نیم نگاهی به كمپین جدید اسنپ

نیم نگاهی به كمپین جدید اسنپ

تاكسی مدرن: چه غذا، چه ماشین! كافی است كمی به در و دیوارهای شهر دقیق شوید تا دنیای تبلیغات شما را غافلگیر كند؛ تبلیغاتی كه در هر گوشه شهر سرك می كشند و به صورتی ما را با خود درگیر می كند. در این میان اما تبلیغی برنده است كه بتواند برای مدتی هرچند كوتاه ذهن شما را درگیر كند؛ تبلیغاتچی ها برای دستیابی به همین توجه چند ثانیه ای خون دل های بسیار می خورند و پشت هر تبلیغ اثر بخش ساعت ها فكر و ایده پردازی نهفته است. این را كه یك تبلیغ در نهایت چقدر موفق است تحقیقات بازار مشخص می كند اما در بلبشوی كج سلیقگی ها و تبلیغات پر طمطراق گاهی یك تبلیغ آنقدر ساده و روان است كه دقیقا همان چیزی است كه باید باشد. كمپین جدید اسنپ كه به ادغام این اپلیكیشن با اسنپ فود اشاره دارد یكی از همین تبلیغات است. با ما همراه باشید تا خاصیت های این كمپین را مرور نماییم.



طنازی قافیه های كاملا ایرانی
ما ایرانیان طنازی با قافیه را خوب بلد هستیم؛ شعر یكی از اجزای جدانشدنی زبان فارسی است كه هنوز هم برای مخاطبان جذابیت های بسیاری دارد. اسنپ با تاكید بر این خاصیت به سراغ قافیه پردازی رفته است و همانطور كه در نقد این كمپین توسط كافه بازاریابی اشاره شده حس ایرانی بودن را به مخاطب القا كرده است. كافه بازاریابی از این هنر قافیه پردازی اینگونه یاد می كند: « تبلیغات اسنپ برای مخاطب ایرانی آشناست. سوار بر قافیه پردازی (گاهی قافیه شنیداری) بین دو عنصر به ظاهر نامرتبط است. در این مجموعه تبلیغات از نام خیابان و مكان های معروف شهر و غذاهای آشنای آن استفاده شده تا مردم هر شهر ارتباط بهتری با پیام ها برقرار كنند، بنا بر این است كه حس ایرانی بودن دست می دهد.» علاوه بر این بنظر می رسد در این تبلیغ تا حد امكان از غذاهای ایرانی استفاده شده است كه وجه ایرانی بودن تبلیغ را افزایش داده.
از میدون ونك تا سر ارگ!
در دنیای امروز تبلیغات شخصی سازی امری لازم است كه به افزایش رضایتمندی مشتری كمك می نماید. اسنپ گونه ای متفاوت از شخصی سازی را به تصویر می كشد و آن جدا سازی برمبنای موقعیت مكانی و تاكید بر تلفظ های متفاوت از یك كلمه در شهرهای مختلف است. در این تبلیغات كه در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و كرج برگزار شده بین اسامی خیابان ها و غذاها ارتباط جالبی برقرار شده كه بازی كلامی آن در ذهن مخاطب می ماند. نصب این تابلوهای تبلیغاتی در نزدیكی محلی كه نامش در متن ذكر شده كمك می نماید تا مخاطب ارتباط بیشتری با آنها برقرار كند.
پیوند نامرتبط ها
وقتی صحبت از ایده پردازی می شود متصل كردن موضوعاتی كه در ظاهر نامرتبط هستند در عین دشواری اما جذابیت های بسیاری دارد. اسنپ در این كمپین باید دو خدمت نامرتبط تحویل غذا و رساندن مسافر را با هم تركیب می كرد كه بگفته ایران ادز از پس آن به خوبی برآمده است: « بازی كلامی و هم اوایی جذاب بین دو چیز نامرتبط (مكان و غذا) باعث شده تا توجه مخاطب به پیام اصلی جلب شده و بدین سان پیام در زمانی كوتاه برای او كدگشایی شود.»
حالا سوپر اپلیكیشن اسنپ
اسنپ در طول ۶ ماه گذشته تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته؛ از شروع سال كه هویت بصری اش را تغییر داد و الان كه درباره سوپراپلیكیشن شدنش مانور می دهد مخاطب را با رنگ ها و طرح های جدید غافلگیر كرده است. ایران ادز در این مورد نوشت: « در واقع این نخستین كمپین اسنپ پس از تغییر هویت بصری اش است كه نشانه های تغییر هویت بصری اسنپ را به خوبی می توان در آن دید. به شكلی كه ظرفیت های این تغییر هویت در این آگهی ها به خوبی دیده می شود و فرم به جذاب شدن تركیب بندی كمك كرده است.» البته همانطور كه اشاره شد تمركز این كمپین جدید بر روی پیوند غذا و خدمات جابه جایی مسافر است و باید دید در آینده برای اضافه شدن سایر خدمات این مجموعه چه برنامه های تبلیغاتی در نظر گرفته شده است.
2121

1398/05/02
11:53:44
5.0 / 5
4390
تگهای خبر: خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن