پایش مکانیزه معابر بزرگراهی پایتخت تا اختتام فروردین ماه

پایش مکانیزه معابر بزرگراهی پایتخت تا اختتام فروردین ماه

تاکسی مدرن: پیشرفت عملیات پایش مکانیزه سطح روسازی معابر بزرگراهی پایتخت با بهره گیری از دستگاه لیزر اسکن، از مرز 85 درصد فراتر رفت.


به گزارش تاکسی مدرن به نقل از ایسنا، محمدصادق خیرخواه سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با یادآوری این که طول کل خطوط عبوری در معابر بزرگراهی پایتخت به ۳۵۸۶ کیلومتر- لاین می رسد، از پایش مکانیزه ۳۰۶۵ کیلومتر-لاین از طول این خطوط آگاهی داد و اظهار داشت: بدین سان پیشرفت عملیات پایش مکانیزه روکش آسفالت معابر بزرگراهی از مرز ۸۵ درصد فراتر رفته است و پیش بینی می شود این عملیات تا اختتام فروردین ماه سال جاری تمام شود.

وی پایش مکانیزه معابر بزرگراهی و بهره گیری از سیستم مدیریت روسازی معابر(PMS) را باتوجه به محدودیت اعتبارات نگهداری معابر، لزوم توزیع بهینه منابع درسطح کل شبکه و نیز افزایش سطح لطمه های وارده به روکش معابر در صورت عدم انجام بموقع اقدامات پیشگیرانه، ضروری دانست و اشاره کرد: عملکرد این سیستم علاوه بر ارزیابی کارآمد و مؤثر وضع موجود روسازی در شبکه معابر بزرگراهی، به اولویت بندی دقیق کارهای ساخت، ترمیم و بازسازی روکش آسفالت می پردازد و ضمن تخصیص بهینه بودجه برمبنای میزان اعتبارات، تراکم ترافیک و اهمیت معبر، امکان انتخاب بهترین زمان و روش ترمیم و نگهداری را فراهم می سازد.

سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، خروجی سامانه (PMS) که به پایش کل خطوط معابر بزرگراهی می پردازد را شامل تعیین نوع ترک ها (طولی، عرضی، بلوکی و پوست سوسماری)، شدت ترک ها و حجم این عوارض، تعیین بافت روسازی، تعیین نوع و عمق شیار افتادگی روسازی، تعیین شاخص ناهمواری روسازی در امتداد مسیر چرخ ها، تعیین خصوصیات هندسی مسیر (شیب طولی، شیب عرضی و شعاع قوس) و مشخصات مکانی داده ها خواند و تصریح کرد: نحوه دسترسی و بهره مندی از سامانه مدیریت معابر، ضمن برگزاری دوره های آموزشی، به کارشناسان مربوطه در مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران آموزش داده شده و این کاربران می توانند ضمن ورود به سامانه از وضعیت معابر بزرگراهی منطقه خود مطلع شوند.

بنا براعلام پایگاه خبری معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، بگفته خیرخواه، کارشناسان مناطق ۲۲ گانه این قابلیت را نیز خواهند داشت که ضمن مراجعه به سامانه مدیریت معابر، راهکارهای منظور شده برای مرمت معابر شامل عدم نیاز به اصلاح، درزگیری، لکه گیری سطحی یا عمقی، تراش و روکش و همین طور برآوردهای مالی مربوطه را ببینند. امسال یک پانل مدیریتی نیز به مجموعه قابلیت های سامانه افزوده خواهد شد تا دسترسی مدیران ارشد مناطق و سازمان ها به اطلاعات آن تسهیل شود.




منبع:

1401/01/28
22:35:58
0.0 / 5
390
تگهای خبر: آموزش , ترافیك , سازمان , سیستم
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن