بسته اخبار اجتماعی تاكسی مدرن در روز چهارشنبه

ازخوراكی های ضد آلودگی هوا تا سهمیه بنزین معلولان

ازخوراكی های ضد آلودگی هوا تا سهمیه بنزین معلولان

تاكسی مدرن: اگر داروخانه دفترچه بیمه نپذیرد، تخلف است؟، جزئیات درگیری ˮهانی كردهˮ، چرایی كاهش رتبه ایران در «رفع شكاف جنسیتی»، صدور احكام رتبه بندی معلمان تا بهمن، موافقت وزارت كشور با سهمیه بنزین ویژه معلولان عناوین بعضی از اخبار اجتماعی ایسنا در نخستین چهارشنبه زمستان است.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، تیتر بعضی از مهم ترین اخبار تحریریه اجتماعی ایسنا در ادامه می آید كه با كلیك روی آنها می توانید به متن كامل خبر دسترسی داشته باشید:


اگر داروخانه دفترچه بیمه نپذیرد، تخلف است؟
بدهی میلیاردی بیمه ها به بیمارستان ها، داروخانه ها و...، خدمات دهی به مردم را تحت تاثیر قرار داده و هرچند به ندرت نیز شنیده می شود كه یك مركز درمانی دفترچه بیمه یك سازمان بیمه گر را نپذیرفته و یا حداقل اخطار داده كه در صورت پرداخت نشدن بدهی ها، از پذیرش بیمه ای بیماران خودداری خواهد كرد؛ كه در مورد این مسئله، دكتر سید سجاد رضوی-دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: دریافت هزینه های درمانی از بیمارِ تحت پوشش بیمه و فرستادن او به شُعب بیمه برای دریافت هزینه اش، در بیمارستان های دولتی مطلقا تخلف شمرده می شود. بیمارستان های خصوصی هم در صورتیكه با بیمه مورد نظر قرارداد نداشته باشند، می توانند چنین اقدامی را انجام دهند و در غیر این صورت مرتكب تخلف شده اند. مردم در صورت مشاهده چنین تخلفاتی حتما با سامانه 190 تماس بگیرند.

جزئیات درگیری "هانی كرده"
سرهنگ چنگیز ایدون، رئیس كلانتری ۱۱۲ ابوسعید گفت: در تحقیقات میدانی مشخص شد كه این فرد شرور به همراه دوستش شامگاه یكشنبه در یك جشن تولد حضور داشته كه در این میهمانی شبانه با چند نفر دیگر درگیری لفظی پیدا میكنند و بخاطر اینكه مراسم تولد بهم نخورد یك قرار درگیری در منطقه ابوسعید با هم میگذارند.
وی افزود: شامگاه دوشنبه این فرد برای درگیری در محل قرار حضور پیدا می كند اما طرف دیگر دعوا به محل نمی آیند كه در ادامه آنها برای خوردن آبمیوه به سمت مغازه آبمیوه فروشی می روند كه در این صحنه ۶ جوان موتور سوار كه او را تعقیب كرده بودند به سمت وی حمله و او را با حملات چاقو و قمه هدف ضربات چاقو و قمه قرار دادند.

چه موقع سرماخوردگی كشنده می شود؟
سرماخوردگی مجموعه ای از علایم از قبیل سرفه، آب ریزش بینی، عطسه، خستگی و تب است و یك بیماری تعریف شده به حساب نمی آید. بااینكه نشانه های این بیماری با خیلی از علایم اولیه آنفلوآنزا شباهت دارد اما عفونتی كاملا متفاوت می باشد اما "راینوویروس "ها عامل نیمی از تمامی سرماخوردگی ها هستند اما ویروس های دیگری نیز وجود دارند كه در بروز یك یا چند نشانه سرماخوردگی موثرند.
همچنین سرماخوردگی می تواند در افراد بسیار جوان یا مسن با علایم جدی همراه باشد. افراد میانسال در مقایسه با بزرگسالان بیشتر احتمال دارد به عفونت های سخت ناشی از ویروس های سرماخوردگی گرفتار شوند. علاوه بر این، افراد سیگاری یا افرادی كه در معرض دود سیگار قرار دارند بیشتر احتمال دارد به سرماخوردگی مبتلا شوند و علایم بیماری در آنان جدی تر است.

خوراكی های ضد آلودگی هوا
یك متخصص تغذیه عوامل تقویت كننده سیستم سم زدایی بدن را نیز اینگونه برشمرد: مواد مغذی كه دارای ویتامین A و به ویژه پیش سازهای ویتامین A هستند كه بیشتر در منابع گیاهی موجود است، ویتامین E، ویتامین D و سلنیوم از عوامل موثر بر سیستم ایمنی و سم زدایی بدن هستند.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی به تشریح مواد غذایی موجود در هر گروه پرداخت و اشاره كرد: جگر، زرده تخم مرغ، سبزیجات دارای برگ سبز، سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی رنگ مانند هویج و گوجه فرنگی، طالبی، زردآلو، هلو و آلو از منابع غنی ویتامین A هستند. منابع غذایی ویتامین E نیز عموما در موادغذایی گیاهی، جوانه ها بویژه غلات دارای سبوس و روغن های مایع گیاهی وجود دارد. همین طور ویتامین C عموما در مركبات شامل پرتقال، لیموشیرین و نارنگی و همین طور در كیوی، توت فرنگی، فلفل سبز و گوجه فرنگی به میزان قابل توجه وجود دارد. سلنیوم موجود در مواد غذایی گیاهی نیز به میزان سلنیوم خاك بستگی دارد؛ در صورتیكه موادغذایی در خاكی با منابع غنی سلنیوم رشد كنند میزان سلنیوم موجود در گیاه هم به میزان كافی خواهد بود.


چرایی كاهش رتبه ایران در «رفع شكاف جنسیتی»
جدیدترین گزارش مجمع جهانی اقتصاد درباب شكاف جنسیتی در حالی انتشار یافته است كه ایران از میان ۱۵۳ كشور در رتبه ۱۴۸ قرار دارد، این در حالیست كه در گزارش سال ۲۰۱۸ این مجمع، ایران رتبه ۱۴۲ را در زمینه رفع شكاف جنسیتی كسب كرده بود و در این مورد لیلا فلاحتی- مدیركل امور بین الملل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره چرایی تنزل رتبه ایران نسبت به سال های گذشته، علت را وابسته به دو مسئله می داند و به ایسنا می گوید: ایران از نظر میزان كسب درآمد زنان نسبت به درآمد مردان، در جایگاه ۱۴۹ قرار دارد، بر طبق این گزارش زنان حدودا یك پنجم مردان درآمد دارند.
وی اضافه كرد: طبق گزارش سال ۲۰۲۰، ایران از نظر شاخص آموزش به رتبه ۱۱۸، از نظر نرخ باسوادی به رتبه ۱۱۲ و در شاخص تحصیلات ابتدایی و متوسطه به ترتیب به رتبه ۱۰۹ و ۱۱۵ دست یافته است. از نظر تحصیلات دانشگاهی نیز رتبه ۱۱۴ را كسب كرده است. در مجموع فاكتورهای آموزشی بهترین وضعیت، مربوط به تحصیلات ابتدایی است.

صدوراحكام رتبه بندی معلمان تا بهمن / احتمال افزایش ۱۵ درصدی حقوق های ۹۹
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اظهار نمود: تلاش می نماییم احكام رتبه بندی تا بهمن ماه صادر شود. بیشتر از ۷۰۰ هزار معلم مشمول این طرح هستند و بررسی پرونده های صلاحیت معلمان در هیئت های ممیزه استانی كمی زمانبر است، اما هر زمان احكام صادر شود، اعمال افزایش ها از مهرماه خواهد بود.

آیا باران بعد از آلودگی هوا «آلوده» است؟
تهران درحالی یك هفته آلوده را پشت سر گذاشته كه مقرر است از فردا (۵ دی ماه) وزش باد و بارش خفیف باران را تجربه كند اما شاید دغدغه خیلی از پایتخت نشینان تبعات احتمالی این باران باشد. بگفته و احد وظیفه یك كارشناس هواشناسی عنوان كرد: ممكنست در دقایق ابتدایی بارش میزان آلاینده هایی كه با بخار آب تركیب شده اند، زیاد باشد اما با عنایت به همراهی وزش باد با باران آلاینده ها از سطح زمین دور می شوند.



تاثیر متفاوت آسپرین بر بهبود سرطان پستان
متخصصان در آمریكا در مطالعات اخیر خود به بررسی این مساله پرداختند كه چرا مصرف آسپرین بعد از تشخیص سرطان سینه با نتایج مختلف در افراد هم راه است. آسپرین از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی است كه در خیلی از خانه ها پیدا می شود. افراد معمولا از این دارو برای درمان سردرد، سرماخوردگی خفیف و تسكین علایم آنفلوآنزا مصرف می كنند.
در مطالعاتی كه قبل از این نتایج آن در سایت "مدیكال نیوز تودی" انتشار یافته، آمده است داروی آسپرین به كاهش ۲۰ درصدی خطر مبتلاشدن به سرطان سینه كمك كرده و حتی می تواند در درمان سرطان ها همچون سرطان سینه موثر باشد.

اشتری: آشوبهای اخیر از كینه دشمن بود
سردار حسین اشتری فرمانده ناجا با اشاره به اینكه دارای امنیت باثباتی در كشور هستیم اظهار داشت: آشوبهای اخیر از كینه دشمن بود كه بر بستر یك سوژه اقتصادی و اجتماعی سوار شد اما با هوشیاری مردم در كمتر ۷۲ ساعت خنثی شد و عوامل و پایه های اصلی این امنیت هدایتهای مقام معظم رهبری، مردم، آمادگی و هوشیاری نیرو های مسلح، به خصوص نیروهای انتظامی است كه به حول قوه الهی این امنیت با ثبات هر روز ارتقاء می یابد.


امروز شدیدترین وضعیت آلودگی در هفته اخیر
دكتر عباس شاهسونی رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت اعلام نمود كه باران بعد از آلودگی مشكلی برای سلامت مردم ندارد و با اشاره به اینكه اینكه امروز شدیدترین وضعیت آلودگی هوا در هفته اخیر را شاهدیم، اظهار داشت: بطوریكه آلودگی در بعضی مناطق تهران بسیار شدید می باشد. میانگین شاخص آلودگی هوا در تمام ایستگاه های تهران ۱۷۵ بوده و برای همه افراد ناسالم شمرده می شود. همین طور در مناطق ۱۸، دو، ۱۱، شاخص آلودگی بسیار بالا بوده و شاخص آلودگی آنها به ترتیب ۲۰۷، ۲۰۵ و ۲۰۲ است. این مناطق بسیار ناسالم هستند.
وی به شهروندان نیز سفارش كرد: همه افراد اهتمام كنند كه كمترین مواجهه را با هوای آلوده داشته و ترددهایشان را در شهر كاهش دهند. البته در صورت تردد در شهر حتما از ماسك های N۹۵ یا P۲ استفاده كنند.


ارسال "سند جامع سرمایه گذاری شهر تهران" به شورای شهر
شكرالله بنار مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشاركت های مردمی شهرداری تهران از ارائه لایحه "سند جامع سرمایه گذاری در شهر تهران" به شورای شهر تهران آگاهی داد و اظهار داشت: بر طبق این لایحه روابط سرمایه گذاری بین شهرداری و شركا شفاف خواهد شد و به سرمایه گذاران اجازه داده می شود كه در فضایی ایمن، سرمایه گذاری كنند.


موافقت وزارت كشور با سهمیه بنزین ویژه معلولان
محمد نفریه معاون توانبخشی سازمان بهزیستی كشور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینكه روز جهانی معلولان همزمان با حضور رئیس جمهور در نشست با معلولان درخواستی نوشته شد تا سهمیه بنزین برای معلولان در نظر گرفته شود، اظهار داشت: رئیس جمهور هم دستور دادند تا نسبت به این مساله رسیدگی شود. به دنبال این دستور، در وزارت كشور هم كارگروهی تشكیل شد و این كارگروه در چارچوب بند ۸، تصویب كرد كه برای معلولان سهمیه بنزین در نظر گرفته شود و این در شرایطی است كه نزدیك به ۳۰ هزار پلاك خودرو ویژه معلولان در كشور وجود دارد.


تكلیف شهرداری های استان تهران برای تدوین برنامه پنج ساله
محمد تقی زاده، معاون عمرانی استانداری تهران با تاكید بر ضرورت وجود پشتوانه علمی برای انجام اقدامات عمرانی اظهار داشت: انجام اقدامات عمرانی در استان تهران باید بر محور اموزش و پژوهش باشد و در حقیقت استفاده از اپلیكیشن ها و فضاهای مجازی و همین طور استارت آپ ها نیز می تواند در حوزه مدیریت شهری به ما كمك نماید بعنوان مثال می توان برای حل معضلات حوزه پسماند در كلانشهر تهران از اپلیكیشن هایی در این خصوص بهره گرفت. بطور قطع می توان از فضای مجازی و فناوری روز در راه كاهش معضلات زیست محیطی بهره گرفت.

به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
چه موقع سرماخوردگی كشنده می شود؟
صدوراحكام رتبه بندی معلمان تا بهمن / احتمال افزایش ۱۵ درصدی حقوق های ۹۹
بی اشتهایی از عوارض آلودگی هوا / غذاهای تقویت كننده سیستم سم زدایی بدن
چرایی كاهش رتبه ایران در «رفع شكاف جنسیتی»
جزئیات درگیری "هانی كرده"





منبع:

1398/10/05
15:14:56
5.0 / 5
4328
تگهای خبر: آلاینده , آلودگی , آموزش , استانداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن