معاون عمرانی وزیر كشور :

شهرداران برای اداره شهرها باید دكترین جدید ارائه دهند

شهرداران برای اداره شهرها باید دكترین جدید ارائه دهند

تاكسی مدرن: معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور با اشاره به تنوع فعالیتهای شهرداری ها نسبت به گذشته و افزایش انتظارات مردم از آنها از یك سو و محدودیت های مالی دولت برای كمك به آنها از طرف دیگر، اشاره كرد: اداره شهر بدون اتكا به كمك های دولت نیازمند تغییر تفكرها و گفتمان جدید در شهرداریهاست.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد كه شامگاه پنجشنبه ۱۳ دی در نشست با شهرداران استان لرستان در استانداری این استان سخن می گفت، اضافه كرد: شهرداران برای اداره شهرها باید دكترین جدید ارائه داده و از روش های جدید مدیریتی و تكنولوژی های جدید استفاده نمایند.
وی با اشاره به اینكه در این شرایط، سخت كار كردن مهم و هنر است، اضافه كرد: در دورانی كه دولت با محدودیت های مالی روبروست به راحتی می توان با اتكا به ظرفیت های موجود در شهر آنها را اداره كرد به شرطی كه نگرش ما در شهرداری، اتكا به روش های جدید مدیریتی، استقبال از افكار و ایده های نو و دور شدن از تفكر اداره شهر با اتكا به اعتبارات دولتی باشد.
جمالی نژاد افزود: در گذشته تمام تصمیمات به صورت متمركز گرفته می شد اما حالا نفس شوراها و غیر دولتی بودن شهرداری ها بسیار عالی است و می توان در این عرصه بدون ضوابط اداری خاص دستگاه های دولتی برای توسعه شهر كوشش كرد.
وی با اشاره به محدودیت های مالی فعلی دولت برای كمك به شهرداری ها، اظهار نمود: لازم است شهرداران بیشتر از گذشته به حوزه شناسایی مزیت های رقابتی شهر و برنامه ریزی درباب جذب سرمایه گذار، احداث درآمد پایدار، تولید اشتغال و كارآفرینی ورود نمایند.
جمالی نژاد اشاره كرد: خوشبختانه شهرها و مناطق روستایی كشورمان دارای جاذبه های مناسب و گاه منحصربفردی برای تولید درآمد، بخصوص در سوژه گردشگری، هستند ولی این امر با نگاه های مدیریتی قدیمی امكان پذیر نیست و تحقق آن مستلزم میدان دادن شهرداری ها و دهیاری ها به تفكرات جدید و ایده های خلاقانه و صاحبان فكرها و اندیشه های جدید می باشد.
ایشان سپس با اشاره به اینكه استان لرستان به لحاظ زیبایی بی نظیر است و ظرفیت بالایی برای جذب توریست دارند، اظهار داشت: این امر كار شهرداران لرستان را دوچندان می كند برای اینكه باید از این ظرفیت ها بخوبی بهره ببرند و درآمد و اشتغال احداث نمایند.
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور در ادامه با اشاره به اینكه شهرداری نهادی مستقل، عمومی و غیر دولتی است و به سبب اصل تمركز زدایی بنا نهاده شده است، اشاره كرد: مدیران توانمند باید در كمبود اعتبارات هم به خوبی كار خودرا انجام دهند و در شرایط سخت اقتصادی می توان با ایده نو شهرها را اداره كرد.
جمالی نژاد اضافه كرد: باور كنید به راحتی میگردد در چنین شرایط سخت اقتصادی شهرها را اداره كرد بخصوص شهرهایی همچون شهرهای لرستان كه تمام امكانات خدادادی را دارند ولی باید تحول در روش های انجام كار در دستور كار شهرداری ها قرار گرفته و برای اداره شهرها از روش های جدید استفاده نمائیم.
وی با اشاره به اینكه در دوران دفاع مقدس خیلی از زیرساخت ها در كشور فراهم نبود اما در آن دوران مردم به مدیران اعتماد داشتند اضافه كرد: اما حالا كه خیلی از زیرساخت ها را داریم این اعتماد در میان مردم كم شده است.
وی با اشاره به اینكه با اعتماد سازی می توان به توسعه شهری كمك كرد، افزود: باید با شفافیت و راست گویی به مردم ثابت كرد كه به مردم توجه میگردد و رفع انتظارات آنها در اولویت مسئولان شهر است.
جمالی نژاد همین طور اشاره كرد: با همدلی، رفاقت و هم افزایی می توان به توسعه شهری كمك و برای آبادانی شهرها و روستاها كوشش كرد ولی اگر شورا و شهرداری هر روز با هم دعوا داشته باشند به جایی نمی رسیم.
جمالی نژاد با تاكید بر اینكه در شرایط سخت باید امید را به مردم بدهیم و پشتیبان مردم باشیم، اضافه كرد: تمامی تلاشهایمان در سازمان شهرداریها و دهیاریهای كشور پشتیبانی از شهرداریها و دهیاریهاست و اهتمام می نماییم قدم های خوبی برای توسعه این دو نهاد برداریم.
وی خطاب به شهرداران استان لرستان اظهار داشت: باید با اراده جدید به دنبال تحول باشیم و بیشتر از بازآفرینی شهرها، بازاندیشی را در دستور كار قرار دهیم و با كارهای علمی و با جدیت برای تحول شهرها تلاش نماییم.
معاون عمران و توسعه امور شهری وزیر كشور همین طور اظهار داشت: افزایش حقوق و مزایای شهرداران و تبدیل وضعیت كاركنان شهرداری ها در اولویت قرار دارد.
بر طبق گزارش روابط عمومی روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور، جمالی نژاد همین طور اضافه كرد: در صورت بازگشت ۳۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها، تا آخر سال كمك هایی به این دو نهاد صورت می گیرد و برای تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز آنها اقدام خواهیم كرد.



1397/10/14
15:08:08
5.0 / 5
4356
تگهای خبر: استانداری , تولید , سازمان , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن