كاهش ناگهانی جمعیت چین در اواسط قرن

كاهش ناگهانی جمعیت چین در اواسط قرن

تاكسی مدرن: نتایج تحقیقات نشان می دهد كه كشور چین در آینده با كاهش ناگهانی جمعیت روبه رو خواهد شد.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، به نقل از نیوز - بررسی ها از آن حكایت می كند كه كشور چین هنوز هم بعنوان كشوری با بیشترین جمعیت در جهان شناخته می شود، اما محققان پیش بینی می كنند كه این جمعیت در حال كاهش غیرقابل توقف است.
گزارش ها نشان داده است كه این كاهش جمعیت، منجر به بروز مشكلات بسیاری خواهد شد؛ نیروی كار كمتر شده، جامعه رو به پیری خواهد رفت و تبعات زیادی برای جامعه و جهان خواهد داشت.
محققان اظهار كردند: پس از سه سال از آخر قانون تك فرزندی، رشد جمعیت چین منفی شده است و پیش بینی می گردد كه تا سال 2029 به یك میلیارد و 44 میلیون نفر برسد.
اطلاعات بانك جهانی در سال 2017 اعلام نمود كه جمعیت چین هم اكنون، یك میلیارد و 386 میلیون نفر است.
كارشناسان اخطار می دهند كه به علت كاهش جمعیت، در اقتصاد چین، مشكلات بسیاری اتفاق خواهد افتاد و این كشور باید سیاست های آماده سازی خویش را برای مقابله با چالش های پیش رو آغاز كند.
انتظار می رود جمعیت این كشور در اواسط قرن در حدود 200 میلیون نفر كاهش پیدا كند.
در سال 2017، میزان باروری در این كشور 1.6 كودك برای هر خانواده بود كه پایین تر از میزان 2.1 برای حفظ جمیعت پایدار می باشد.
سازمان ملل متحد، اعلام نمود با عنایت به كاهش چشمگیر جمعیت در كشورهای پرجمعیت جهان، انتظار می رود كه جمعیت جهانی همچنان با سرعت كم افزایش یابد.
محققان عنوان كردند: هم اكنون هند دومین كشور پرجمعیت جهان است و انتظار می رود كه تا سال 2024 از چین پیشی گرفته و بعنوان پرجمعیت ترین كشور جهان شناخته شود.



1397/10/21
22:03:16
5.0 / 5
4536
تگهای خبر: سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن