پورسیدآقایی تأكید كرد

عزم شهرداری برای توسعه دوچرخه سواری

عزم شهرداری برای توسعه دوچرخه سواری

به گزارش تاكسی مدرن معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران اعلام نمود كه شهرداری تهران عزم جدی برای توسعه دوچرخه كه حمل و نقل پاكی است دارد.



به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، عصر امروز دیدار صمیمانه معاون حمل و نقل شهرداری تهران با سمنهای حوزه دوچرخه در پایتخت برگزار گردید.

محسن پورسیدآقایی بعد از شنیدن نكته نظرات دوچرخه سواران و دغدغه ها و خواسته های آنان اظهار داشت: دوچرخه سواران كار دل انجام می دهند و این كار خیلی خوبی هست. چون كه وابسته به هیچ سازمان و ارگان خاصی نیستند و به صورت خودجوش و برای دل خودشان این كار را انجام می دهند و آدم هایی نیستند كه دستوری و برای اضافه كاری دوچرخه سواری كنند.

وی با اشاره به اینكه نخستین بار سال قبل در باغ كتاب به جلسه گروه های دوچرخه سوار دعوت شدم و این جلسه برای من انگیزه تولید كرد تا از این گروه ها حمایت كنم، خاطرنشان كرد: من هم به مانند خیلی از همشهریان مان تا مقطع دبیرستان با دوچرخه به مدرسه می رفتم و زمانی كه دیدم دوچرخه سواری انگیزه تردد خیلی از آدم ها در تهران است تلاش كردم كه به آنها كمك كرده و زمینه توسعه دوچرخه را فراهم كنم اما باید این علاقمندی به دوچرخه را در عمل نشان دهیم و الان هم فرصت خوبی است.

پورسیدآقایی با اشاره به توجه شهردار تهران به توسعه حمل و نقل پاك همچون دوچرخه، خاطرنشان كرد: شهردار تهران به جز دو هفته اخیر كه به علت جراحی فك و به دستور پزشك از دوچرخه استفاده نكرده، در سایر سه شنبه های بدون خودرو از میدان توحید با دوچرخه عازم محل كار شده است و وقتی شهردار یك شهر پا به میدان می گذارد مبحث ملی می شود و همه كمك می كنند تا كار توسعه یابد.

وی با اشاره به اینكه در یك سال اخیر هیچ سه شنبه ای را با خودرو به محل كار نیامدم، اظهار داشت: باید در عرصه جذب هم ركابان بیشتر وارد شویم و می توانیم از شیوه تبلیغاتی شركت های هرمی برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری استفاده نماییم و هر كسی برخی از افراد را جهت استفاده از دوچرخه دعوت و ترغیب كند.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینكه بعضی از دوچرخه سواران از محدود شدن دوچرخه سواری به روز سه شنبه انتقاد داشتند، اضافه كرد: معمولا ما در سه شنبه های بدون خودرو از میدان توحید به سمت میدان ولیعصر هم ركاب می شویم و از آنجا هم هر كسی به سمت محل كار خود ركاب می زند و می توانیم قرارهای اینچنینی بین دوچرخه سوارها بگذاریم و قرارمان هم میدان ولیعصر باشد یعنی دوچرخه سواران از جاهای مختلف به سمت میدان ولیعصر ركاب بزنند.

وی با اشاره به اینكه خوشبختانه در برنامه پنج ساله سوم توسعه شهرداری تهران بندی تحت عنوان خیابان كامل به تصویب رسید كه بر مبنای آن همه مناطق ملزم هستند كه سالانه یك خیابان را به خیابان كامل تبدیل كنند. در توضیح شرایط خیابان كامل اظهار داشت: در این خیابان ها سهم پیاده، حمل و نقل عمومی، دوچرخه سوار و خودروهای سواری در نظر گرفته شده است و تا آخر برنامه باید 110 خیابان اصلی بعنوان خیابان كامل معرفی شوند.

پورسیدآقایی با اشاره به اینكه خوشبختانه دوچرخه سواران زن از آموزش دوچرخه سواری استقبال زیادی كردند بنابراین به همه پارك های ترافیك مناطق ابلاغ كردیم كه برنامه آموزش خاص دوچرخه سواری برای بانوان را در دستور كار قرار دهند، اظهار داشت: شهرداری تهران عزم جزمی برای توسعه دوچرخه سواری دارد و هر چند كه سرعت توسعه زیاد است اما باید تندتر شود.

به گزارش تاكسی مدرن به نقل از ایسنا، در این نشست برخی از دوچرخه سواران مشكلات خویش را مطرح كرده اند و از نبود مسیر دوچرخه سواری، عدم آموزش مخصوص دوچرخه سواران، كمبود تبلیغات و... در سطح شهر تهران گلایه كردند.

در این مراسم از شهردار مناطق 12 و 4 هم بعنوان افرادی كه در جهت توسعه دوچرخه گام های اساسی برداشتند تقدیر گردید و گروه های دوچرخه سوار هم از پورسیدآقایی معاون شهردار تهران بعنوان حامی اصلی دوچرخه سواران تقدیر كردند و لوح یادبودی به وی دادند.




1397/11/04
13:29:33
5.0 / 5
3816
تگهای خبر: آموزش , باغ , ترافیك , تردد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵

لینک دوستان تاكسی مدرن

تاکسی مدرن

تگهای تاكسی مدرن

taximodern.ir - حقوق مادی و معنوی سایت تاكسی مدرن محفوظ است

تاكسی مدرن

سفارش آنلاین تاکسی مدرن