تشكیل ستاد ساماندهی فرهنگی برای حل مشكل حاشیه نشینان مشهد

تشكیل ستاد ساماندهی فرهنگی برای حل مشكل حاشیه نشینان مشهد

به گزارش تاكسی مدرن مدیركل كمیته امداد استان خراسان رضوی با بیان این كه برای حل مشكل حاشیه نشینان شهر مشهد ستاد ساماندهی فرهنگی تشكیل شده است، اظهار داشت: حدود ۱۰ درصد از خانوارهای ساكن استان خراسان رضوی تحت پوشش كمیته امام خمینی (ره) قرار دارند.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، حبیب الله آسوده با بیان این كه مردم ركن اصلی توسعه و پیشرفت هر كشوری هستند، اظهار داشت: یكی از عناصری كه در جامعه می تواند نقش مشاركت را فعال كند، رسانه ها هستند؛ به صورتی كه آنها پیش برنده مشاركت در عرصه اجتماعی بوده و فرمانده افزایش مداخله مردم در عرصه های اجتماعی هستند. رسانه ها می توانند با اطلاع رسانی، شفافیت و امیددهی مبتنی بر واقعیت ها نسبت به آینده مردم را آگاه كنند، بنابراین كمیته امداد هم بعنوان یك نهاد حمایتی بیشتر از دستگاه های دیگر نیازمند به حضور رسانه ها است.
مدیركل كمیته امداد استان خراسان رضوی با بیان این كه این استان حدود شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و حدود دو میلیون خانوار جمعیت دارد، اظهار نمود: ۱۰ درصد از خانوارهای حاضر در این استان تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و از این جمعیت بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر خدمات دریافت می كنند.
آسوده با تاكید بر اهمیت مردمی كردن ایجاد مراكز نیكوكاری خاطرنشان كرد: حدود ۲۰۰ مركز نیكوكاری در سطح استان مبتنی بر كارآفرینی و توانمندسازی در حال فعالیت هستند؛ از آنجایی كه معتقدیم جامعه برای پیشرفت نیازمند كار و تلاش است، فعالیت در حوزه استارت آپ ها را هم از سال قبل در سطح استان خراسان رضوی شروع كرده و بیشتر از ۱۵ دوره آموزشی هم برای دانشجویان و جوانان برگزار كردیم. این آموزش ها مبتنی بر میزان خلاقیت و پرورش ایده ها بودند.
وی با تاكید بر این كه مسكن یكی از اولویت های مهم كمیته امداد برای رفع فقر است، اظهار نمود: سال قبل با وجود بی ثباتی و افزایش قیمت ها ۲۰۰۰ واحد مسكونی در این استان راه اندازی شد. نابسامانی در قیمت مسكن سال قبل خیلی از دهك های پایین درآمدی را گرفتار مشكل كرده است، چون كه قیمت اجاره بها در این استان و بخصوص در شهر مشهد حتی تا دو برابر افزایش داشته است.
مدیر كل كمیته امداد استان خراسان رضوی در ادامه به تفاهم نامه بین كمیته امداد و استان خراسان رضوی برای تعیین یكی از شهرهای استان بعنوان معین عرضه خدمات اشاره نمود و اظهار داشت: تاكید اصلی كمیته امداد امام خمینی (ره) بر روی بحث زكات است؛ چون كه معتقدیم زكات متعادل كننده اقتصاد جامعه و هدایت كننده سرقت از جانب اغنیا به سمت فقرا است و در مباحث حدیثی هم مكررا تكرار شده است.
آسوده با اشاره به این كه حاشیه شهر مشهد شرایط خاصی دارد هم اظهار داشت: كمیته امداد امام خمینی (ره) تحت عنوان ستاد ساماندهی فرهنگی با همه دستگاه ها در حال همكاری است تا مشكلات حاشیه این شهر را رفع كنند.
به قول وی، به علت همكاریهای صورت گرفته نسبت به گذشته، بخش اعظمی از مشكلات حوزه های معیشتی و امنیتی در حوزه محرومیت زدایی در حال برطرف شدن است كه بخشی از این خدمات در حوزه اشتغال، توزیع سبد كالا و پیشگیری از ترك تحصیل بوده است.



1398/06/13
14:56:37
5.0 / 5
4346
تگهای خبر: آموزش , خدمات , ساماندهی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن