کارگروه اجرای طرح انرژی های تجدیدپذیر در پروژه صنعت شهرها

کارگروه اجرای طرح انرژی های تجدیدپذیر در پروژه صنعت شهرها

تاکسی مدرن: در امتداد اجرائی شدن پروژه صنعت شهرها و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در این ابرپروژه ملی و صرفه جویی درمصرف انرژی، چهارمین جلسه کارگروه اجرای طرح انرژی های تجدیدپذیر در پروژه صنعت شهرها اجرا شد.


به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، محمد مهدی حیدری، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این نشست که با حضور نمایندگان وزارت نیرو و شرکت توانیر از طرف دبیرخانه صنعتی سازی و تکنولوژی های جدید مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار گردید، با اشاره به این که مصوبات شورای عالی مسکن درباب صرفه جویی در مصرف انرژی با بهره گیری از تکنولوژی های نوین در ساخت وسازها، حالا در اولویت های اجرائی و تحقیقاتی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد، اظهار داشت: راه اندازی سامانه پایش انرژی که توسط مرکز انجام شده است، می تواند راه گشایی برای صرفه جویی در مصرف انرژی شود.
رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این مطلب که همیشه تلاش متخصصان مرکز بر این بوده است تا سیستم های جدید و تکنولوژی های جدید با کمترین مشکل به مردم پیشنهاد شود، اضافه کرد: برآن هستیم که درحوزه صنعت شهرها و نهضت ملی مسکن، سیستم های فاضلاب بهینه ای (تصفیه سیاه) را پیاده سازی نماییم.
برگزاری جلسات مستمر، تهیه و ارائه فهرست صنعت شهرها، ایجاد فرهنگ سازی در ارتباط با اجرای طرح فاضلاب، تولید در ساختمان ها در راستای صرفه جویی مصرف آب و برق در میان عموم هموطنان، توجه به سند ملی آمایش سرزمین درباب ساخت صنعت شهرها و مشخص کردن هدف و نقطه ای که مد نظر است و جمعیت در آن تجمیع شده است، از با اهمیت ترین مواردی بود که از طرف اعضای این جلسه تخصصی مورد تاکید قرار گرفت. همین طور پیشنهاداتی درباب نحوه طراحی، نظارت و پایش توسط نظام مهندسی و دخیل شدن وزارتخانه های مرتبط در امر نظارت و پایش عنوان شد.
به نقل از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، استفاده مجدد از فاضلاب یکی از ایده هایی است که در ساخت وسازهای جدید مورد استقبال قرارگرفته است و در حوزه صرفه جویی در مصرف آب، استفاده بهینه از آب مصرفی ساختمان، کاهش هزینه تامین منابع آب، استفاده در مصارفی چون آبیاری گیاهان در مناطق کم آب و زمان خشکسالی و کاهش مواد آلاینده در مسیل ها مؤثر است.




منبع:

1403/03/17
00:56:10
5.0 / 5
219
تگهای خبر: آلاینده , تكنولوژی , تولید , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن