از زندگی شبانه در شهر ری تا پاسخ به حواشی فروشگاه شهروند

از زندگی شبانه در شهر ری تا پاسخ به حواشی فروشگاه شهروند

تاكسی مدرن: عضو شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در منطقه ۲۰، به بازدید از بخش های مختلف این منطقه پرداخت و به بررسی مشكلات شهروندان پرداخت.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، عصر روز پنجشنبه احمد مسجد جامعی به همراه فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ و حسن خلیل آبادی عضو شورای اسلامی شهر تهران، تا پاسی از شب، به بازدید از بخش های مختلف شهرری و منطقه ۲۰ پرداختند.
احمد مسجد جامعی درباره این بازدیدها اظهار داشت: در بازدیدی كه قبل از این از قلعه گبری داشتیم در آنجا سنگ قبرهای تاریخی از خاندان های مهم مانند خاندان مستوفی كه در تاریخ تهران هم نقش داشتند، وجود داشت.

زندگی شبانه در شهرری

وی با اشاره به اینكه عنوان شد كه مجموعه به موزه تبدیل گردد، اضافه كرد: با بازدید امروز این مسأله جدی تر شده كه آستان حضرت عبدالعظیم (ع) این مجموعه را برای تاسیس موزه ری، در اختیار شهرداری قرار دهد كه شهرداری هم متقابلاً تعهداتی را بر عهده دارد. امیدواریم این پروژه هر چه سریع تر پیگیری و صورت گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به بازدید از كاروانسرای شاه عباسی اشاره و عنوان كرد: قبل از این هم از این مجموعه بازدید داشتیم، در مرحله تعمیر و مرمت شد و در اختیار صنایع دستی قرار گرفت. راسته ای در پس این كاروانسرا وجود دارد كه اگر تكمیل شود، می تواند ظرفیتی دائمی برای شهرری باشد. این كاروانسرا هم اكنون در زندگی شبانه مردم ری نقش آفرین است. بویژه اینكه در شهرری طی سال بارها و بارها شرایطی فراهم می شود كه زندگی شبانه در آن نقش دارد.

حفظ بنای اولین بیمارستان جنوب تهران

وی سپس به بیمارستان فیروزآبادی رفت و بعد از عیادت از بیماران بیمارستان، اظهار نمود: این بیمارستان اولین بیمارستان جنوب تهران بوده و هم اكنون هم اولین بیمارستان جامع و عمومی جنوب تهران است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بازدیدی كه قبل از این داشتیم بخشی از بنای این بیمارستان نیمه كاره مانده بود. با پیگیری های ما از شهرداری و وزارت بهداشت، آن بخش ها تكمیل شده است.
مسجد جامعی اظهار داشت: بخش دیگری وجود داشت كه بعد از بازدید قبلی كمك هایی صورت گرفت و تكمیل شدن آن كمك های زیادی به ظرفیت بیمارستان می كند.
وی با اشاره به اینكه در اینجا هم بنایی قدیمی كه مربوط به سال ۱۳۱۰ است، وجود دارد، تصریح كرد: این بنا كم و بیش ارزش های معمارانه دارد و از همه مهمتر اینكه وسایل پزشكی مربوط به حدود ۷۰ سال پیش در این ساختمان وجود دارد كه می تواند موزه پزشكی شهرری باشد. بویژه اینكه این منطقه نسبتی با زكریای رازی دارد كه در حوزه پزشكی یكی از دانشمندان ایران است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاكید بر اینكه طی ۴۰ سال قبل بیمارستان جدیدی در شهرری ساخته نشده، خاطرنشان كرد: روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ نفر به اورژانس این بیمارستان رجوع می كنند كه رجوع كنندگان اغلب از پاكدشت، اسلامشهر و فشافویه هستند.

مشكلات اهالی شهرك شهید فتح

مسجدجامعی سپس به بازدید از محله شهرك مفتح و شهرك گلستان اشاره نمود و اظهار داشت: یكی از مسائلی كه سبب ناراحتی اهالی این محلات شده مسأله فاضلاب شان است كه در شهرری ظرفیت برای انشعابات اصلی برآورد دقیقی نشده است. ازاین رو وقتی ما با بارندگی نسبتا شدیدی مواجه می شویم این فاضلاب در سطح خانه ها مشكل ساز می شود و در بعضی محلات مانند شهرك مفتح، خیابان های عرب خواری و شهید رجایی و چند جای دیگر مشكل بوجود می آورد.
مسجد جامعی افزود: با توافقی كه با شركت آب و فاضلاب داشتیم، انتظار داشتیم كه به صورت مسأله رسیدگی شده و حق انشعاب هم در این محلات دریافت نشود. به شهرك گلستان كه رفتیم تعداد زیادی از كودكان این محله به سمت ما آمدند و عنوان كردند كه در این محله فضاهای تفریحی وجود دارد اما به عرصه حضور گروه های ناهنجار و معتادان تبدیل گشته است و محلی برای بازی ما وجود ندارد. با هماهنگی و صحبتی كه با شهردار محترم منطقه داشتیم، زمینی به مساحت ۳ هزار متر برای راه اندازی محل تفریح و بازی كودكان محله اختصاص داده شد و توافقاتی صورت گرفت كه تا نوروز سال آینده به بهره برداری برسد.

مسجد جامعی همینطور درباره بازدید از تكیه نفرآباد، اظهار داشت: تاریخ این تكیه به حدود ۴۰۰ سال پیش باز می گردد كه در روزهای محرم، رمضان و فاطمیه چراغ آن روشن است و برنامه هایی دارند.
وی ادامه داد: با متولیان این تكیه صحبت هایی شد از آنجایی كه این تكیه در دوران صفویه ساخته شده با تمهیداتی كه انجام شده این بنا به صورت یك بنای صفوی، بازسازی شود. این كار بسیار مهمی است كه متولیان تمایل داشتند خودشان این كار را انجام دهند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه و بعد از حضور در مسابقات كشتی شهرری، عنوان كرد: این محله از قدیم الایام در حوزه ورزش بخصوص كشتی، صاحب جایگاه ملی و بین المللی بوده است. در آنجا به این مسأله تاكید نمودند كه تاسیساتی فرهنگی در كنار سالن كشتی و مجموعه ورزشی وجود داشته باشد كه مورد توجه قرار گرفت.

حواشی فروشگاه شهروند و پاسخ مدیران این فروشگاه

یكی دیگر از محل هایی كه احمد مسجدجامعی از آن بازدید كرد فروشگاه شهروند شهرری بود. وی در این بازدید اظهار داشت: دلیل بازدید ما تخلفاتی بود كه به شهروند نسبت می دادند و از این جهت جلسه ای را با مدیران این مجموعه داشتیم. در مجموع فعالیت شهروند در ری، با عنایت به صحبت مشتریان، از این فروشگاه رضایت داشتند.
مسعود سریع القلم مدیرعامل فروشگاه شهروند هم در این بازدید، با اشاره به شایعاتی كه طی روزهای گذشته درباره برنج های تقلبی این فروشگاه در رسانه ها انتشار یافته بود، عنوان كرد: این برنج ها بر مبنای ضوابط و به صورت مناقصه بعد از تایید تیم كنترل كیفیت شهروند خریداری شد.
وی افزود: چند باری كه از این برنج جهت تأمین فروشگاه استفاده كردیم كیفیت خوبی داشت، اما آخرین بار تیم كنترل ما متوجه كیفیت پایین این برنج شده و نسبت به جمع آوری آنها اقدام نمود.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای شهروند بیان كرد: این برنج ها در حال جمع آوری بود كه تعزیرات به این مسأله پی برده و مقرر می شود كه با قیمت بسیار پایین تر فروخته شود. این آخر كار ما نبود ما ترجیح دادیم كه كل برنج ها را از سطح فروشگاه ها جمع آوری نماییم.
سریع القلم عنوان كرد: از شركتی كه این محصول را داده بود، شكایت كردیم و از راه قانونی پیگیر این ماجرا و عاملان آن هستیم.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود، درباره قیمت كالاهای فروشگاه شهروند، اظهار نمود: قیمت همه اجناس در فروشگاه ها، یك پارچه است اما مدیر فروشگاه با هماهنگی تامین كننده، تخفیف هایی را در نظر می گیرد.
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای شهروند اظهار داشت: هم اكنون در این فروشگاه، ۲۱۰۰ قلم كالای اساسی بین ۵ تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

احمد مسجدجامعی در حاشیه بازدید از این منطقه به وضعیت چشمه علی هم اشاره نمود و اضافه كرد: چشمه علی هنوز به وضعیت مطلوب خود نرسیده است. با اینكه حجم آب آن بیشتر شده اما باید به این مسأله توجه گردد.
وی با اشاره به بازدیدی كه از بیمارستان فیروزآبادی داشت، اظهار داشت: در آن بازدید با نوعی بیماری های ریوی مواجه شدیم كه به قول پزشكان، منشا آن كارخانجاتی است كه در شهرری وجود دارند.

خیابانی با حیات شبانه عربی

عضو شورای اسلامی شهر تهران سپس به خیابان قدس دولت آباد كه خیلی از تكایای عربی آنجا حضور دارند و اعراب كشورهایی همچون عراق در آنجا سكونت دارند، اشاره و تصریح كرد: در طول سال حیات شبانه در این خیابان وجود دارد، اما در این ایام حضور مردم و جوان ها پررنگ تر و بانشاط تر است.
مسجد جامعی افزود: در حالیكه ساعت از یك صبح گذشته است اما ما شاهد این هستیم كه شهر زنده است و حیات شبانه در آن جریان دارد و آن حیات شبانه ای كه ما می خواهیم در جاهای دیگر ایجاد نماییم، در اینجا وجود دارد.
وی با اشاره به اینكه این نشانه یك نوع رفاه و مدنیت است و كالاهایی كه در این منطقه عرضه می شود این مسأله را نشان می دهد، اظهار داشت: این تكایا خودكفا هستند؛ حتی تاسیسات شهری هم مانند بیمارستان دارالزهرا، دایر كرده اند كه به بهبود شرایط شهروندی كمك می نماید.
فرهاد افشار شهردار منطقه ۲۰ هم در این بازدید با اشاره به مشكلات خط مترو، عنوان كرد: اعتباری كه به خط ۶ مترو اختصاص داده اند عموما در قسمت شمالی صرف می شود و برای قسمت جنوبی از راه اوراق قرضه ای كه فروخته شده سهمی را تعیین نكرده اند.
بنابر اعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، وی تصریح كرد: امیدواریم از راه شورای شهر پیگیری هایی برای توسعه خط ۶ مترو در قسمت جنوبی، صورت گیرد.
مسجد جامعی در بخش پایانی بازدید خود به محله های علی آباد، هاشم آباد، سرتخت و نفر آباد اشاره نمود و اظهار داشت: طرحی قبل از این وجود داشت كه این محلات، تملك شوند. هم اكنون نه تملك شده و نه شرایط تملك آن وجود دارد و بلاتكلیف مانده است. این مساله خیلی سبب نارضایتی مردم شده است.
وی افزود: طرحی بود كه زندگی به این محلات بازگردانده شود كه گویا متاسفانه در این مورد باردیگر مداخله شده و ما به همراه آقای خلیل آبادی و دیگر اعضا این مسأله را پیگیری خواهیم كرد.




منبع:

1398/03/03
22:48:49
5.0 / 5
4270
تگهای خبر: شركت , شهردار , شهرداری , شهروندان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن