تایید نامه محرمانه شورای شهر به شورای نگهبان در مورد تخلفات شهرداری تهران

تایید نامه محرمانه شورای شهر به شورای نگهبان در مورد تخلفات شهرداری تهران

به گزارش تاكسی مدرن سخنگوی شورای شهر تهران از عرضه طرحی به شورای شهر پیرامون حفاظت از ساختمان های دارای معماری معاصر پرارزش اطلاع داد و در پاسخ به این سؤال كه اعضای شورای فعلی تهران، به شورای نگهبان، درمورد بعضی از تخلفات نامه نوشته اند، اظهار داشت: اصل این مورد را تایید می كنم اما از بیان جزئیات آن با عنایت به این كه این نامه محرمانه است خودداری می كنم.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، علی اعطا عصر امروز در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به اینكه در جلسه امروز شورای شهر تهران جلسه فوق العاده ای پیرامون بررسی پرونده تشخیص باغات برگزار گردید و كل زمان جلسه امروز به مبحث تشخیص باغات اختصاص داده شد، اظهار داشت: برپایه قانون تشخیص باغ بودن یا نبودن یك ملك بر عهده شورای شهر است و پرونده هایی كه به صورت تخصصی در كمیسیون های ماده ۷ بررسی می شوند، برای دریافت رأی نهایی به صحن شورای شهر می آیند اما همیشه جای سوال است كه سرنوشت این قطعاتی كه باغ تشخیص داده می شوند چه خواهد شد.
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینكه قطعاتی كه رأی باغ بودن از شورای شهر می گیرند در سال های گذشته برپایه مصوبه برج - باغ تبدیل به برج می شدند، اظهار داشت: اما پس از لغو مصوبه برج باغ و تصویب مصوبه «خانه باغ» اتفاق دیگری برای باغات افتاد بگونه ای كه املاكی كه رأی باغ می گیرند می توانند به استناد مصوبه خانه باغ با تراكم و سطح اشغال محدود و تعداد طبقات خیلی كم از باغات خود بهره مند شوند و با این رأی، باغ بودن و به استناد مصوبه خانه باغ می توانند امتیازات اقتصادی داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه اگر یك ملكی رأی باغ بودن از شورا بگیرد می تواند در همان كاربری مسكونی فعالیتهای بسیار متنوع اقتصادی داشته باشد، خاطرنشان كرد: بعنوان مثال می تواند فعالیتهای گردشگری، تفریحی، آموزشی و... در ملك خود ایجاد كند. به عبارتی دیگر اقتصاد جاری در باغات مبتنی بر ساخت و ساز نخواهد بود بلكه از این پس مبتنی بر فعالیتهای اقتصادی می باشد.
اعطا اضافه كرد: بزودی نشستی تحت عنوان فرصت های سرمایه گذاری در باغات برگزار می شود تا افراد با ابعاد مختلف سرمایه گذاری در باغات آشنا گردند.
سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به انتشار اخباری در خصوص تخریب برخی ساختمان های با ارزش معاصر همچون ملك خیابان فلسطین اظهار داشت: به تازگی حساسیت های زیادی نسبت به تخریب برخی بناهای معاصر پرارزش در رسانه ها انتشار یافته است كه این بناها مربوط به دوره خاصی از معماری شهری هستند.
وی با اشاره به اینكه به علت سود سرشار ساخت و ساز، معمولا مالكان راغب هستند كه نسبت به تخریب این گونه خانه ها اقدام نمایند و این امر سبب شده كه بناها به سرعت تخریب شوند، اظهار داشت: این در شرایطی است كه معماری در دوره معاصر تأثیرات زیادی بر شهر گذاشته است اما شهرداری از لحاظ قانونی نمی تواند جلوی تخریب این خانه ها را به علت آنچه مغایر با حقوق مالكانه است، بگیرد. در این راستا شورای شهر در نظر دارد در جهت حفظ این خانه ها سیاست استراتژیك برد-برد را تعریف كند و به نظر می آید یكشنبه طرحی را در صحن شورا مطرح خواهیم كرد كه بحث حفاظت از معماری معاصر، از راه سیاست های تشویقی، اجبار آور و حتی محدودكننده طراحی شود و حتی الگوهای اقتصادی پیشنهاد داده می شود كه مالكان راغب به حفظ این گونه خانه ها شوند.
اعطا در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به لایحه بودجه ۹۹ اظهار داشت: پیشبینی می شود با عنایت به درآمدهای محقق شده شهرداری در ۱۰ ماهه سال ۹۸، تحقق بودجه ۹۹ هم امكان پذیر باشد.
سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینكه اعضای شورای شهر تهران برنامه های اولویت دار شهر را احصا كرده كه شامل ۱۰۹ پروژه در لایحه بودجه ۹۹ مورد توجه قرار گرفته است و ۱۰ هزار میلیارد تومان هم برای تحقق آنها بودجه در نظر گرفته شده، اظهار داشت: شركت ها و سازمان های شهرداری تهران برپایه قانون تجارت اداره می گردند و همیشه انتظار بود كه وابستگی این شركت ها به شهرداری كاهش پیدا كند و در بودجه ۹۹ می بینیم كه باوجود تورم بالای ۳۵ درصد كه در سال آینده پیشبینی می شود صرفا ۱۰ درصد كمك هزینه زیان برای این شركت ها در نظر گرفته شده و این نشان داده است جهت گیری به سمت كاهش وابستگی سازمان ها و شركت های شهرداری به بودجه است.
وی با اشاره به زمان بندی بررسی بودجه شهرداری تهران در شورای شهر اظهار داشت: اعضای شورای شهر تهران یك هفته فرصت دارند كه پیشنهادات خویش را به كمیته ها عرضه كنند و پس از آن به مدت سه روز تبصره ها در كمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مطرح می شود و پس از آن چهار روز منابع درآمدی بررسی شده و به مدت چهار روز هم مصارف بودجه بررسی خواهد شد و به مدت چهار روز دیگر هم بودجه سازمان ها و شركت ها بررسی می شود و به نظر می آید با این برنامه ریزی بتوانیم بودجه را تا موعد مقرر بررسی نماییم.
اعطا در ادامه با اشاره به طرح فوریت داری كه روز یكشنبه تقدیم هیأت رئیسه می شود تا بر آن اساس از ساختمان های پرارزش معاصر محافظت گردد، اظهار داشت: این سیاست ها شش محور اصلی دارد كه حفظ و تثبیت و احیای میراث معماری معاصر، سیاست های تشویقی در جهت تبدیل ابنیه های پرارزش شهر به اماكن عمومی، بازبینی در فرآیند صدور پروانه این ساختمان ها، طراحی الگوهای اقتصادی، تدوین بانك اطلاعاتی میراث معماری معاصر شهر و پیگیری ثبت میراث معماری معاصر در لیست های ذیربط میراث فرهنگی می بایست مورد توجه قرار گیرد.
تایید نامه محرمانه شورای شهر به شورای نگهبان در مورد تخلفات شهرداری تهران
به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، علی اعطا در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و در مورد آخرین وضعیت توافق شهردار تهران، وزیر راه و رئیس بنیاد مستضعفان در مورد پاركینگ مجموعه در حال ساخت پلاسكو اظهار داشت: یك ابهام قانونی وجود دارد كه بر مبنای آن مطابق یكی از بندهای طرح تفصیلی ساختمانهایی كه حقوق مكتسبه دارند می توانند طبق الگوی گذشته شان باردیگر ساخت و ساز انجام دهند؛ اما از طرفی ساختمانی به مانند پلاسكو با عنایت به شرایط و بافت محور پیرامونی بطور قطع اگر تأمین پاركینگ نكند مشكلاتی ایجاد می شود و بنابراین نمی توان به مبحث پاركینگ بی توجهی كرد.
وی با اشاره به اینكه پیشنهاد دیگری مطرح شده در خصوص این كه بنیاد مستضعفان به ازای پاركینگی كه از پلاسكو كسر دارد ما به ازای ریالی آنرا به حمل و نقل عمومی در همان محور جمهوری كمك نماید، در مورد عوارض هم اظهار داشت: مقرر است عواض پلاسكو از راه حساب های فی درخلال صورت گیرد.
سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص این كه شنیده ها از آن حكایت می كند اعضای شورای فعلی تهران، به شورای نگهبان، درمورد بعضی از تخلفات نامه نوشته اند اظهار داشت: اصل این مورد را تایید می كنم اما از بیان جزئیات آن با عنایت به این كه این نامه محرمانه است خودداری می كنم.
وی با بیان این كه در این نامه به گزارشاتی اشاره شده است در پاسخ به این سؤال كه این نامه بر مبنای تخلفات كدام دوره ی مدیریت شهری نوشته شده خاطرنشان كرد: سوالاتی می پرسید كه جواب آن مشخص است.
اعطا در پاسخ به سوالی در خصوص این كه آیا شهرداری تهران از شخص قالیباف به علت تخلفاتی كه در دوره مدیریت وی انجام شده شكایت كرده یا نه؟ اظهار داشت: اداره كل حقوقی شهرداری تهران پرونده های مختلفی را از لحاظ حقوقی پیگیری می كند. اما باید این سوال را از اداره كل حقوقی شهرداری بپرسید اما از خود شخص ایشان شكایتی نشده است.
او همینطور در پاسخ به سوالی در خصوص ابهاماتی كه در جلسات تشخیص باغات شورای شهر بوجود آمده اظهار داشت: حدودا شورا به این ارزیابی رسیده است كه چارچوب تشخیص باغات احتیاج به بازبینی دارد.



1398/11/15
23:17:45
5.0 / 5
4583
تگهای خبر: آموزش , املاك , باغ , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن