مسجدجامعی اعلام كرد:

جزئیات برگزاری مراسم روز تهران، تهران ایرانی ها در 14 مهر ماه برگزار می گردد

جزئیات برگزاری مراسم روز تهران، تهران ایرانی ها در 14 مهر ماه برگزار می گردد

تاكسی مدرن: عضو شورای شهر تهران برنامه های روز تهران كه با شعار ˮتهرانِ ایرانیانˮ برگزار می گردد را شرح داد.



احمد مسجدجامعی در گفت وگو با ایسنا، با تشریح جزئیات جلسه بامداد امروز اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری تهران پیرامون برگزاری هر چه باشكوه تر روز تهران در (14 مهر ماه) اظهار داشت: در این جلسه اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری، شجاع پوریان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری، ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی، بزرگیان مدیر كل میراث تهران، مهرشاد كاظمی مدیركل ارشاد تهران، كریمی رئیس مركز ارتباطات شهرداری، علی اعطا سخنگوی شورا و... حضور داشتند.

وی با اشاره به اینكه در این جلسه شعار تهرانِ ایرانی ها انتخاب گردید اظهار داشت: تهران در طول تاریخش همواره میزبان همه اقوام در سراسر كشور بود به گونه ای كه بارها عنوان شده است كه تهران 40 تكه است.

وی با اشاره به اینكه برای نخستین بار است كه برای برگزاری مراسم روز تهران به غیر از شهرداری، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش، میراث فرهنگی و... هم برنامه هایی دارد اظهار داشت: از گذشته تهران مأمن و پناهگاه همه ایرانی ها بود. بعنوان مثال در زمان حمله مغول به ری خیلی از ساكنان ری به تهران فرار كردند.

وی با اشاره به اینكه تهران سرمایه های انسانی بسیاری دارد كه بعضی از آنها همچون دكتر انوار شناخته شده است اما بسیاری دیگر از سرمایه های شهر شناخته شده نیستند كه روز تهران فرصت مناسبی برای شناساندن آنها و تقدیر از زحمات شان است، اظهار داشت: در نامگذاری روزی به نام یك شهر، در تقویم رسمی كشور تهران پیش قدم بوده است به گونه ای كه 14 مهر ماه روز تهران نامگذاری شده و چه خوب می گردد كه سایر شهرها و كلانشهرها هم در جهت این مهم گام بردارند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینكه در این جلسه مصوب شد كه در روز 14 مهر موزه ها و خانه موزه های متعلق به میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری مجانی باشد اظهار داشت: همینطور كمپین رسانه ای روز تهران با هشتك روز تهران و هشتك تهران ایرانی ها فعالیت خویش را آغاز می كند. همینطور سازمان فرهنگی و هنری با همكاری سپاه محمد رسول الله عملیات خیبر را در باغ موزه دفاع مقدس بازسازی می كند كه امری بسیار بزرگ است. همینطور با شعار "تهران با تو" تورهای تهران گردی ویژه شهروندان و خانواده شهدا توسط سازمان فرهنگی و هنری برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینكه ستاد گردشگری شهرداری، تورهای تهرانگردی برگزار می نماید، خاطرنشان كرد: همینطور مركز ارتباطات و سازمان زیباسازی كمپینی به نام شهر موزه تهران برگزار می نماید كه در عرشه و بیلبردهای شهر تهران تصاویر مختلفی از پایتخت به نمایش گذاشته می گردد.

مسجد جامعی با اشاره به اینكه مقرر شد كه اداره ارشاد تهران هم در این روز اركستر تهران را فعال كند و قطعه ای به مناسبت روز تهران بعنوان تهران بسازد اظهار داشت: البته امسال به خاطر همزمانی روز تهران با محرم این قطعه اجرا نمی گردد اما بعنوان سرود تهران خواهد ماند.

وی با اشاره به اینكه همینطور گروه مجلات همشهری ویژه نامه هایی را منتشر خواهند كرد، افزود: یكی از مهمترین مراسمات روز تهران برگزاری مراسمی بزرگ به مناسبت روز تهران است كه سه پیشنهاد برای برگزاری آن در میدان مشق، برج میلاد و كاخ گلستان عرضه شده است كه در جلسه روز چهارشنبه در مورد محل برگزاری این مراسم تصمیم گیری خواهد شد.




1397/07/09
19:55:38
5.0 / 5
4760
تگهای خبر: آموزش , باغ , سازمان , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن