كلاهبردارانی كه در كمین حساب های بانكی شما هستند

كلاهبردارانی كه در كمین حساب های بانكی شما هستند

تاكسی مدرن كلاهبردارانی كه در كمین حساب های بانكی شما هستند


الو سلام خوب هستید، تبریك می گویم، من از دفتر زیارتی مزاحم شما می شوم. شما برنده اولین مسابقه قرعه كشی ما در فصل تابستان شده اید، مطرح كردن این گونه مسائل گوشه كوچكی از ترفندهای كلاهبرداران برای جلب اعتماد و در نهایت تخلیه حساب های بانكی مردم است. عده ای از كلاهبرداران حرفه ای هم با به دست آوردن اطلاعات شخصی از قبیل شماره عابربانك، كد ملی، شماره شناسنامه و هر گونه اطلاعات فردی با استفاده از تماس های تلفنی برای مخاطب خود جلب اعتماد كرده و اقدامات خویش را برای سوء استفاده و كلاهبرداری در یك زمان چند روزه زمینه چینی می كنند.
افراد سودجو كه این روزها مانند انواع سبك های دنیای هالیودی و بدون حضور فیزیكی و هرگونه رویت فردی اقدام به كلاهبرداری می كنند در مرحله نخست تلاش بر جلب اعتماد مخاطب خود كرده و در همان تماس اول با دادن وعده هایی باعث تولید اعتماد و شادمانی فرد مخاطب می شوند.
مریم السادات حسینی كه در تماس تلفنی با ایرنا خودش را خانه دار معرفی نمود، همچون افرادی است كه مورد سوء استفاده مالی این نوع كلاهبرداران قرار گرفته است. او می گوید: حدود ساعت 11 بامداد یكی از روزهای تابستان كه مشغول كار در منزل بودم با گوشی همراه من تماس گرفته شد و خانمی در آن طرف خط با خوشرویی و برخورد بسیار خوبی خبر از برنده شدن من در قرعه كشی و اعزام به سفر كربلا را نوید داد.
من هم كه سالها در انتظار چنین سفری بودم و در پوست خودم نمی گنجیدم، با تشكر و قدردانی از خانم تماس گیرنده به وی گفتم این قرعه كشی بر چه اساسی انجام گرفته كه به نام من این سفر رقم خورده است.
صدایش گرفته بود و گریه می كرد و مرب تكرار می كرد كه چه اشتباهی كردم، می اظهار داشت: به مردم بگوید تا آگاه شوند و به هر شخصی یا تماس تلفنی اعتماد نكنند.
حسینی می اظهار داشت: وضع مالی مان خوب نیست اما تنها آرزوی چند ساله من سفر به كربلا و عتباب بود كه كلاهبرداران از این نیت من آگاه شدند. آنان در مدت چند روز آن قدر در ساعات بامداد با من تماس گرفتند و اعتماد مرا جلب كردند تا برای ثبت نام اولیه و اعزام به كربلا رمز دوم حساب بانكی مرا گرفتند و با استفاده از این رمز حساب بانكی مرا خالی كردند و بعد از آن برای همیشه ارتباط من با آنها قطع شد.
یكی دیگر از شهروندان خویش را احمد معرفی نمود و اظهار داشت كه قربانی پیامك تبلیغاتی شده است.او اظهار داشت: بعد از دریافت این پیامك كه مدعی برنده شدن من در قرعه كشی بود، فریب خوردم و رمز دوم كارت بانكی ام را به دادم و بعد متوجه شدم كه حساب بانكی من خالی شده است. البته به یكی از كلانتری های سطح شهر تهران مراجعه نموده ام اما نمی دانم شكایت من به نتیجه می رسد یا نه.
وی كه جوانی حدود 24 ساله به نظر می رسید عنوان نمود با استفاده از دریافت پیامك وارد یك چرخه كلاهبرداری شده و ظرف چند دقیقه مقدار زیادی از حساب بانكی وی با استفاده از اینترنت به سرقت رفته است. * اطلاعات شخصی خویش را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید
سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا با اخطار به مردم در مورد حفظ و نگهداری اطلاعات فردی به خصوص حساب های بانكی و رمز دوم آن اظهار داشت: عموما افرادی كه در فضای مجازی سبب تولید حفره برای نفوذ كلاهبرداران و دستیابی آنان به اطلاعات شخصی می شوند مورد دستبرد همان افراد شیاد قرار می گیرند.
وی تصریح كرد: فضای مجازی بسیار حساس تر از باز ماندن در منزل یا خودرو است زیرا در فضای اینترنتی بدون حضور و رویت شخص كلاهبردار امكان دارد بخش عمده ای از سرمایه زندگی برای همیشه از دست شما خارج شود. * كلاهبرداران از تلفن اینترنتی فاقد هویت استفاده می كنند
وی تصریح كرد: خیلی از كلاهبرداران برای رسیدن به اهداف خود با استفاده از خط های تلفن فاقد هویت، اینترنتی یا توریستی استفاده می نمایند و در مرحله نخست تلاش بر اعتمادسازی برای مخاطب خود دارند.
به گفته وی، برنده شدن مخاطب در یك مسابقه تلفنی، خرید از بازار، قرعه كشی فصلی یا اعزام به یك سفر زیارتی با نازلترین قیمت همچون ترفندهایی است كه كلاهبرداران برای به دام انداختن افراد متخلف از آن استفاده می نمایند.
معاون اجتماعی پلیس فتا تصریح كرد: همه هم و غم كلاهبرداران در نخستین تماس یا ارسال پیامك، دریافت اطلاعات فردی و جلب اعتماد مخاطبان است. مردم باید با هوشیاری و دقت كامل به هیچ عنوان به این گونه ارتباطات پاسخ ندهند.
سرهنگ پاشایی تصریح كرد: مردم باید آگاه و هوشیار باشند زیرا كلاهبرداران در كمین هستند. برای تخلیه حساب های بانكی هیچ نیازی به حضور فرد صاحب حساب به پای دستگاههای ATM نیست و همزمان با به دست آوردن اطلاعات فردی و به خصوص رمز دوم به كلاهبرداری اقدام می كنند.
وی اضافه كرد: پاسخ ندادن به هرگونه پیام یا تماس ناشناس بهترین گزینه برای جلوگیری از كلاهبرداری است. بعضی از كلاهبرداران هم مردم را با ترفندهای مختلف به پای دستگاههای ATM كشانده و با استفاده شخص صاحب حساب با استفاده از زبان انگلیسی به كلاهبرداری اقدام و حساب وی را خالی می كنند.
سرهنگ پاشایی تصریح كرد: تغییر رمزهای دوم و رمز اینترنتی به صورت دوره ای از دیگر مواردی است كه مانع سوء استفاده و سرقت كلاهبرداران از سرمایه های مردم می گردد.
وی تصریح كرد: مردم تلاش كنند در هنگام تغییر رمز از حروف، عدد و علامت های خاص برای رمزگذاری استفاده كنند تا افراد فرصت طلب نتوانند به راحتی به اطلاعات شخصی افراد دسترسی پیدا كنند.
این مقام مسئول نیروی انتظامی خاطرنشان كرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد خاص و مشكوك مراتب را با استفاده از سامانه پلیس فتا و شماره 110 اطلاع رسانی و ثبت گزارش كنند و علاوه بر آن نی زاز خدمات مشاوره ای پلیس بهره مند شوند. ۴۲۴۲

1397/04/12
21:31:30
5.0 از 5
5224
تگهای خبر: تولید
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
X

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن