سخنگو انجمن لبنیات در واکنش به گرانی این صنعت احتیاج به متولی خاص ندارد
به گزارش تاکسی مدرن، سخنگو انجمن لبنیات در واکنش به گرانی فرآورده های لبنی عنوان نمود، در نرخ گذاری لبنیات نباید قیمت گذاری صورت گیرد به جهت اینکه صنعت لبنیات رقابتی است احتیاج به متولی خاص ندارد.
فرآورده های لبنی از ابتدا سال تابحال بی وقفه درحال افزایش است. این اقلام در مدت ۸ ماه چندباره بالا رفته و کسی در این خصوص پاسخگو نیست.
سریال دنباله دار افزایش قیمت فرآورده های لبنی در هر هفته ادامه دارد. در هفته منتهی به ۲۲ آبان ۱۴۰۴ یک بطری شیر حدود ۹۰۰ گرمی کم چرب یکی از ارزان ترین برندهای این بازار از ۳۷.۵۰۰ تومان با افزایش ۱۳.۳ درصدی به ۴۲.۵۰۰ تومان بالا رفته است. همین طور یک بطری شیر پرچرب همین برند از ۴۸ هزار تومان با افزایش ۸.۴ درصدی به ۵۲ هزار تومان رسیده است. همین طور هر سطل ماست پرچرب یکی از برندها از ۱۷۸ هزار تومان در ایام اخیر به ۱۹۵ هزار تومان رسید. یا یک بطری شیر یک لیتری در ادامه افزایش قیمت شیرهای پاستوریزه و کارخانه ای از ۴۷.۵۰۰ به ۵۷.۵۰۰ بالا رفته است.
شیوع تب برفکی در کنار کمبود و گرانی نهاده دامی سبب شد تا تولیدکنندگان فرآورده های لبنی بهانه ای دیگر برای پروسه افزایش قیمت محصولات به سبب افزایش قیمت شیر خام داشته باشند.
این گرانی که درحال حذف لبنیات از سفره مردم است در واکنش به این شرایط، محمد فربد، سخنگوی انجمن صنایع لبنی اظهار کرده است، اگر توانستند مرغ و تخم مرغ را به قیمت قبل بفروشند، لبنیات را هم با تورم قریب ۴۰ درصدی به قیمت قبل می فروشد.
وی در ادامه گفته است، در قیمت گذاری لبنیات نباید نرخ گذاری صورت گیرد به جهت اینکه صنعت لبنیات رقابتی است نیاز به متولی خاص ندارد.
کد خبر 6660659
این پست تاکسی مدرن را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب