كلاهبرداری یك زن با همدم یاب

كلاهبرداری یك زن با همدم یاب

تاكسی مدرن: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری زنی كه مبادرت به كلاهبرداری از كاربران یك ربات تلگرامی به نام ˮهمدم یابˮ كرده بود، اطلاع داد.


سرهنگ تورج كاظمی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار داشت: به دنبال رجوع شهروندان به پلیس و عرضه شكایت در خصوص كلاهبرداری و دسترسی به حساب های بانكی آنان، در بررسی فنی مشخص شد شكات با عضویت در شبكه های اجتماعی با استفاده از نصب ربات "همدم یاب" برای همسریابی ثبت نام كرده و بعد از عضویت و درج اطلاعات بانكی خود در سایت عرضه شده جعلی، حساب بانكی آنان تخلیه شده است.
كاظمی با اشاره به اینكه متهم بعد از طراحی سایت جعلی فیشینگ در پوشش ربات "همدم یاب" مبادرت به دریافت مبلغ 50 هزارتومان از افراد متقاضی برای ثبت نام و عضویت در كانال كرده بود، اظهار داشت: این فرد نه تنها هزینه واریزی را برگشت نداده بود، بلكه با وارد كردن اطلاعات بانكی افراد در درگاه جعلی و شبیه سازی شده یكی از درگاه های بانكی مبادرت به خالی كردن حساب افراد كرده بود.
وی با اشاره به اینكه مبحث در دستور كار مهندسین پلیس فتا قرار گرفت، اضافه كرد: با هماهنگی مرجع قضایی متهم كه یك زن جوان بود شناسایی و دستگیر شد كه تحقیقات از وی ادامه دارد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان اخطار داد كه در هنگام درج اطلاعات حساب و كارت های بانكی خود به آدرس اینترنتی یا url دقت كرده و بهتر است كه آدرس اینترنتی درگاه بانكی را از خود بانك دریافت نمایند.



1397/08/11
23:44:11
5.0 / 5
5143
تگهای خبر: سایت , شهروندان , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن