معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام كرد

برنامه ریزی برای رفع مشكل آبگرفتگی 7 نقطه تهران

برنامه ریزی برای رفع مشكل آبگرفتگی 7 نقطه تهران

تاكسی مدرن: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از وجود 7 نقطه آبگرفتگی با سرمنشأ فعالیت های عمرانی در سطح شهر تهران در بارندگی های اخیر آگاهی داد


به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، صفا صبوری دیلمی در این زمینه اظهار داشت: در روز اول بارندگی با حضور در مركز كنترل ترافیك این 7 نقطه مشاهده شد و بلافاصله به همراه معاونان و شهرداران مناطق از این نقاط آبگرفتگی بازدید به عمل آمد.
وی با اشاره به میدان آزادی بعنوان یكی از نقاط آب گرفتگی اظهار نمود: پیمانكار طرح نهایی میدان آزادی انتخاب شده و درحال تجهیز كارگاه است. این طرح از سال قبل شروع شده اما طرح موقت آن در روز سه شنبه به اتمام رسید. درحال حاضر آب از یك مسیر دیگر منحرف شده تا در زمان بارندگی، سرریز نشود.
معاون فنی و عمران شهرداری تهران در مورد آب گرفتگی بزرگراه امام علی(ع) نیز بیان كرد: داخل دو لوله ۱۲۰۰ واقع در این بزرگراه، زباله انباشت شده بود كه در روز گذشته زباله ها تخلیه و بتن ریزی و ترمیم كانال انجام شد. آبگرفتگی تونل امیركبیر نیز ناشی از مشكل بزرگراه امام علی(ع) است.
صبوری دیلمی در مورد یكی دیگر از نقاط آبگرفتگی تهران عنوان كرد: نهری در محدوده پل های كاروانسرای سنگی وجود دارد كه این نهر از لجن پر شده بود. درحال حاضر نهر روباز شده و نیروهای منطقه 21 درحال كار هستند.
وی در مورد زمان تكمیل پروژه های رفع آبگرفتگی معابر در زمان بارش، گفت: تكمیل برخی از پروژه ها نیازمند زمان طولانی تری نسبت به بقیه است. برای مثال پروژه میدان آزادی 6 ماه دیگر تكمیل می شود اما طرح موقت آن سه شنبه شب انجام شده است و پروژه تقاطع بزرگراه امام علی(ع)-پیروزی نیز تا چند روز آینده به اتمام خواهد رسید.
معاون شهردار تهران از طراحی حوضچه زباله گیر در خیابان پیروزی آگاهی داد و اظهار داشت: این حوضچه بلافاصله پس از طراحی نصب خواهد شد. آب برای عبور از خیابان پیروزی به سمت بزرگراه امام علی(ع) از یك منهول عمودی 9 متر پایین می رود و سپس 700 متر افقی رو به جلو حركت می كند و در نهایت وارد كانال می شود. باید یك حوضچه زباله گیر نصب شود كه پیش از ورود آب به كانال 9 متری، زباله ها جمع آوری شوند.
وی با تاكید براینكه اقدامات لایروبی و پاكسازی كانال ها و نهرها به صورت مداوم درحال انجام است، بیان كرد: سوژه آبگرفتگی معابر وابسته به چند عامل است. در هفته گذشته در بعضی از روزها 20 میلی لیتر بارندگی در كمتر از دو ساعت داشتیم. اگر این 20 میلی لیتر بارندگی در مدت زمان 24 ساعت صورت می گرفت. آبگرفتگی معابر اتفاق نمی افتاد.
وی توضیح داد: شهر بر طبق مقدار معین بارش (براساس استادانداردهای بین المللی) ایجاد می شود. برای مثال خیابان حافظ باید یك مقدار معین آب را عبور دهد؛ حال اگر باران بیشتر از این مقدار ببارد، آب وارد خیابان خواهد شد.
معاون شهردار تهران افزود: بر طبق بخشنامه موجود شهر باید برای سیلاب 25 ساله ایمن شود. اگر سیلاب با دوره بازگشت 200 ساله رخ دهد، شهر زیرآب می رود. در سیل سال 1366 در دربند، دوره بازگشت سیل 140 ساله است درصورتیكه رودخانه دربند ظرفیت سیل 140 ساله را ندارد و آب وارد خیابان می شود. كانال دربند برای سیل با دوره بازگشت 25 ساله طراحی شده است.
صبوری دیلمی اظهار داشت: اگر یك نهر با حداكثر ظرفیت كار كند در هنگام بارش بیشتر از ظرفیت، نهر سرریز خواهد شد و تنها باید اقدامات بحران صورت گیرد. اما در مورد دیگر اگر بارش كمتر از ظرفیت نهر باشد و نهر لایروبی نشده باشد، مقصر ما هستیم. از شروع سال به تكرار، رودخانه كن لایروبی شده است. آیا بارش های اخیر سبب سرریز این رودخانه شده است؟ خیر.
بر طبق گزارش شهرنوشت، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به اینكه نهرهای كوچك موجود در خیابان های شهر برای بارش با ظرفیت كم طراحی شده اند، اظهار داشت: طبیعی است كه با بارش بیش از حد آب وارد خیابان می شود و این اتفاق در كل كشورها طبیعی قلمداد می شود. اگر هم قرار باشد كه نهرها بزرگتر طراحی شوند، كل خیابان های شهر به نهر تبدیل خواهند شد.



1398/08/09
16:39:21
5.0 / 5
4302
تگهای خبر: ترافیك , شهردار , شهرداری , طراحی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن