دبیر نخستین جشنواره نوروزخوانی اقوام منطقه ۱۳ مطرح كرد

پیشنهاد تولید دبیرخانه دائمی نوروزخوانی اقوام در منطقه ۱۳

پیشنهاد تولید دبیرخانه دائمی نوروزخوانی اقوام در منطقه ۱۳

تاكسی مدرن: دبیر اولین جشنواره نوروزخوانی اقوام منطقه ۱۳ اظهار داشت: مژده بخشان بهار از امروز تا آخر اسفندماه در سطح محلات منطقه آمدن بهار را به شهروندان بشارت می دهند.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، هوشنگ جاوید كه در مراسم افتتاحیه رسمی اولین جشنواره نوروزخوانی اقوام سخن می گفت، اظهار نمود: گروه های نوروزخوانی از اقوام ترك، لر، كرد، خراسان، گیلان و مازندران در سطح محلات به اجرای برنامه خواهند پرداخت و با اهدای گل به شهروندان منطقه ۱۳ آمدن فصل بهار را بشارت می دهند.
وی با اشاره به اینكه آیین نوروزخوانی در ایران قدمتی چند هزار ساله دارد، خاطرنشان كرد: پس از ورود اسلام به ایران این گونه آوازها با مفاهیم مذهبی و روایات اسلامی آمیخته شدند.
دبیر اولین جشنواره نوروزخوانی اقوام منطقه ۱۳ در عین حال اظهار نمود: عمو نوروز برآمده از باورهای هستی شناختی، ارزش شناختی و زیبایی شناختی ایرانی است.
وی اضافه كرد: هنر نوروز خوانی با این شكلی كه نوروزخوانان مازندران، خراسان یا گیلان می خوانند، هنری است كه بعد از اسلام با عنایت به باورها و ارزش های معنوی شكل گرفته است.
جاوید با انتقاد از این كه نسبت به معرفی و شناخت حاجی فیروز و عمونوروزها كم كاری شده است، اظهار داشت: هم اكنون كودك ایرانی در سراسر این كشور پهناور با استفاده از رسانه های فراگیر با بابانوئل آشناست ولی نمی داند عمونوروز چه شخصیتی است و این از كم كاری های فرهنگی است كه نیاز به توجهی ویژه دارد.
وی در عین حال این جشنواره را نوید بخش توجه به آیین های اصیل ایرانی خواند و پیشنهاد كرد تا دبیرخانه دائمی نوروزخوانی با محوریت شهرداری منطقه ۱۳ تولید و راه اندازی شود.
دبیر اولین جشنواره نوروزخوانی اقوام منطقه ۱۳ در انتها با بیان این كه گروه های نوروزخوان این جشنواره از گروه های برجسته و ممتاز موسیقی مناطق و نواحی ایران هستند، ابراز امیدواری كرد: با عرضه این نمونه از مژده بخشی ها در كار فرهنگ سازی جامعه قدمی برداشته باشیم.



1396/12/17
20:33:11
5.0 / 5
4925
تگهای خبر: شهردار , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن