معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت مترو پرند و بهارستان تا 1400

ساخت مترو پرند و بهارستان تا 1400

به گزارش تاكسی مدرن معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این كه امیدواریم سرفاصله قطارهای هشتگرد را در تابستان آینده به هشت دقیقه برسانیم اظهار داشت: تا اختتام دولت دوازدهم مترو پرند در استان تهران و بهارستان در استان اصفهان را در اولویت كاری خود قرار داده ایم و به دنبال ستاندن مجوز انتشار 1000 میلیارد تومان اوراق مشاركت برای این منظور هستیم.


حبیب اله طاهرخانی در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: مترو گلشهر ـ هشتگرد با تلاش شبانه روزی به مرحله ی افتتاح رسید كه اتفاق مهمی برای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت غرب استان البرز بود. از طرف دیگر شركت عمران شهرهای جدید در نظر دارد مجوز لازم را در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ ستاندن كند تا بتوانیم ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشاركت برای توسعه مترو شهرهای جدید، بویژه بهارستان به اصفهان و فرودگاه امام (ره) به پرند منتشر نماییم.
وی ادامه داد: قطار برقی اصفهان ـ شهر جدید بهارستان با عنایت به این كه در مرحله روسازی است می خواهیم تا اختتام دولت دوازدهم به نتیجه برسد.
مدیرعامل شركت عمران شهر جدید، اولویت دوم را اجرایی شدن مترو فرودگاه امام (ره) به شهر جدید پرند دانست و اظهار داشت: ادامه ی خط یك از ایستگاه شاهد به فرودگاه امام (ره) كارایی آنچنانی ندارد؛ برای اینكه از فرودگاه به پرند ادامه نیافته است. در حال تقسیم كار با شهرداری هستیم و همكاری خوبی بین مجموعه شركت عمران با شهرداری تهران شكل گرفته است.
كلنگ مترو پردیس امسال زده می شود
طاهرخانی هم چنین اشاره كرد: عملیات اجرایی مترو پردیس انشاءالله اواخر امسال شروع می شود كه حداقل چهار سال زمان می برد.
سرفاصله قطارهای هشتگرد را به ۸ دقیقه می رسانیم
وی با اشاره به افتتاح مترو هشتگرد در روز ۱۰ دی ماه با حضور رئیس جمهور اظهار داشت: حمل و نقل به شهر جدید هشتگرد حدودا حاد شده بود. فاصله طولانی هشتگرد از تهران و راهبندان شدید در محدوده پل حصارك و پس از كردان، ساكنان را با مشكل مواجه كرده بود. هشتگرد ظرفیت جمعیت پذیری ۶۰۰ هزار نفر را دارد كه الان ۵۵ هزار نفر ساكن آن جا هستند. البته جمعیت منطقه غرب استان البرز ۴۰۰ هزار نفر است كه مترو هشتگرد می تواند به این جمعیت خدمات بدهد و حركت آنها را از جاده به ریل منتقل كند. در هشتگرد نیز با سهولت دسترسی به تدریج تقاضا برای سكونت افزایش می یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش كه با عنایت به حجم بالای مسافر از كرج به تهران و اضافه شدن ایستگاه هشتگرد، ظرفیت مترو جوابگوی مسافران خواهد بود یا خیر؟ اظهار نمود: در مترو تهران ـ كرج یك سری ساعت های پیك داریم. بامداد ها از كرج به تهران و بعداز ظهر از تهران به كرج با افزایش مسافر مواجه می شود ولی در ساعات دیگر این طور نیست و می تواند به راحتی خدمات بدهد. از طرف دیگر كرج و گلشهر تا قبل از این پذیرای مسافران از هشتگرد قدیم، هشتگرد جدید و نظرآباد بود كه من پس از ایستگاه هشتگرد استفاده می نمایند. پس در كوتاه مدت حجم بالای مسافر را نخواهیم داشت و انشاءالله بتوانیم با افزایش ناوگان به بهره برداری بهتری برسیم.
بگفته طاهرخانی، الان شروع كار مترو هشتگرد با محدودیت هم راه است اما تلاش می نماییم سرفاصله قطارها را در تابستان سال آینده به ۸ تا ۹ دقیقه برسانیم. مترو تهران هم زمانی كه آغاز به كار كرد در ساعت های محدودی خدمات می داد كه به تدریج با جذب مسافر و ارتقای سیستم، سرویس دهی افزایش یافت.


 


منبع:

1398/10/12
13:14:42
5.0 / 5
3747
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن