سخنگوی شورای شهر تهران خبر داد

جلسه ویژه شهردار تهران با اعضای شورا درباره درآمدهای شهرداری

جلسه ویژه شهردار تهران با اعضای شورا درباره درآمدهای شهرداری

تاكسی مدرن: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از جلسه ویژه برخی اعضای شورای شهر با شهردار تهران برای تدوین سناریوی درآمدی شهرداری در این روزهای كرونایی آگاهی داد.


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، علی اعطا ظهر امروز در نشست خبری مجازی كه به صورت ویدئو كنفرانس انجام شد با بیان این كه جلسه هم اندیشی اعضای شورا بامداد امروز به صورت مجازی و غیر رسمی از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار شد، اظهار داشت: بر طبق بخشنامه داخلی شورا می بایست در ماه دو جلسه اجرا شود كه اعضای شورا تصمیم گرفتند در دوره پنجم روزهای یكشنبه و سه شنبه جلسات را برگزار كنند كه عدد این جلسات بیش از عدد اعلامی در بخشنامه است.
وی با بیان این كه بر طبق تصمیم اتخاذ شده جلسات روزهای یكشنبه علنی برگزار می شود اظهار داشت: از آن جای كه نمی دانیم شرایط كرونا تاچه زمانی ادامه دارد بر همین مبنا تصمیم گرفتیم كه جلسات روزهای یكشنبه علنی و در صحن شورا برگزار شود، اما جلسات روزهای سه شنبه كه تنها جهت بررسی پیشنهادات و غیره است به صورت غیر علنی و مجازی اجرا شود تا بتوانیم اموارات جاری شهر را پیگیری نماییم.
اعطا با بیان این كه در متن بخشنامه داخلی شورای اسلامی شهر تهران به صراحت اعلام شده است كه جلسات علنی باید در صحن شورا باشد، اظهار داشت: بر همین مبنا در جلسات مجازی نمی توانیم مصوبه ای داشته باشیم و تنها به بیان نظرات، پیشنهادات و غیره می پردازیم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این كه در جلسه هم اندیشی مدتی پیش شورا مقرر شده بود كه یك كمیته نظارتی بر عملكرد شهرداری در روزهای كرونا تشكیل گردد، اظهار داشت: بر همین مبنا كمیته ای با حضور اعضای كمیسیون خدمات شهری و یك عضو سایر كمیسیون ها تشكیل شد كه در جلسه اخیرش نیز برخی از مدیران شهری به بیان اقدامات شان در امتداد مقابله با كرونا پرداختند. اما تاكید می نماییم این كمیته شان نظارتی دارد و در كار اجرا و عملیاتی ورود نخواهد داشت. هر چند كه ممكنست بواسطه انجام بهتر اموارات به تشخیص كمیته مربوطه طرحی به شورا صرفا برای رفع خلاها پیشنهاد شود.
وی با بیان این كه در جلسه امروز موضوع حمل و نقل عمومی عنوان شد با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس و مترو اظهار داشت: ظرفیت مترو برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ۴۵۰ نفر است كه این روزها تعداد مسافران به ۳۵۰ هزار نفر رسیده كه اگر تعداد مسافران افزایش یابد دیگر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مترو و به همین نسبت در اتوبوس قابلیت اجرا ندارد.
وی با بیان این كه ما با كمبود جدی ناوگان مواجه هستیم اظهار داشت: اگر می خواهیم كه طرح فاصله گذاری اجتماعی در حمل و نقل عمومی اجرایی شود نیاز به كمك جدی دولت در تامین ناوگان داریم هر چند كه روز گذشته موضوع تخصیص ۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا اردیبهشت ماه به تهران عنوان شد. اما بنظر می رسد كه باتوجه به شرایط فعلی تحقق این وعده خوش بینانه است.
اعطا با بیان این كه ما در حمل و نقل عمومی با دو گلوگاه زمانی و مكانی مواجه هستیم، در تشریح گلوگاه مكانی اظهار داشت: در بعضی مواقع با ازدحام جدی جمعیت در ایستگاه ها مواجه هستیم كه باید فكری به حال این گلوگاه های مكانی داشت و بعنوان مثال در ایستگاه صادقیه می بینیم كه به یك دفعه برای تخلیه قطارهای خط ۵ ظرفیت زیادی از مسافران تخلیه شده و می خواهند با قطارهای یك طبقه معمولی سوار شوند كه این مسئله سبب ازدحام جمعیت شده و گلوگاه مكانی به وجود می آورد.
وی در مورد گلوگاه زمانی نیز با بیان این كه در زمان پیك كه معمولا ساعت آغاز و اختتام ادارات است ما با ازدحام جمعیت در ایستگاه ها مواجه می شویم، اظهار داشت: بنظر می رسد با شناور كردن ساعات كار ادارات بتوان این مشكل را حل كرد كه این تصمیم نیازمند تصویب مراجع بالاتر است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این كه معاونت حمل و نقل اعلام نموده است كه می تواند برای حل مشكل گلوگاه مكانی و زمانی در خط دو مترو سرفاصله را از سه و نیم دقیقه به سه دقیقه كم كند، اظهار داشت: امیدواریم اجرای این وعده در كنترل گلوگاه های مكانی موثر باشد.
اعطا با اشاره به انتشار اخباری در خصوص رزرو صندلی های اتوبوس با تاكید بر این كه این مساله مربوط به ناوگان حمل و نقل عمومی نیست و شهرداری در نظر دارد از ظرفیت یك اپلیكیشن استفاده نماید، اشاره كرد: به نظرمی رسد همكارانمان در شهرداری كه این مساله را مطرح نكرده شاید توضیحات روشنی نداشتند یا برخی رسانه ها این مساله را به خوبی منعكس نكردند چونكه موجب بروز سو تفاهماتی میان مردم شده و باید اعلام كنم كه اجرای این طرح كه یك نوع حمل و نقل تقاضا محور است ارتباطی با ناوگان عمومی ندارد.
اعطا در پاسخ به سوالی در خصوص تجمع برخی دست فروشان در مقابل شهرداری تهران در اعتراض به عدم دریافت هدیه یك میلیونی بنیاد مستضعفان اشاره كرد: در حال بررسی این مساله هستیم و بنظر می رسد تا یك هفته آینده بتوانیم بررسی هایمان را به پایان برسانیم اما باید بگویم كه ارائه این هدیه ها با همكاری بنیاد مستضعفان بوده كه ما از این اقدام استقبال كرده و از آنها تشكر می نماییم. اما شناسایی دست فروشان كار دشواری است و تصورمان این است كه باتوجه به اعتراضات صورت گرفته شاید شهرداری خطای درحد ۱۰ درصد داشته است، اما اگر خطا بالاتر برود نارضایتی بیشتری به وجود می آورد و نیازمند بازبینی در این لیست هستیم. اما این سوال برای شورای شهر وجود دارد كه معیارها چگونه بوده وموضوع را بررسی می نماییم تا معیارها مشخص شود و درصد خطا كم شود كه پس از تكمیل بررسی ها آنرا اعلام می نماییم.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این جلسه خبری در واكنش به سوالی در خصوص این كه اظهارات محسن هاشمی درباب نقش سیستم تهویه مترو در شیوع بیماری كرونا اظهار داشت: محسن هاشمی در حوزه حمل و نقل ریلی یك كارشناس است و ما در روزهای نوروز نیز از ستاد كرونا خواستیم كه مترو حداقل در روزهای نوروز تعطیل شود؛ چونكه یك سیستم بسته دارد و طبیعی است این شائبه كه می تواند سبب شیوع ویروس كرونا شود ایجاد شود. اما این كه دقیقا چه اتفاقی در سیستم تهویه مترو رخ می دهد را باید كارشناسان امر اعلام كنند.
وی ادامه داد: كسانی كه دارای جایگاه نمایندگی مردم هستند اگر از موضوعی احساس نگرانی می كنند باید با جدیت این مساله را مطرح و دنبال كنند و تعجب می كنم از كسانی كه تصور می كنند كه نماینده مردم نباید سخنانی درباب در معرض خطر قرار گرفتن تعداد زیادی از مردم را بیان كند تا مبادا نگرانی ایجاد شود و معتقدم باید نمایندگان نگرانی شان را مطرح كنند و مسئولان مربوطه نیز موضوع را پیگیری كرده تا رفع ابهام شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص این كه بعضی از اعضای شورا با ارائه آمارهایی تشكیك ایجاد كردند اظهار داشت: ما مرجع اعلام آمار نیستم اما برخی همكاران مطالبه دارند كه آمار كرونا به تفكیك استان اعلام گردد چونكه شهر و استان تهران جایگاه ویژه دارد و باید برای برنامه ریزی و تصمیمات آینده بتوانیم به آمارها دسترسی داشته باشیم.
وی با اشاره به نقش موثر شورایاران در رفع مشكلات ناشی از كرونا اظهار داشت: در بحث بحران كرونا یكی از مجموعه های موثری كه با ایجاد همبستگی اجتماعی و ارتباطات شهروندی كمك كننده بوده، شورایاران هستند كه لازم است از ظرفیت آنها استفاده بیشتری شود.
او همینطور درباب میزان تحقق پذیری درآمدهای شهرداری اظهار داشت: بودجه شهرداری برای سال ۹۹ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است كه سه دوازدهم حدود ۷۵۰۰ میلیارد تومان می شود. كه ما سه سناریو برای تحقق بودجه در نظر گرفتیم كه در بدترین حالت در سه ماه اول امسال ۲۵۰۰ میلیارد تومان، در حالت میانه ۲۹۰۰ میلیارد تومان و در بهترین حالت ۳۷۰۰ میلیارد تومان محقق می شود كه می بینید میزان تحقق پذیری با ۷۵۰۰ میلیارد تومانی كه باید محقق شود فاصله بسیاری دارد و این در حالیست كه ما برای پرداخت هزینه های جاری حداقل باید هزار میلیارد تومان در ماه درآمد داشته باشیم كه باتوجه به شرایط فعلی در شرایط خوبی به سر نمی بریم و در جلسه روز گذشته هیات رئیسه مقرر شد برخی از اعضای شورا جلسه ویژه با شهردار تهران داشته باشند.
وی ادامه داد: رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نایب رییس و برخی از اعضای كمیسیون بودجه در مورد تعیین سناریوهای درآمدی با شهردار جلسه ویژه دارند.
او همینطور در مورد سرانجام نامه نگاری اعضای شورا با روسای شورای شهر كشورهای دیگر با بیان این كه در هماهنگی با وزارت خارجه لیستی از تعدادی ار كلانشهرها را تهیه كردیم و خطاب به روسای آنها نامه نوشتیم، اظهار داشت: متن این نامه هنوز منتشر نشده است، اما در مورد اثرات تحریم ها در یك كشور ۸۰ میلیونی كه با ویروس كرونا دست و پنجه نرم می كند سخن گفتیم كه مقرر شد این نامه بوسیله سفارت خانه های مستقر در كشورهای هدف پیگیری شود.
وی در مورد شروع به كار فعالیت كارگاه های ساخت و ساز شهری اظهار داشت: بر طبق دستور العمل معاون شهرسازی و رئیس مدیریت بحران قرار بود ساخت و ساز تا ۱۶ فروردین ماه متوقف شود و حالا این زمان به پایان رسیده و فكر نمی كنم برنامه ای برای تمدید این ممنوعیت به سبب شیوع ویروس كرونا وجود داشته باشد؛ هر چند كه در روزهای نوروز گزارشاتی درباب فعال بودن برخی كارگاه های ساخت و ساز داشتیم كه در بررسی ها مشخص شد عموما این كارگاه ها متعلق به بخش خصوصی است كه كارفرما تخلف كرده است.



1399/01/26
18:44:58
5.0 / 5
2037
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن