معاون وزیر صمت:

1200 سایت درحال فروش کالای قاچاق هستند

1200 سایت درحال فروش کالای قاچاق هستند

به گزارش تاکسی مدرن معاون وزیر صمت اظهار داشت: هزار و 200 سایت در کشور درحال فروش کالای قاچاق هستند که به زودی با هماهنگی دادستانی با این موارد برخورد شده و آرامش در بازار لوازم خانگی ایجاد خواهد شد.



محمدمهدی برادران در یک گفت وگوی تلویزیونی درباره طرح تشدید مقابله با قاچاق کالا توضیح داد: در سالهای قبل شبکه ای در سطح بنکداری و عمده فروشی شکل گرفته که برخلاف منافع ملی و پشتیبانی از حقوق مصرف کننده درحال توزیع کالای قاچاق بی کیفیت است و طرح ما برخورد با توزیع کنندگان عمده ای است که برخلاف قوانین کشور درحال فعالیت هستند.
معاون صنایع عمومی وزیر صمت اضافه کرد: در مرحله نخست، برنامه ما برخورد با اصناف و کولبرها و … نیست؛ برای مثال هزار و ۲۰۰ سایت در کشور درحال فروش کالای قاچاق هستند که به زودی با هماهنگی دادستانی با این موارد برخورد شده و آرامش در بازار لوازم خانگی ایجاد خواهد شد؛ ضمن اینکه باید برای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بین مردم نیز برای اصلاح این شرایط تلاش نماییم.
وی اظهار داشت: در جلسه ای با تولیدکنندگان لوازم خانگی، همه تولیدکنندگان متعهد شدند تمامی کالاهای خودرا با کد رهگیری تولید کنند و الان نیز بطور یقین بیش از ۹۵ درصد کالاهای موجود در بازار رسمی دارای کد رهگیری هستند، اما باید متوجه بود که با وضع قانون و ایجاد سامانه به تمام اهداف خود نمی رسیم و باید به تغییر رفتار بازار بپردازیم که به طور قطع زمان بر است، اما تصمیم جدی برای اجرای آن وجود دارد.
معاون وزیر صمت تصریح کرد: زمینه های قانونی برای اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا ایجادشده است و این مساله کمک می نماید که ستاد مبارزه با قاچاق کالا بتواند تا با دست بازتری کارهای خودرا انجام دهد؛ همین طور در بحث نرم افزاری و زیرساختی نیز در دولت جدید و با عزم وزیر صمت، اقدامات شایان توجهی درزمینه سامانه ها و کد رهگیری انجام شده است.
برادران اشاره کرد: در بحث کد رهگیری لوازم خانگی تا حالا ۱۴ میلیون قلم کالا با کد رهگیری ثبت شده و از شروع امسال نیز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار کالا با کد رهگیری ثبت شده که این رقم برای تولیدات داخلی یا در تعدادی محدود واردات لوازم خانگی بوده است.
وی عنوان کرد: اراده ما در وزارت صمت برای مبارزه با قاچاق کالا و سامان دادن به بازار رهاشده قبلی بسیار جدی است و از شروع سال علاوه بر پیگیری مستمر وضعیت تمامی کالاها، بطور ویژه هر ماه یک کالا را بعنوان هدف قراردادیم که در اولین مرحله در زمینه لوازم یدکی خودرو و در مرحله بعدی در زمینه لوازم خانگی اقدامات لازم انجام شد.


منبع:

1401/03/21
10:38:06
0.0 / 5
414
تگهای خبر: تولید , سایت , فروش , كیفیت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن