حفظ و احیاء ۱۷ قنات در شمال شرق تهران

حفظ و احیاء ۱۷ قنات در شمال شرق تهران

تاكسی مدرن: شهردار منطقه ۴ تهران اظهار داشت: طرح شناسایی و حفظ و احیاء قنات ها و آبیاری باغات محدود منطقه توسط قنات ها در سال های اخیر مطالعات ویژه ای را می طلبد كه در غالب طرحی موضوعی در اولویت این منطقه قرار دارد.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، سیدعلیرضا حسینی در این باره اظهار داشت: هدف از این طرح كاهش خطرات ناشی از سد مسیر ۱۷ قنات موجود در منطقه، بهره برداری بهینه از منابع دایر و جاری زیرزمینی، حفظ و احیاء باغات محدود باقی مانده در منطقه و بهره برداری از آنها به اشكال متناسب و قابل اجراست.

حسینی اضافه كرد: از آنجائیكه قنات ها در گذشته بعنوان اولین منابع آبیاری و اولین تكنولوژی آب رسانی محسوب می شدند، نگهدای و احیاء این قنوات در اولویت این منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه ۴ تصریح كرد: در این طرح لایروبی و رسوب برداری از ۲۲ مسیل و كانال موجود در منطقه هم اجرایی شده و روزانه حدود ۱۰ تن زباله از كانال ها و مسیل ها همچون خشایار، علم و صنعت، باقری، محرابیان و تهرانپارس جمع آوری می گردد.
وی افزد: حفظ هویت های نمادین آنچه كه قابل نگهداری و احیاء است، از اولویت های این طرح به شمار رفته و به شكلی احیاء ارزش های تاریخی محل به حساب می آید. به علاوه تعدد قابل توجه قنات ها در منطقه و آب جاری قابل استحصال و انواع استفاده از آن در شرایط حاضر، اهمیت و توجه خاصی را می طلبد.
بر اساس گزارش شهرنوشت، حسینی با اشاره به نقش كارگزاران اصلی این عملیات اظهار داشت: شهرداری، شورای نمایندگان ساكنان و مالكان و سایر تشكل های دولتی در این طرح از كارگزاران اصلی این طرح به شمار می روند و امید است با تلاش و همت این عزیزان رضایت خاطر شهروندان و ساكنان محلی كسب شود.



1397/08/19
14:51:46
5.0 / 5
4658
تگهای خبر: باغ , شهردار , شهرداری , شهروندان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن