رئیس سازمان اجتماعی كشور تاكید كرد:

كاهش ۱۰ درصدی آمار خودكشی در بازه ۷ ساله

كاهش ۱۰ درصدی آمار خودكشی در بازه ۷ ساله

تاكسی مدرن: رئیس سازمان اجتماعی كشور از كاهش 10 درصدی آمار خودكشی در كشور ظرف بازه زمانی 7 ساله آگاهی داد.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، تقی رستم وندی درانتها جلسه شورای اجتماعی كشور در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز بحث سیمای كلی خودكشی در كشور مورد بررسی قرار گرفت. در حقیقت از سال۱۳۹۵ برمبنای تقسیم كاری كه انجام شده بود وزارت بهداشت، متولی اصلی موضوع خودكشی در كشور تعیین شده بود تا این مساله را به شكلی دقیق مورد رصد قرار دهد و در این راه برخی دستگاهها نیز بعنوان دستگاه مدیر تعیین شده بودند.

وی ادامه داد: گزارش های خوبی توسط وزارت بهداشت و پزشكی قانونی و برخی دستگاههای دیگر در جلسه امروز ارائه شد و موضوع خودكشی در اقشار خاص مانند دانش آموزان و دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت.

رستم وندی افزود: ظرف ۱۵ سال قبل شیب موضوع خودكشی در كشور افزایشی بوده كه همین موضوع سبب برخی نگرانی ها شده است. پس باید به لحاظ سلامت روان و موضوعات اخلاقی و شرعی این مساله مد نظر قرار گیرد.

رئیس سازمان اجتماعی كشور در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به این كه طبق آمار در مقایسه كشور با آمار جهانی خودكشی وضعیت خوبی داریم و در منطقه زرد و قرمز قرار نداریم، اضافه كرد: میانگین جهانی خودكشی به ازای هر صد هزار نفر در جهان 10.5 نفر است كه این میانگین در كشور ما به ازای هر صد نفر ۶.۲ نفر است، ولی باید روند افزایشی این مساله متوقف شود. در همین مسیر در برنامه ای كه توسط وزارت بهداشت ارائه شد مقرر شده است تا در بازه زمانی ۷ ساله علاوه بر جلوگیری از افزایش شیب خودكشی در كشور شاهد كاهش 10 درصدی این مساله باشیم.





منبع:

1398/11/27
15:31:30
5.0 / 5
4125
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن