنل رسمی و نه حتی قراردادی شهرداری باشند. حالا اگر رسمی برایشان دشوار است اول قراردادی شوند و بعد تبدیل به پرسنل رسمی شوند چون مسئولیت عمده شهر در زمینه های مختلف به عهده این افراد است.
نامزد ششمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با اعلان اینکه ما امروزه دیگر چیزی مهم تر از حریم نداریم، اظهار داشت: موضوع اصلی که ما در دوره آینده حتما باید از آن صیانت نماییم بحث حریم شهر تهران است که پیش بینی ما این است که از طرف بخش هایی که در اطراف شهر تهران هستند به شدت در معرض خطر قرار گرفته است و علاقمند هستند که این حریم را از بین ببرند و به شهر تهران متصل شوند که این مساله نتایج بسیار بدی را برای شهر خواهد داشت. چون هر شهری ظرفیت سکونت مشخصی دارد و تاسیسات شامل آب، برق، گاز و... برمبنای ظرفیت مشخصی طراحی شده است.
وی افزود: افزایش این ظرفیت پیش بینی های خاصی می خواهد که باید از مجلس شروع شود و بعد وارد دولت شود و بعد به این حریم دست بزنند اما امروز بدون توجه به این مسائل حریم شهر تهران بسیار در معرض خطر قرار گرفته است و گروهی از شما از این حریم محافظت می کنید. همین طور موضوعات مربوط به شهر تهران که شهربانان از آن حفاظت و صیانت می کنند هم هست.
حبیب زاده با اعلان اینکه معبربانان عزیز مسئولیت سخت و مهمی دارند، اظهار داشت: به هر حال امروز معابر شهر تهران با مشکلات بسیار جدی مواجه می باشد و این را همه ما در شورا می دانیم. البته طرح هایی داشتیم که بخش هایی از آنها به تصویب رسیده اما بار اصلی حفاظت معبر به عهده معربانان است. عزیزانی با این مسئولیت ها حتما باید پرسنل مستقیم شهرداری تهران باشند. قبلا هم عرض کردم که معربانان پلیس شهرداری تهران هستند. ما پلیس را که نباید به پیمانکار بسپاریم.
رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران افزود: به هر حال کارهای حجمی و پیمانکاری تعریف خاص خودش را دارد و حفاظت از شهر هم تعریف خاص خودش را دارد. پس معتقدیم که این تبدیل وضعیت باید در آینده ای نزدیک صورت بگیرد. حالا تا زمانیکه ما و همکارانم هستیم پیگیری می نماییم و اگر نبودیم هم از گروه بعدی مطالبه گر خواهیم بود اگر هم بودیم که خودمان این مساله را پیگیری خواهیم کرد.
این عضو شورای شهر تهران با اعلان اینکه ۱۱ عضو از ۲۱ نماینده شورای شهر تهران، عضو فراکسیون کارگری هستند، اظهار داشت: نخستین کاری که کردیم این بود که مسائل و مشکلات مشترک بین همه گروه های کارگری را احصا کردیم و این مسائل را مانند عدم پرداخت حداقل حقوق، عدم پرداخت بموقع حقوق، رد نکردن بیمه، شب کاری، تعطیل کاری، اضافه کاری و... را همه را تبدیل به بخشنامه مشخص کردیم که با کمک معاون منابع انسانی شهرداری این بخشنامه تنظیم و ابلاغ گردید. از زمانیکه این بخشنامه ابلاغ گردید شرایط خیلی بهتر شد. البته به وضعیت مطلوب ۱۰۰ درصدی نرسیدیم.
وی افزود: پس از طی این مرحله مشکلات گروه های مختلف را شناسایی کردیم برای مثال شهربان و معربان و حریم بان چه مشکلاتی دارند. فضای سبز، بهشت زهرا، سازمان میادین میوه و تره بار، تاکسی رانان و... و. چه مشکلاتی دارند و یکی یکی این مشکلات را احصا کردیم. یکی یکی با این گروه ها صحبت کردیم و بخش هایی از این مشکلات را حل و فصل کردیم. البته می دانید مشکلات تمامی ندارد واز یک مشکل که عبور می نماییم مشکلات جدیدی ظهور می کند. خصوصا که افزایش تورم و این موارد مشکلات را اضافه کرده و اساسا باید دنبال این باشیم که هم امنیت شغلی این گروه ها را فراهم نماییم و هم بتوانیم این افراد سفره ای که در خانواده دارند قابل قبول باشد.
حبیب زاده با اعلان اینکه معیشت کارکنان شهرداری برای ما بسیار مهم می باشد، اظهار داشت: بخش هایی را به نتیجه رساندیم، بخش هایی را هم جلو می بریم. برای مثال عزیزان ما در خودرو سرویس مشکلی تحت عنوان طرحی که تحت عنوان سهند مطرح نمودند داشتند که ما با آن مخالفت کردیم و البته دلایلی هم داشتیم. البته نه این که این طرح حتما طرح جهنمی است و باید برچیده شود بلکه خواسته ما این بود که این طرح را به کمیسیون بیاورند و از شهرداری هم بیایند و نمایندگان خودرو سرویس هم بیایند و طرحی شود که از درآمد کارگران خودرو سرویس کم نکند. قولی که از آقای حناچی گرفتیم این بود که تا اختتام امسال طرح سهند فقط اطلاعاتش جمع آوری شود و هیچگونه اعمالی در حقوق و درآمدهای رانندگان خودرو سرویس صورت نمی گیرد.
این عضو شورای شهر تهران افزود: به اصل موضوع هم یک اعتراض داریم که یک فرد در "خودرو سرویس" با خودرو خودش وارد می شود که اما چیزی که به او میرسد سه یا چهار میلیون است اما بالاخره این پول برای چه کسی است؟ برای خودرو یا خود این شخص است؟ نمی گردد که یک فرد هم خودش و هم خودرویش وارد شود و حقوقی که دریافت می کند کف و حداقل معیشت او باشد.
وی همین طور با اشاره به نامزدی علیرضا محجوب برای انتخابات میان دروره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جای آقای محجوب در مجلس شورای اسلامی بسیار خالیست و همه ما می دانیم که حضور ایشان در مجلس حضور انحصاری و خاص است. هیچکس نمی تواند مثل ایشان مطالبات جامعه کارگری را پیگیری و به نتیجه برساند. خواهش من این است که کمک کنید تا بتوانیم این دوره شاهد حضور آقای محجوب در مجلس شورای اسلامی باشیم.




منبع:

1400/03/22
13:54:33
0.0 / 5
1117
تگهای خبر: تاكسی , سازمان , سرویس , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن