در گزارش شورایاران محله باغ آذری مطرح شد

از جولان اراذل اوباش در باغ آذری تا تبدیل منطقه 16 به بارانداز بازار

از جولان اراذل اوباش در باغ آذری تا تبدیل منطقه 16 به بارانداز بازار

تاكسی مدرن: بامداد امروز اعضای شورایاری محله باغ آذری با حضور در صحن علنی شورای شهر به بیان مشكلات خود همچون وجود معتادان متجاهر، اراذل اوباش و همینطور عدم توسعه حمل و نقل عمومی پرداختند.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، بامداد امروز جلسه شورای شهر تهران به علت عرضه گزارش توسط شورایاران منطقه ۱۶ در ساعت ۸: ۳۰ شروع شد و ایوب قوچانی عضو شورایاری محله باغ آذری در منطقه ۱۶ با عرضه گزارشی از وضعیت منطقه ۱۶ اظهار داشت: اغلب مردم تهران به فهرست امید رأی دادند تا شعار مردم سالاری تحقق یابد و امیدوار بودیم كه با تقویت شورایاران می توان به مبحث مردم سالاری رنگ تازه ای داد ولی متأسفانه بروز برخی مسائل باعث شد كه خط بطلانی بر مردم سالاری واقعی كشیده شود.
وی با اشاره به اینكه مشكل ما دغدغه ۳۵۰ محله تهران و ۳۰۰۰ عضو شورایاری است، اظهار داشت: منطقه ۱۶ جزء محروم ترین مناطق تهران به حساب می آید و این در شرایطی است كه پتانسیل های اقتصادی، گردشگری ورزشی زیادی دارد.
وی با اشاره به اینكه ۳۰۰۰ واحد تجاری منطقه می تواند درآمد پایدار شهری ایجاد كند و رونق اقتصادی به همراه داشته باشد، اظهار داشت: اما متأسفانه این مساله مورد توجه قرار نگرفته است و باید اعلام كنم با اینكه مشكلات محله ما بسیار زیاد است اما حضور معتادان و افراد كارتن خواب و همینطور فعالیت اراذل اوباش بزرگترین دغدغه شهروندان منطقه ۱۶ است.
وی ادامه داد: منطقه ۱۶ بخصوص در هنگام شب به علت حضور اراذل اوباش ناایمن بوده و انواع جرایم امكان دارد در آن بروز كند كه باید برنامه های محلی جهت جلوگیری از صدمه های اجتماعی همچون اعتیاد داشته باشیم.
عضو شورایاری محله باغ آذری، به توسعه و ایجاد گرمخانه در منطقه ۱۶ اشاره نمود و اظهار داشت: ما با كمبود زیرساخت های حمل و نقل همچون مترو و اتوبوس در این منطقه مواجه هستیم و به نظر می آید كه باید اقدام جدی در این حوزه صورت گیرد.
نژاد بهرام: بلااستفاده بودن دو سینما در این منطقه و ضرورت احیای فضاهای فرهنگی و فراغتی
به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، در ادامه زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورا با اشاره به اینكه محله باغ آذری یكی از محروم ترین محلات تهران است، بگونه ای كه حتی فضاهای فراغتی ندارد، اظهار داشت: لازم است كه فضاهای فرهنگی و فراغتی در این منطقه احیا شود و باید بگویم كه تنها دو سینما در این منطقه است كه قابل استفاده نیستند و باید شهرداری كاری انجام دهد.
مسجدجامعی: منطقه ۱۶ بارانداز بازار شده/ تعداد زیاد كودكان كار در منطقه ۱۶
در ادامه احمد مسجدجامعی رئیس ستاد شورایاری هم با اشاره به اینكه بزودی اعضای شورای شهر بازدیدی از این منطقه خواهند داشت، اظهار داشت: ما شاهد ناكارآمدی نظام سكونت در منطقه ۱۶ هستیم بگونه ای كه این منطقه به بارانداز منطقه بازار تبدیل گشته و انبارها و كارگاه های بازار در اینجا وجود دارد و حتی گاها گزارش هایی در خصوص فعالیت آشپزخانه های تولید مواد مخدر در این محلات به گوشمان می رسد.
وی با اشاره به اینكه الگوی توسعه ای در بعضی محلات تهران با اینكه ظاهر پر زرق و برقی داشت اما توسعه محلات را تحت تاثیر فضاهای ملی قرار داد، اظهار داشت: ما سندی داریم در خصوص اینكه تمامی پروژه ها باید پیوست های فرهنگی و اجتماعی هم داشته باشد و دیدیم كه سرمایه گذاری های كلان در سطح ملی در این منطقه بدون در نظر گرفتن مسئولیت اجتماعی آن بوجود آمد.
وی ادامه داد: تعداد كودكان كار در این منطقه زیاد است و تابحال دست كم ۹۰ كودك كار در این منطقه شناسایی شده است و لازم است حوزه اجتماعی مدیریت شهری برای آموزش و... این كودكان تدبیری بیاندیشد كه حداقل تعداد آنها افزایش نیابد.
به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، در ادامه الهام فخاری با اشاره به مساله تجمع معتادان متجاهر و اعتیاد در این منطقه اظهار داشت: رسیدگی به مساله اعتیاد و معتادان متجاهر فراتر از توان و اختیارات مدیریت شهری است و جای سوال است كه تكلیف دستگاه های دیگر چه می شود.
وی ادامه داد: نمی گردد برخی پهنه های شهری را رها نماییم و بعد هم انتظار داشته باشیم كه انتظارات خوبی در آنجا رخ دهد و باید بگویم كه مردم محله باغ آذری بسیار مظلوم واقع شده اند بگونه ای كه حتی دسترسی به فضاهای فرهنگی را هم به راحتی ندارند.
گلایه رئیس شورا از بی نظمی اعضا
در انتها محسن هاشمی با انتقاد از عدم حضور بعضی از اعضای شورا در جلسه گزارش شورایاری اظهار داشت: قرارمان این بود كه در جلسات سه شنبه كه هر یك هفته در بین برگزار می گردد شاهد حضور شورایاران برای عرضه گزارش باشیم و بنابراین جلسات روزهای سه شنبه ساعت ۸: ۳۰ برگزار می گردد اما امروز با اینكه جلسه ۸: ۴۵ شروع شد اما تنها ۱۰ نفر آمده بودند.
وی ادامه داد: اگر اعضای شورایاران دعوت می شوند تا گزارش عملكرد دهند باید به آنها احترام گذاشته و سر موقع حاضر شویم تا حداقل به حدنصاب تشكیل جلسه برسیم و متأسفم كه این اتفاق رخ داد اما از این به بعد تلاش كنید در جلسات سه شنبه ساعت ۸: ۳۰ حاضر شوید تا حداقل جلسات با كیفیت بیشتری تشكیل گردد.



1398/10/10
12:30:27
5.0 / 5
4536
تگهای خبر: آموزش , باغ , تولید , حمل و نقل
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۱

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن