دریافت یارانه صرفه جویی سوخت از شركت بهینه سازی مصرف سوخت كلید خورد

دریافت یارانه صرفه جویی سوخت از شركت بهینه سازی مصرف سوخت كلید خورد

تاكسی مدرن: مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه اظهار داشت: شركت بهینه سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت از سال 94 مطابق با ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر و ارتقای نظام مالی كشور از محل صرفه جویی در مصرف سوخت و مطابق با قوانین و مقررات مبالغی را برای توسعه طرح متروی تهران و دیگر كلانشهرهای كشور باید بپردازد.



به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا فرنوش نوبخت با اشاره به اینكه ورود واگن‎های جدید و تعداد سفرها باید در بازه‎های زمانی سه ‎ماهه از طرف معاونت حمل و نقل و ترافیك به نمایندگی از شهرداری تهران و شركت بهینه‎سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت اعلام گردد، اظهار داشت: شركت ملی نفت ایران از منابع حاصل از صرفه‎جویی سوخت ناشی از حذف سفرهای اضافی با سوخت فسیلی تعهد كرده است به ازای هر سفر اضافی نسبت به دوره مبنا، ۹.۸ سنت به شركت بهره برداری متروی تهران و حومه پرداخت كند.

وی اشاره كرد: این قرارداد تنها با ورود واگن جدید و در صورت تحقق افزایش سفر نسبت به دوره مبنای منتخب شده پرداخت صرفه جویی ارزی عملی می شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به اینكه طی این دوره تابحال تعدادی قطار به ناوگان مترو اضافه شده است، اظهار داشت: ظرفیت هر واگن برمبنای جدول شورای اقتصادی حدود ۳۸۰۰ نفر اعلام شده است.

وی اشاره كرد: آمار واگن ها و تعداد سفرها از جانب شركت بهره برداری مترو به معاونت حمل و نقل و ترافیك كه به نمایندگی از شهرداری تهران مكلف است لیست واگن‎های جدید را به وزارت نفت اعلام نماید، داده خواهد شد تا پس از تایید، شركت بهینه‎سازی مصرف سوخت نسبت به ستاندن عملكرد و بازپرداخت مبالغ حاصل از صرفه جویی اقدام نمایند.

گفتنی است آمار سفرها و واگن های اضافه شده نسبت به دوره مبنا (سال ۱۳۹۶) برای شركت بهینه سازی ارسال شده و منتظر تایید كارشناسان شركت بهینه سازی مصرف سوخت در چارچوب یك تیم اندازه گیری و صحه گذاری است.

سابقه طرح توسعه مترو از محل كاهش مصرف سوخت به این شرح است كه شركت بهینه‎سازی مصرف سوخت به نمایندگی از وزارت نفت در سال‎های۸۱-۸۰نسبت به پرداخت كمك بلاعوض/ یارانه سود تسهیلات برای توسعه مترو در شهر تهران از محل كاهش مصرف سوخت و مطابق با قوانین و مقررات آن زمان اقدام نمود و مبالغی را برای توسعه طرح متروی تهران در اختیار شركت راه‎آهن شهری تهران و حومه(مترو) قرار داد. در سال‎های بعد، مطابق با قوانین بودجه سالانه و مجلس، امكان پشتیبانی از طرح‎های كاهش مصرف سوخت همچون توسعه مترو میسر نبود تا اینكه در سال ۹۳ مطابق با قانون بودجه و از سال ۹۴ مطابق با ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‎پذیر و ارتقای نظام مالی كشور، امكان پشتیبانی از طرح‎هایی كه منتهی به كاهش مصرف سوخت می‎شود در قالب موارد اعلام شده در قانون برقرار شد كه شرط اصلی آن تصویب طرح‎ها و اختصاص بودجه در شواری اقتصاد است.

مدیر عامل شركت بهره برداری متروی تهران و حومه اشاره كرد: نخستین صورت وضعیت این قرارداد از جانب شركت بهره برداری متروی تهران تهیه و به شركت بهینه سازی مصرف سوخت ارسال شده است. همین طور از همكاری آقای دكتر دلاویز - مدیرعامل شركت بهینه سازی مصرف سوخت - كه جهت انعقاد قرارداد و حل مشكلات فیمابین اجرایی همكاری صمیمانه ای داشتند، قدردانی كرده و امیدواریم پرداخت صورت وضعیت هر چه سریعتر صورت گیرد تا به تامین قطعات یدكی مورد نیاز ناوگان ریلی كمك گردد.

به گزارش شهرنوشت طی ۲۰ سال بهره برداری از مترو نخستین قراردادی است كه بصورت مستقیم كمك های دولتی پرداخت خواهد شد و در سال ۱۳۹۷ یازده میلیارد تومان بوسیله دولت بصورت یارانه به این شركت پرداخت گردید و هر چقدر این كمك ها بیشتر و منابع مالی تامین گردد، خدمات بیشتری به شهروندان ارائه و درحفظ و نگهداری ناوگان موجود اقدام خواهد شد. قیمت تمام شده برای هر سفر بسیار فراتر از قیمت فعلی بلیت بوده (بیش از ده برابر) و انتظار می رود صرفه جویی انرژی برای كل مسافرانی كه توسط مترو جابجا شده اند پرداخت گردد تا قسمتی از هزینه های جاری حمل مسافری مترو جبران و امكان توسعه سرمایه گذاری برای بهره برداری بهتر توسط شركت بهره برداری مترو فراهم گردد لیكن قرارداد فعلی با شركت بهینه سازی فقط اضافه شدن ناوگان و مسافر نسبت به سال مبنا را در نظر می گیرد.




1398/05/10
00:41:02
5.0 / 5
3575
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن