رئیس سازمان امور اجتماعی كشور عنوان كرد؛

فاصله میان واقعیت های جامعه و آمارهای نادرست انتشار یافته

فاصله میان واقعیت های جامعه و آمارهای نادرست انتشار یافته

تاكسی مدرن: رئیس سازمان امور اجتماعی كشور اظهار داشت: نتایج اتخاذ شده از پیمایش سازمان بهزیستی نشان داده است كه ادراك ما از لطمه های اجتماعی در جامعه یك ادراك اغراق شده است.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، تقی رستم وندی در جمع خبرنگاران و درحاشیه یكصد و سیزدهمین جلسه شورای اجتماعی كشور اظهار نمود: جلسه امروز شورای اجتماعی بیشتر یك نشست علمی تخصصی شمرده می شود و با جلسات گذشته كه مقداری سبقه اجرایی و مدیریتی داشت متفاوت بود و نتایج هم باید طی هفته های آینده و باگذشت زمان به تدریج منتشر شود.

وی افزود: در این نشست سازمان بهزیستی نتایج اولیه ی گزارش و كار پیمایشی كه در حوزه ی لطمه های اجتماعی از 3-4 سال پیش زمینه آنرا فراهم نموده بود، نمایش كرد و نكات استخراج شده از این گزارش نشان می داد كه این كار پیمایشی با حضور 131 هزار نفر از ساكنان روستاها و شهرها در تمام كشور و بعنوان یك پیمایش ملی انجام شده است كه كلید آن از سال 91-92 زده شده و امسال باز به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی كشور به نكات برداشته شده از این پیمایش اشاره نمود و اظهار داشت: ادراك ما از لطمه های اجتماعی در جامعه یك ادراك اغراق شده است و این گاهی به خاطر اطلاعات نادرستی كه در فضای اجتماعی و رسانه ای منتشر میگردد بوده و آن چیزی كه در واقعیت جامعه وجود دارد با آمارهای نادرستی كه منتشر میگردد فاصله قابل توجهی دارد.



وی افزود: نكته مهم در اینجا این است كه این روند كار علمی از راه سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و دستگاههایی كه در این حوزه ها كارهای مطالعاتی و علمی انجام می دهند ادامه پیدا كند.



رستم وندی در ادامه با اشاره به نكته مهم دیگر این پیمایش كه فاصله ها را نشان می داد، اظهار نمود: برای نمونه در حوزه سرمایه اجتماعی در ادراك فساد موجود در سطح جامعه كه در اینجا فساد اقتصادی مد نظر است و می تواند یكی از شاخص های حوزه سرمایه اجتماعی باشد، می بینیم 50 درصد از مخاطبان گفته بودند كه فساد اقتصادی زیاد یا خیلی زیاد است اما وقتی به مصادیق فساد توجه كردیم به صورت مسال بر روی سوژه رشوه، بیشتر از 70تا 75 درصد گفته بودند كه نه رشوه دادند و نه رشوه گرفتند. یعنی این نشان داده است كه چیزی كه در واقعیت است با آن چیزی كه مردم در ذهنشان نسبت به فساد اقتصادی وجود دارد فاصله ی معنا داری است كه پیمایش های علمی این فاصله را برای ما روشن می كند.

وی اشاره كرد: در مصادیق سایر لطمه ها باز همین سوژه دیده میگردد به صورتی كه مثلا طبق نتایج اولیه گفته شده كه مصرف سیگار نه تنها افزایش نداشته بلكه كاهش هم داشته است. حالا این مساله باید با تحقیقات دیگر تطبیق داده شود و نتایج قطعی و نهایی آن باز اعلام گردد.

رستم وندی در ادامه اظهار نمود: از عوامل محافظت كننده و نگهدارنده جامعه در حوزه لطمه های اجتماعی دو عامل بسیار مهم در پیمایش ها وجود داشت كه یكی از آنها حمایت خانواده، نقش خانواده در كاهش لطمه های اجتماعی و دیگری دینداری مردم بود. طبق نتیجه این پیمایش 80 درصد مردم به میزان زیاد و خیلی زیاد خودشان را دیندار اعلام نموده بودند كه آمار قابل توجهی است و بر خلاف بعضی از گزارش هایی است كه در آن گفته میگردد رقم دینداری در چهار پنج دهه گذشته كاهش داشته است و این آمار و پیمایش نشان داده است كه مردم ما در حوزه دینداری عبادی، دینداری اعتقادی، دینداری ارزشی و اخلاقی همچنان پایبند به مسائل دینی هستند.

رئیس سازمان امور اجتماعی كشور اظهار داشت: سفارش ام این است كه سازمان بهزیستی با تكمیل این پیمایش با رسانه ها ارتباط داشته باشد و نتایج آنرا در اختیار رسانه ها قرار دهد.



خبرنگار: سپیده رشیدپورایی/دبیر خبر: منیره كربلایی




1397/10/30
13:36:40
5.0 / 5
4455
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن