مازیار حسینی تأكید كرد

ضرورت توجه به ابعاد اجتماعی طرح جدید ترافیك

ضرورت توجه به ابعاد اجتماعی طرح جدید ترافیك

تاكسی مدرن: یك كارشناس ترافیك برلزوم توجه به ابعاد مختلف اجتماعی اجرای طرح جدید ترافیكی تاكید كرد و اظهار داشت: بهترین طرح های ترافیكی اگر در زمان و مكان نامناسب اجرایی شود نمی تواند ثمره موفقی داشته باشد.



مازیار حسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ابعاد مختلف طرح جدید ترافیكی پایتخت و تغییر مقررات ورود به محدوده طرح ترافیك، اظهار داشت: معتقدم كه طرح ترافیك فعلی نیاز به بازنگری دارد؛ اما مهمترین مسئله این است كه در تغییر هر گونه مسائل ترافیكی باید به ابعاد مختلف همچون امكانات، تجهیزات و توجیه مردم توجه ویژه ای شود چون كه اگر مردم نتوانند ابعاد مختلف این طرح های ترافیكی را درك كنند موجبات اضطراب آنها فراهم می گردد.

وی با اشاره به اینكه بهترین طرح های ترافیكی اگر در زمان و مكان نامناسب اجرایی شود نمی تواند ثمره موفقی داشته باشد، اظهار داشت: یكی از اساسی ترین اهداف طرح ترافیك متناسب كردن ظرف و مظروف بوده است، اگر به نقشه ترافیكی شهر تهران نگاه كنید می بینید طرح به گونه ای طراحی شده كه تمام بزرگراه ها خارج از محدوده هستند تا شاهد ورود ترافیك بزرگراه ها به معابر و شریان های اصلی نباشیم، پس اساس و منطق اتخاذ طرح ترافیك این بود كه معابر و شریان های اصلی شهر كه تجمع مراكز تجاری و اداری در آن است به علت آنكه ظرفیت و كشش همه خودروها را ندارد قفل نشود.

وی با اشاره به اینكه در طرح جدید ترافیكی هم باید به ظرفیت خیابان ها و شریان های اصلی شهر توجه گردد، اظهار داشت: منطق اصلاح حجم خودروها باید در همه طرح های جدید ترافیكی لحاظ شود نه اینكه ورود به محدوده را ولو با پرداخت پول آزاد بگذاریم تا هر كسی كه خواست بتواند در محدوده ترافیكی وارد شود.

این كارشناس ترافیكی با اشاره به اینكه در همه جای دنیا بر مبنای آف و پیك ترافیك، عوارض مختلفی دریافت می گردد تا توزیع ترافیك نرمال شود، اظهار داشت: این مسئله درست است اما به شرط اینكه محدودیت حجم خودروها فراموش نشود.

اصل طرح ترافیك نیاز به بازنگری دارد

نباید ساكنان در محدوده طرح ترافیك را فراموش كرد



معاون پیشین حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اشاره به اینكه معتقدیم اصل طرح ترافیك نیاز به بازنگری دارد اما در این بازنگری نباید ساكنان در محدوده طرح ترافیك را فراموش كرد و باید برای آنها امتیازات ویژه ای در نظر گرفت، اظهار داشت: بطور قطع بدون در نظر گرفتن سقف ورود خودروها، ترافیك افزایش می یابد و البته چون این طرح مقرر است در نیمه اول سال اجرایی شود به علت آنكه روزها طولانی تر است و مشكل ترافیكی نداریم نمی تواند، آزمایش خوبی برای نمایان كردن ابعاد این تصمیم باشد و كشش این طرح جدید به خصوص در شش ماهه دوم سال كه روزهای آلوده را هم شاهد می باشیم بسیار مهم است.

با برداشتن هر گونه محدودیت، اتوماتیك تقاضا برای ورود بیشتر می شود



وی با اشاره به اینكه در روزهایی كه ساعت طرح ترافیك و طرح زوج و فرد با یكدیگر منطبق می شد شاهد بودیم كه تا 60 هزار خودرو تا پیش از ساعت 6: 30 وارد محدوده می شدند، ادامه داد: در این شرایط می بینید با تغییر یك ساعته در زمان اجرای طرح به یكدفعه تقاضا چندین برابر می شد، حالا با برداشتن هر گونه محدودیت اتوماتیك تقاضا برای ورود بیشتر می گردد و نباید فقط مبنا عوارض باشد چون كه باید دقت داشته باشیم همین حالا با داشتن محدودیت های فراوان خیابان هایی كه در داخل محدوده هستند كشش لازم را ندارند.

نمی شود كه به ازای هر كوچه و خیابان یك پلیس بگذاریم



حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینكه امكانات و تجهیزات كنترلی و هماهنگی با پلیس برای اجرای این طرح بسیار مهم است، اضافه كرد: نمی گردد كه به ازای هر كوچه و خیابان یك پلیس بگذاریم.

پوشش دوربینی پایتخت برای اجرای طرح جدید نیازمند 2000 میلیارد تومان اعتبار



وی در پاسخ به این سوال كه مسئولین فعلی معاونت حمل و نقل و ترافیك اعلام نموده اند كه تعداد دوربین ها را افزایش خواهند داد، اظهار داشت: ما یك سال قبل طرحی را به شورای شهر عرضه كردیم كه برای پوشش دوربینی 100 درصدی بزرگراه ها و 80 درصدی شریان های درجه یك به حدود 2000 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم كه محقق نشد و حالا ممكن است تمهیدات لازم اندیشیده شده باشد.

این كارشناس ترافیكی با اشاره به اینكه باید در اجرای این طرح به ابعاد مختلف مسائل اجتماعی توجه گردد، اظهار داشت: همین حالا افراد با اختفای پلاك به روش های مختلف وارد محدوده می شوند و باید دید با طرح جدید ترافیكی چه اتفاقی رخ می دهد؟

وی با اشاره به اینكه بحث محروم ماندن عمومی مردم از محدوده ترافیكی با وجود فروش روزانه 20 هزار آرم نادرست است، اظهار داشت: همین حالا محدوده قفل است و باید دید آیا ابعاد مختلف اجرای این طرح مورد توجه قرار گرفته یا نه؟ اما آنچه مسلم است اینكه محدوده فعلی باید مورد بازنگری دقیقی قرار گیرد.




1396/10/20
19:00:01
5.0 / 5
5033
تگهای خبر: ترافیك , طرح ترافیك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۲

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن