گلایه الویری از سازمان برنامه

گلایه الویری از سازمان برنامه

تاكسی مدرن: رئیس شورای عالی استانها از عدم در اختیار گذاشتن پیش نویس لایحه بودجه سال آینده كشور توسط سازمان برنامه و بودجه انتقاد نمود و اظهار داشت: لایحه بودجه باید از طرف سازمان برنامه و بودجه در اختیار شورای عالی استانها قرار گیرد تا نمایندگان مردم در شورا نیز نظرات خودرا در مورد بودجه اعلام كنند.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، مرتضی الویری در اجلاس عمومی شورای عالی استانها با اشاره به فرا رسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: دهه فجر یادآور همبستگی و همراهی غرورآفرین مردم برای ایجاد نظامی بود كه خود صاحبان اصلی آن باشند، نظامی كه در آن استقلال و آزادی به رسمیت شناخته شود و اداره امور مبتنی بر خواست مردم صورت پذیرد مردمی كه در ضمن سال ها مبارزه و انتقاد وضعیت موجود در دوران شاهنشاهی مهم ترین ركن این خیزش آزادی خواهانه بودند.
وی ادامه داد: مردمی كه نه فقط در به ثمر رساندن انقلاب بلكه در همه پرسی نظام جمهوری اسلامی و همه پرسی قانون اساسی هم مشاركت و حضوری فعالانه داشتند.
وی افزود: جمهوری اسلامی حكومتی با مبنای دینی و مردمی است كه در آن تحت حق تبیین سرنوشت بوسیله مشاركت مردم در انتخابات به رسمیت شناخته می شود و به فرموده بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران هر ملتی باید خودش سرنوشت خودرا تعیین كند. بی شك انتخابات مهم ترین سنگر مردمی بودن نظام و انقلاب است و مردم صاحب این انقلاب هستند. حضور و مشاركت آنها در اداره امور و تصمیم گیری برای آینده گرانقدرترین سرمایه كشور است كه همگی باید در حفظ آن كوشا باشیم.
رئیس شورای عالی استانها در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینكه نباید قدم در مسیری بگذاریم كه منجر به یأس و عدم همراهی مردم شود، اضافه كرد: در این برهه زمانی كه به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیك می شویم مشاركت و نقش تمامی آحاد مردم در تعیین نمایندگان و وكلای ملت اهمیت ویژه ای دارد تا با تعیین افراد اصلح از سلیقه ها، جناح ها و گروه های مختلف جامعه مجلسی كارآمد، شنوا، دغدغه مند و با تلفیقی از همه هم وطنان داشته باشیم.
وی ادامه داد: اختلاف جناح ها و جهت گیری ها و سلایق سیاسی نمایندگان مجلس را تبدیل به یك مجموعه شاداب، مومن و دارای احساس مسئولیت می كند. امیدواریم در فرصت اندكی كه تا اعلام اسامی نهایی كاندیداها مانده شورای نگهبان با سعه صدر بیشتری عمل كرده و امكان مشاركت حداكثری مردم در انتخابات را فراهم آورد. در شرایط كنونی كه در داخل كشور به ثبات و همدلی نیاز داریم بیشتر از هر زمان دیگری باید صبور و اهل مدارا باشیم.
وی افزود: هم اكنون یك ماه از شهادت سردار ملی حاج قاسم سلیمانی می گذرد و وی همیشه در وحدت ایران و منطقه واقف بوده اند و در مراسم خاكسپاری این مبارز شهید و همراهانش دیدیم كه او نماد وحدت و همدلی مردم ایران از طیف های مختلف سیاسی و جناحی شد. حضرت امام راحل وحدت را عامل قدرت و تفرقه را سبب سستی دیانت و ضعف ملت معرفی كردند كه بدین جهت وجود شخصیت های بزرگی مانند سردار سلیمانی نعمت گرانقدری برای همبستگی ملی قلمداد می شود و اینك وظیفه ماست كه رهروان راه وی باشیم و برای حفظ و حراست از این همراهی ملی بكوشیم.
وی تاكید كرد: دنیای امروز گرفتار زورگویی و سلطه جویی رهبران است كه نه تنها به دنبال تحكیم و بزرگداشت صلح و دوستی نیستند بلكه به دنبال ایجاد تخاصم و دشمنی هستند. این سلطه جویی در ابعاد مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دامن گیر خیلی از مسلمانان و كشورهای منطقه شده است. معامله بزرگ قرن نمونه ای از اقدامات وقیحانه و مداخله جویانه در سرنوشت فلسطین است. این طرح زایده گفتمان جنگ طلبانه ترامپ و متحدان صهیونیستی در منطقه خاورمیانه است و ما طبق وظایف دینی و شرعی خود در كنار برادران و خواهران فلسطینی در این راه مقاومت خواهیم بود و مطابق با پیام و رسالت انقلاب اسلامی یاری گر تمامی آزادی خواستار دنیا هستیم.
الویری با تاكید بر اینكه سازمان برنامه و بودجه طبق بند ۵ ماده ۸۸ قانون تشكیلات، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی كشور موظف است نسخه ای از پیش نویس لایحه بودجه را در اختیار شورای عالی استانها قرار دهد، اضافه كرد: متأسفانه به این وظیفه قانونی هیچ توجهی نشده است. مهمترین وظیفه شورای عالی استانها كمك به رفع تبعیض و ایجاد عدالت منطقه ای در كشور است و این گردنگیر قانونی نیز در متن قانون قید شده است پس انتظار داریم در روند بررسی تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی این دو مسئله مهم مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: هم اكنون تعداد زیادی از هم وطنان ما گرفتار سیل و خسارت ناشی از آن هستند و هم وطنان مان در استان سیستان و بلوچستان برای مقابله با خسارت های هنگفتی كه سیل اخیر بر خانه و كسب و كار آنها وارد كرده نیاز به همراهی و كمك سایر شهرها و دولت دارند و ابراز همدردی تنها كافی نیست و باید همراهی جدی برای كاهش آلام آنها صورت بگیرد. بدین جهت مدیران شهری در تمام كشور به هر روشی كه می توانند باید همكاریهای لازم را داشته باشند.
وی افزود: در اجلاس امروز وزیر آموزش و پرورش حضور دارد و امیدواریم با توجه ویژه به فصل مشترك وظایف مدیریت شهری و وزارت آموزش و پرورش بتوانیم قدم های موثری در جهت همكاریهای مشترك برداریم.
الویری تاكید كرد: دانش آموزان می توانند با بهره مندی از آموزش های به روز در زمینه حقوق و تكالیف شهروندی سفیران آموزشی ما در خانواده ها باشند و مصونیت پذیری در زندگی شهری باید از سنین دانش آموزی و كودكی به جامعه تزریق شود بدین جهت مدرسه كانون مهمی برای پرورش شهروندان مسئول و مشاركت جو است.



1398/11/17
16:27:53
5.0 / 5
4314
تگهای خبر: آموزش , سازمان , شهروندان , شورای اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن