دبیر كمیته كلانشهرهای كشور:

یك بار برای همیشه بحث مدیریت محلی در كشور تعیین شود

یك بار برای همیشه بحث مدیریت محلی در كشور تعیین شود

دبیر كمیته كلانشهرهای كشور با اشاره به ضرورت دخالت بیشتر اعضای شورای شهر در امور مربوط به مدیریت شهری، اظهار داشت: یك بار برای همیشه بحث مدیریت محلی به منظور توسعه مدیریت شهری با توافق دولت و شهرداری ها انجام شود.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، سیدعلی میرنجاتی با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد در مورد اهمیت مدیریت واحد شهری، اظهار نمود: لایحه مدیریت یكپارچه شهری برای شروع مناسب است ولی نگاهی جزئی نگری دارد.
وی با بیان این كه یزد به لحاظ قانونی و زیرساختی قابلیت اجرای آزمایشی طرح مدیریت یكپارچه شهری را دارد، اضافه كرد: نگاه فعلی قانون كشوری شهرداری ها در حوزه مدیریت واحد شهری است.
دبیر كمیته كلانشهرهای كشور تعیین جایگاه مدیریت محلی در مدیریت شهری را ضروری دانست و بیان كرد: یك بار برای همیشه بحث مدیریت محلی برای توسعه مدیریت شهری باید با توافق بین دولت و شهرداری ها انجام شود.
میرنجاتی با بیان این كه تعیین مدیریت شهری نقش مهمی در پیشبرد هرچه بیشتر و بهتر برنامه های توسعه ایفا می كند، اظهار داشت: شهردار مدیر شهر و معاون شهردار در غیاب شهردار نقش مدیریت شهری را باید به عهده داشته باشد.
وی با بیان این كه شوراها باید بیش از پیش خویش را در امور مربوط به مدیریت شهری دخالت دهند، اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهر یزد باید بیشتر از قبل در امور شهری و تشكیل تعاونی ها مشاركت و دخالت كنند.
میرنجاتی در ادامه با اشاره به ضرورت تعیین و تكلیف سریع وظایف ملی و محلی، تاكید كرد: تعیین این مهم نقش مهمی در توسعه هرچه بیشتر برنامه و خدمات شهرداری به مردم ایفا می كند.
وی تصریح كرد: توجه به شهرداری ها در حقیقت بار وظایف دولت را می كاهد بنابراین توجه به شهرداری ها در وزارت كشور و مجلس شورای اسلامی باید نگاهی منطقی و منصفانه باشد.
دبیر كمیته كلان شهرهای كشور با بیان این كه یكپارچگی مدیریت شهری زمینه های لازم برای مشاركت عمومی را بالا می برد، بیان كرد: شورای اسلامی و شهرداری یزد باید برای اجرای طرح یكپارچه شهری در این شهر مطالعه كنند و توان شهرداری را در مورد قبول یك سری مسئولیت ها در این حوزه مورد بررسی قرار دهند.
وی اداره شهر را یكی از مهمترین رسالت های شوراهای اسلامی شهرها دانست و تاكید كرد: امروز سهم شهرداری كشور حدود 9 درصد بودجه است.
میرنجاتی در انتها با بیان این كه سازمان مالیاتی و اداره دارایی موظفند هر 15 مورد یك بار به شهرداری ها گزارش پرداخت و دریافت بدهند تا شهردای ها بدانند كه چقدر توسط آنها پرداخت شده و چقدر دریافت می كنند، اظهار داشت: متأسفانه این قانون آن طور كه باید و شاید اجرایی نمی شود.




 

1396/09/12
23:29:14
5.0 / 5
4368
تگهای خبر: شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن