اجرای سند راه شورای فرهنگ عمومی استان تهران به زودی

اجرای سند راه شورای فرهنگ عمومی استان تهران به زودی

به گزارش تاكسی مدرن رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از بررسی سند راه شورای فرهنگ عمومی استان تهران اطلاع داد و اضافه كرد: به زودی این سند در استان تهران اجرا می گردد.


به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، در یکصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران نعمت الله ترکی اظهار داشت: دغدغه اعضای شورا در جلسات قبل برنامه محور بودن کار شورا بود و مقرر گردید نقشه راهی در این راستا تدوین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار داشت: نگاه این شورا باید به افق ۱۴۰۴ باشد و بر مبنای آن در بخش فرهنگی حرکت نماید. این بدان معنا است که تصمیمات شورا هم باید بر مبنای قوانین و اسناد توسعه باشد. در این چشم اندازی که برای شورای فرهنگ عمومی تدوین شده در ۱۵ سرفصل فرصت ها و تهدیدها یک به یک اشاره شده است. به عنوان مثال در حوزه ایثار و شهادت احکام دائمی، سند توسعه و برش استانی در این عرصه ریز به ریز آمده و نقاط ضعف و قوت همراه با مقایسه آماری شاخص ها در سالهای گذشته همراه با تأمین منابع مالی دیده شده است.

وی افزود: برنامه تدوین شده از جانب سازمان مدیریت تهران را به تمامی اعضا می دهیم تا نظرات تکمیلی خویش را ارائه نمایند و بعد از بررسی و تائید نهایی به عنوان سند استراتژیک تا سال ۱۴۰۰ در حوزه فرهنگ عمومی نقشه راه ترسیم می شود.

ترکی با اشاره به نقشه راه استان تهران در سال ۹۹ اظهار داشت: برای سال ۹۹ نقشه راه ویژه ای با ۳۸ پروژه با هدف جهش تولید در استان تهران برنامه ریزی کرده ایم که اعضای شورا می توانند آنرا هم مطالعه کنند تا اگر احتیاج به پیوست فرهنگی بود، اظهار نظر کنند.

نعمت الله ترکی با اشاره به مخاطراتی که بیماری کرونا به منظور زندگی، سلامت و معیشت مردم ایجاد کرده، اضافه کرد: ما تا به امروز فعالیتهایی در حوزه های جلوگیری از شیوع و درمان این بیماری داشتیم و امروز احتیاج به ستاد اقتصادی بعد از کرونا و ستاد اجتماعی بیشتر از هر زمان احساس می شود.

وی تصریح کرد: در روزهای پسا کرونا پیشبینی که در سطح جهان در مورد رشد اقتصاد می شود آن است که با کاهش ۲ درصدی روبرو خواهیم بود. این در شرایطی است که در ایران تا آخر سال۹۸ حدودا بیشتر از یک درصد رشد اقتصادی داشتیم که با وضعیت کرونا پیشبینی مثبت ۴ درصد دولت تا آخر سال۹۹ به منفی ۴ تغییر خواهد نمود. این امر نشان داده است که اتمام انتشار کرونا برای مدیران به معنای شروع کار جهادی در جهت جهش تولید است و کار اصلی در بخش اقتصادی و اجتماعی شروع می شود.
در بخش دیگری از جلسه حسن ابوترابی فرد با اشاره به مبحث ویروس کرونا و حاشیه های آن برای کشورمان اظهار داشت: وحدت و هم افزایی مردم و مسؤلان در مبازه با این ویروس را می توان نشان از توجهات خاص الهی و یک اعجاز دانست و در کنار آن توجه به این نکته ضروریست که جمهوری اسلامی بار دیگر همچون چهار دهه گذشته در انقلاب با نشان دادن ظرفیت های گسترده مردم و مسئولین توانست این بحران را تا حد زیادی مدیریت کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران افزود: دستگاه و نهادهای عضو در این ستاد باید تمام تلاش خویش را در جهت ارئه خدمت به مردم به صورت الکترونیکی و کم کردن هزینه ها در جهت خدمت رسانی بهتر و راحت تر به مردم انجام دهند که این مهم سبب کمتر شدن احتمال شیوع این بیماری در میان رجوع کنندگان به ادارات می شود.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت استان تهران، در ادامه جلسه استاندار تهران با ارئه گزارشی از اقدامات ستاد کرونای استان اظهار داشت: با وحدت رویه و کار جهادی تمام دستگاه ها و ارگان ها ما توانستیم با مشکلات و تحریم های ظالمانه موجود به نقطه مدیریت بحران برسیم.
در همین راستا دکتر زالی دبیرکارگروه سلامت شورای فرهنگ عمومی گزارشی از فعالیتهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در مورد مقابله با کرونا عرضه کرد.




منبع:

1399/03/04
23:01:43
5.0 / 5
2645
تگهای خبر: تولید , سازمان , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن