برگزاری نوروزگاه در 13 نقطه پایتخت

برگزاری نوروزگاه در 13 نقطه پایتخت

تاكسی مدرن: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران از برگزاری ویژه برنامه های مفرح نوروزی با عنوان «نوروزگاه» در 13 نقطه پایتخت اطلاع داد.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، جوادی یگانه عصر امروز در نشست خبری كه به منظور تشریح برنامه های نوروزی شهرداری تهران برگزار گردید اظهار داشت: شهرداری برای انجام هماهنگی و انسجام بیشتر برنامه های نوروز ۹۸ ستادی را در معاونت فرهنگی و اجتماعی بوجود آورده است كه بر مبنای آن هماهنگی های لازم ذیل معاونت فرهنگی و اجتماعی با سایر دستگاه های مستقر در شهرداری انجام می شود.
وی ادامه داد: ایده كلی ما برای جشن های نوروز ۹۸ این است كه مردم برای تفریح و پر شدن اوقات فراغت شان از خانه هایشان بیرون بیایند كه بر همین مبنا از سوم تا دهم فروردین ماه برنامه شاد و مفرحی تحت عنوان نوروزگاه در معابر مختلف شهر تهران برپا خواهیم كرد.
به قول معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، امسال نوروزگاه در ۱۳ نقطه همچون كاخ نیاوران، بوستان ملت، بوستان پلیس، برج آزادی، بوستان هرندی، فلكه دوم نیرو هوایی، بوستان پامچال، میدان نازی آباد، بوستان قائم و دریاچه چیتگر برگزار می گردد.
وی ادامه داد: همینطور در سه منطقه برج میلاد، حرم مطهر و خیابان ولیعصر هم نوروزگاه های فرامنطقه ای داریم.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینكه نوروزگاه ها از ساعت ۲۰ تا ۲۳ فعال می باشند، اظهار داشت: سال قبل پیاده راه بلوار كشاورز محل برگزاری نوروزگاه بود اما ایراداتی همچون ترافیك داشت كه امسال با بررسی نقاط ضعف و قوت آن، مدلی را با هماهنگی دستگاه های مختلف طراحی كردیم كه امیدواریم مردم رضایت كافی داشته باشند.
وی با اشاره به اینكه امسال در پیاده روهای منطقه ای، نوروزگاه را برگزار خواهیم كرد، اظهار داشت: میدان صنعت در منطقه ۲، خیابان پلیس در منطقه ۳، بوستان ملت در منطقه ۴، خیابان بریانك در منطقه ۱۰، در منطقه ۱۲ خیابان ۳۰ تیر، خیابان فروردین – نبرد در منطقه ۱۴، میدان ابوذر در منطقه ۱۷، بوستان ولایت در منطقه ۱۹، میدان مدرس در منطقه ۲۰ و میدان تهرانسر در منطقه ۲۱ میزبان نوروزگاه های پیاده رو هستند. همینطور در دو محور بلوار كشاورز و خیابان ولیعصر نوروزگاه های ویژه ای داریم.
وی با اشاره به اینكه جشن نوروز با حضور همشهریان افغان و تكریم كارگران افغان شهرداری تهران برگزار می شود، اظهار داشت: همینطور نوروزخوانی اقوام مختلف را هم خواهیم داشت و در كنار آنها جشنواره سمنوپزان و مهمانی لاله را هم طراحی نموده ایم.
جوادی یگانه با اشاره به اینكه طرح «پرسه» توسط جوانان در تهران اجرا می شود كه بر این اساس آدرس جاذبه های تفریحی و تاریخی تهران به مسافران داده می شود، اظهار داشت: همینطور تورهای شمیران گردی، ری گردی، طبیعت، باغ گردی، تهران امروز و … را هم خواهیم داشت.
وی با اشاره به اینكه طرح خیابان بازی برای انجام بازی های در رابطه با هدف ارتقای رفتارهای مثبت در شهروندان برگزار می شود، اظهار داشت: همینطور سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران برنامه های ویژه ای را برای معتادان پایتخت، كودكان كار و صدمه دیدگان اجتماعی دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران همینطور از اكران مجانی فیلم های سینمایی اطلاع داد و اظهار داشت: سال قبل ۲۰۰ اكران به صورت مجانی در بوستان های شهر انجام شد اما امسال در بوستان هایی كه سال قبل استقبال شد اكران مجانی فیلم خواهیم داشت.
ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بعد از تأكیدات شهردار تهران در مورد استفاده از رنگ در فضای شهری، این مهم در دستور كار قرار گرفت و با برگزاری جلسات مختلف با كارشناسان حوزه رنگ، شیوه نامه ای برای اقدام شهرداری های مناطق تهیه و به امضا شهردار تهران رساندیم، این شیوه نامه ملاك عمل شهرداران مناطق جهت استفاده از رنگ خواهد بود كه این مهم در ایام عید نمود بیشتری خواهد داشت.
وی افزود: امسال یكی از طرح های ویژه طرح عكاسی از بهارستان است كه از عكاسان آماتور و حرفه ای درخواست شده است كه در این فستیوال شركت نمایند.
به قول ضرغامی، كشیدن دیوار نگاره در كوچه پس كوچه های شهر را در اولویت قرار دادیم كه بر این اساس ۱۳۰۰ طرح توسط ۶۴۲ شركت كننده به دبیرخانه سازمان زیباسازی ارسال شد كه از این میان ۹۰ طرح انتخاب گردید كه جانمایی های آن هم در خیابان های شهر انجام شده و بزودی بر روی دیوارهای شهر نقش خواهد بست.
وی در مورد عدم برگزاری طرح «نگارخانه ای به وسعت یك شهر» در نوروز، اظهار داشت: این طرح مختص نوروز نبود اما برای سال جدید تبلیغات محیطی را با موضوعات مشخصی همچون پیام های آموزشی كه نشاط و شادی زیادی دارند خواهیم داشت كه فراخوانی میان گرافیست ها صادر گردیده است و ۶۳ اثر هم برگزیده شده كه بزودی بر روی سطح شهر اكران می شود.
ضرغامی در مورد محتوای پیام دیوار نگاره میدان ولیعصر با اشاره به اینكه در مورد دیوار نگاره میدان ولیعصر در جام جهانی حواشی بوجود آمد كه بلافاصله نهاد مسئول این دیوار نگاره آنرا تعویض كرد اظهار داشت: پس از آن در مورد محتوای دیوار نگاره ما را در جریان قرار می دهند اما مسئولیت دیوار نگاره با شهرداری نیست.



1397/12/11
17:53:18
5.0 / 5
4559
تگهای خبر: آموزش , باغ , ترافیك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن