بسته اخبار اجتماعی ایسنا در روز یكشنبه

شهردار جدید تهران كیست؟

شهردار جدید تهران كیست؟

تاكسی مدرن: انتخاب شهردار جدید پایتخت در صدر مهم ترین اخبار اجتماعی رسانه ها در ۲۳ اردیبهشت ماه بود؛ محمدعلی افشانی در حالی با اكثریت آرا بر صندلی ˮبهشتˮ تكیه می زند كه پیش از این و در دولت یازدهم استاندار فارس بوده و الان معاون عمرانی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور در دولت دوازدهم است.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، تا لحظه انتشار این بسته خبری حدود ۶۰ محتوای خبری در تحریریه اجتماعی ایسنا انتشار یافته است. بعضی از مهم ترین اخبار امروز در ادامه می آید:
طاهر موهبتی - مدیر عامل سازمان بیمه سلامت - امروز از تخصیص هزار میلیارد تومان برای پرداخت معوقات مالی عرضه دهندگان خدمت خبر داد و اظهار داشت: این منابع طی دو سه روز آینده به حساب طرف های قرارداد واریز می گردد. به قول وی، با هماهنگی با خزانه داری كل، قول های مساعدی در زمینه پرداخت مطالبات داده شده است.
محمدهادی ایازی - معاون اجتماعی وزیر بهداشت- با اشاره به فعالیت های سلبریتی ها در فضای مجازی برای جمع آوری كمك های مردمی جهت تامین هزینه های درمانی بیماران نادر یا صعب العلاجی كه از نظر مالی توانمندی كافی را ندارند، اعلام نموده است كه « در این راستا و برای ساماندهی این فعالیت ها با بعضی از سلبریتی ها، هنرمندان و استارتاپ های فعال در این حوزه و هنرمندانی كه در شبكه های اجتماعی همچون اینستاگرام فعالند، جلساتی را داشته ایم.»
با رأی اكثریت اعضای شورای شهر تهران محمدعلی افشانی شهردار پایتخت شد. وی در حالی با رای اكثریت آرا بر روی صندلی بهشت تكیه می زند كه پیش از این و در دولت یازدهم استاندار فارس بوده و هم اكنون معاون عمرانی وزیر كشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور در دولت دوازدهم است. او همینطور معاون سابق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس كشور بوده است و در سابقه افشانی معاونت استانداری استان های كهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و سمنان هم به چشم می خورد.
سیف الله ابوترابی - سخنگوی سازمان ثبت احوال كشور- از تمدید ثبت نام كارت ملی هوشمند تا آخر سال ۹۷ خبر داد. علاوه بر این ایشان در ادامه به آمارهای ازدواج و طلاق رخ داده از ابتدای سال۹۶ تا ۱۵ اردیبهشت ۹۷ هم اشاره كرده و گفته است: ۶۰۵ هزار و ۴۰۴ مورد ازدواج در این بازه زمانی به ثبت رسیده و ۱۷۶ هزار و ۹۲۴ واقعه طلاق هم ثبت شده است كه میانگین سن مردان در نخستین ازدواج ۲۷.۳ سال و میانگین سن زنان هم در نخستین ازدواج ۲۲.۸ سال بوده است.
فرید براتی سده - معاون مركز پیشگیری و توسعه اعتیاد سازمان بهزیستی- اعلام نمود كه دستگاه اسكن عنبیه در مراكز غربالگری ماده ۱۶ تهران برای تشخیص هویت معتادان متجاهر نصب می گردد.
سیدتقی نوربخش - رئیس سازمان تامین اجتماعی- هم در سفر اخیر خود به اردبیل گفته است: هم اكنون در تمامی مراكز ملكی تامین اجتماعی به شكل الكترونیك خدمات درمانی عرضه شده و دفترچه های كاغذی از این فرآیند حذف شده است.» طبق اظهارات وی این سازمان از سال قبل اقدام به حذف دفترچه های كاغذی كرده و در تمام كشور بیمه شدگان تنها با شماره ملی می توانند خدمات دریافت كنند؛ به صورتی كه هم در بخش ویزیت و هم نسخه پیچی تمام مراحل به شكل الكترونیكی انجام شده و در داروخانه ها هم بدون معطلی به بیمه شدگان داروها عرضه می گردد.
مهرزاد حمیدی - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش- از اجرای طرح «حیاط پویا» در ۲۵ هزار مدرسه خبرداده است. وی درباره جزئیات این طرح توضیح داده و گفته است: طرح حیاط پویا با استفاده از اشكال و خطوط بسیار ساده در حیاط مدرسه، زمینه ترغیب دانش آموزان به تحرك و پویایی را فراهم می كند. این ایده كه در نظام های آموزش و پرورش بعضی از كشور ها هم به مرحله اجرا گذاشته شده است، درصدد است تا با استفاده از اقدامات تحرك آفرین به ارتقای سطح سلامت و شادابی دانش آموزان كمك نماید.
سیدمحمد بطحائی - وزیرآموزش و پرورش - هم با اشاره به اینكه گزارش تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان به قوه قضائیه ارسال شده است اظهار داشت: منتظریم قوه قضائیه با پیگیری هایی كه انجام خواهد داد موارد تخلف را مشخص و متخلفین را وادار كند كه حقوق بیت المال را به اعضا برگردانند. او همینطور اعلام نمود: نحوه فعالیت و جذب در مدارس استعدادهای درخشان را ظرف چند روز آینده و تا آخر هفته مشخص می نماییم اما حتما آزمون تستی برای گزینش نخواهیم داشت.
حمید ظهرابی - معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست كشور - هم تصریح كرد: بسیاری از تالاب های كشور در اثر ناهمخوانی توسعه با ظرفیت های طبیعی خشك شده است. او همینطور اظهار داشت: كشور ما در بهره برداری از منابع، اصول و ملاحظات را رعایت نكرده است. توسعه كشور بدون توجه نسبت به توان و ظرفیت ها رقم خورده است. بحران آب در كشور محصول صنایعی است كه بدون نگاه كارشناسی و توجه به محیط زیست توسعه یافته اند. بهره برداری بی رویه از منابع همچون موارد كاهش منابع آبی است.
سرهنگ جمشید محبت خانی -فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست- هم با تاكید بر اینكه قانون به كارگیری سلاح در كشور شفاف نیست، تصریح كرد: ازاین رو محیطبانان برخی مواقع در درگیری با شكارچیان جهت استفاده از سلاح تردید می كنند.
سردار مسعود زاهدیان - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا- از همكاری پلیس ایران و ایتالیا در مبارزه با شبكه های قاچاق مواد مخدر و مبارزه با پولشویی اطلاع داده است. به قول وی، چندین سال است كه پلیس ایران و ایتالیا با یكدیگر همكاری داشته و ما به دنبال آن هستیم تا با استفاده از وضعیت های موجود در هر دو كشور در جهت مبارزه با شبكه های مافیایی مواد مخدر اقدام نماییم.
تیترهای زیر هم پنج خبر پربازدید امروز تحریریه اجتماعی ایسنا تا زمان انتشار این گزارش هستند:
آغاز ثبت نام "تاكسی برلیانس" از امروز
"افشانی"شهردار تهران شد
قدم های اینستاگرامی سلبریتی ها برای تامین هزینه های بیماران
حذف دفترچه های كاغذی از مراكز درمانی و داروخانه های تامین اجتماعی
اجرای طرح «حیاط پویا» در ۲۵ هزار مدرسه



1397/02/24
13:45:23
5.0 / 5
4955
تگهای خبر: خدمات , سازمان , شهردار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن