حناچی عنوان كرد

ردپای عواملی از درون شهرداری در تجمعات پیمانكاران، برخورد با مدارا با دست فروشان

ردپای عواملی از درون شهرداری در تجمعات پیمانكاران، برخورد با مدارا با دست فروشان

تاكسی مدرن: شهردار تهران از شهرداران مناطق خواست كه شنبه همزمان با «روز هوای پاك» با وسایل نقلیه عمومی مانند دوچرخه و... سر كار بروند.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در جلسه شورای معاونان و شهرداران مناطق در ساختمان شماره 2 شهرداری منطقه 18 با اشاره به بعضی از مسائل پیش آمده در هفته گذشته، بر هماهنگی هر چه بیشتر روابط عمومی بخش های مختلف مدیریت شهری تصریح كرد و اظهار داشت: امر اطلاع رسانی بسیار مهم می باشد و در اخباری كه مربوط به كل شهر است معاونت ها و روابط عمومی ها دقت بیشتری داشته باشند. ما یك تیم هستیم و باید مثل یك تیم عمل نماییم، هیچ یك از دوستان نباید حركت انفرادی داشته باشد.

وی به گزارش معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری درباره درآمدها اشاره و عنوان كرد: تلاش ها برای تحقق درآمدهای نقدی و غیرنقدی امیدواركننده است و آن بخش هایی كه از برآوردها عقب هستند هر چه زودتر عقب افتادگی خویش را جبران كنند. سومین سالی است كه سقف بودجه شهرداری ثابت مانده است كه با عنایت به تورم سالیانه در كشور می توان گفت هر سال از هزینه شهرداری 30 درصد كاسته شده است.

وی ادامه داد: طبعاً باید از هزینه های جاری به همین نسبت كاسته شود، بعضی از هزینه های جاری ما قابل دفاع نیست. مدیران شهرداری در این زمینه حساسیت نشان دهند و اگر فردی خودرویی از شهرداری در اختیار دارد كه ضرورتی برای این كار وجود ندارد یا از واحدهای مسكونی شهرداری استفاده می نماید كه ضرورتی در این خصوص وجود ندارد، امكانات را به شهرداری بازگرداند. اگر ما از مردم می خواهیم كه صرفه جویی كنند خودمان باید در این زمینه پیشگام باشیم.
شهردار تهران در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: در پنجشنبه شب برخی از پیمانكاران سد معبر در اطراف حرم امام زاده صالح برای جمع آوری افرادی كه بساط پهن كرده بودند مدارای لازم را نشان ندادند. نحوه برخورد مدیریت شهری با سد معبر باید كج دار و مریز باشد، یعنی ضمن داشتن روحیه مدارا با سد معبر مقابله نماییم.
او همینطور به بعضی از تجمعات پیمانكاران در مقابل ساختمان های شهرداری اشاره نمود و خاطرنشان كرد: معاونت مالی در حال بررسی بدهی های شهرداری به پیمانكاران است. حدود 80 درصد پیمانكاران از شهرداری طلب های جزئی دارند كه با كمی برنامه ریزی می توان آنها را پرداخت كرد، اما 20 درصد طلب های هنگفت دارند كه پرداخت آن كمی مشكل است.
حناچی افزود: معاونت مالی در حال بررسی وضعیت بدهی های شهرداری و تعیین تكلیف آنها است، اما شنیده شده كه بعضی از این تجمعات با هدایت عواملی از شهرداری های نواحی و مناطق صورت می گیرد كه در صورت اثبات با عوامل آن برخورد خواهد شد و شهرداران مناطق مراقب چنین تحركاتی باشند.
حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به «روز هوای پاك» اشاره نمود و اظهار داشت: شنبه، 29 دی ماه روز هوای پاك است و من از شهرداران مناطق می خواهم در آن روز با وسایل نقلیه عمومی مانند دوچرخه و... سر كار بروند، ما باید در این كار ثابت قدم باشیم تا مردم هم به این رفتار بپیوندند. همچنین، با رعایت چارچوب ها می توانید از چهره های سرشناس درخواست كنید در این اقدام شما را همراهی كنند تا مردم بیشتر به انجام این عمل ترغیب شوند.
ایشان در ادامه به برنامه های شهرداری برای مترو پرداخت و خاطرنشان كرد: برنامه ما جا به جایی هفت میلیون مسافر در روز است كه این رقم الان دو میلیون نفر در روز است. این هدف را با افزایش واگن های مترو و هم افتتاح خطوط در حال ساخت و كم كردن سرفاصله حركت بین قطارها دنبال می نماییم. بر مبنای اطلاعی كه داریم مقام معظم رهبری هم از توسعه مترو حمایت و این مورد را تایید نموده اند كه انشاءالله در تحقق این هدف موفق خواهیم شد.
شهردار تهران همینطور اعلام نمود: در ایام قبل طرح تفصیلی منطقه 22 در شورای عالی شهرسازی مطرح و تصویب گردید و اگر ما در این دوره از مدیریت شهری تنها این كار را انجام دهیم، برای ما كافی است. این كار بسیار مهم بود كه به لطف خدا به سرانجام رسید.
حناچی به استفاده از رنگ در شهر كه در جلسات قبل دستور آنرا داده بود اشاره و خاطرنشان كرد: این دستور داده شده است، اما هنوز نشانه های جدی از این كار دیده نمی گردد. خواهش من از مدیران این است كه این مورد را جدی بگیرند.
شهردار تهران با اشاره به گزارش سازمان میادین میوه و تره بار هم تصریح كرد: این گزارش پیشتر در هیات دولت هم عنوان شد و رییس جمهور از آن استقبال و پیشنهاد كرد كه در این زمینه اطلاع رسانی شود. این گزارش خوبی بود و نشان می داد كه میوه و برخی اقلام ضروری مردم در این مراكز با قیمت های خیلی پایین تر عرضه می شوند، البته برخی این انتقاد را دارند كه پراكندگی این میادین در شهر مناسب نمی باشد. پیشنهاد من این است كه در مناطقی مانند منطقه 22 می توان میادین بیشتری تاسیس كرد. البته لازم است مناطق مختلف شهرداری در این زمینه همكاری كنند.
حناچی اضافه كرد: فلسفه وجود میادین میوه و تره بار این بود كه میوه ها با قیمت مناسب و به صورت مستقیم از تولید كننده به دست مصرف كننده برسد كه به نظر می آید برخی اقدامات مانند اجاره بهای بالای غرفه های این مراكز در تضاد با فلسفه آن است كه مسئولان این امر قول داده اند به این مورد رسیدگی كنند.
تحقق 71 درصد از درآمدهای مصوب شهرداری
در این نشست زریر نگین تاجی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گزارشی از وضعیت درآمد عرضه داد. آن طور كه عنوان شد تابحال 71 درصد از درآمدهای مصوب شهرداری محقق شده است.
در ادامه جلسه، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گزارشی از برنامه های شهرداری برای مراسم جشن پیروزی انقلاب عرضه داد و اظهار داشت: شهرداری شعار «40 سال سرافرازی» را برای این جشن ها برگزیده است.
همینطور در این نشست، سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار با عرضه گزارشی خدمات سازمان را تشریح و اعلام نمود علاوه بر میدان اصلی تره بار فعلی، مقرر است دو مركز اصلی دیگر به مركز موجود اضافه شوند.
به قول وی 241 میدان میوه و تره بار در شهر تهران فعالیت می نمایند و قیمت های اقلامی كه عرضه می دهند به صورت متوسط 30 درصد از سایر مراكز فروش ارزان تر است.
برپایه گزارش شهرنوشت، در ابتدای این جلسه سید محمد فیاض شهردار منطقه 18 هم به بیان مسائل و مشكلات این منطقه پرداخت.

دبیر خبر: بهناز غفاری


1397/10/25
14:39:25
5.0 / 5
4485
تگهای خبر: تولید , خدمات , سازمان , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن